Shop menü

VISSZATÉR A BLIZZCON, DE MIÉRT IS?

Valószínűleg a közönség személyesen fogja szétszedni a Blizzardot az Overwatch 2 leépítése miatt.
Török Roland
Török Roland
Visszatér a BlizzCon, de miért is?

Egészen biztosan lesz egy nagyobb tömeg, aki nagyon örül a mostani bejelentésnek, ám sokan már annyira csalódottak a vállalatban, hogy túl sokat nem számít.  

A BlizzCon 2019 után egy személyesen meglátogatható eseménnyel viszont visszatér, ám már most látni lehet, hogy ez egyáltalán nem lesz egy sétagalopp esemény. 

Ha valaki az elmúlt öt évet egy fagyasztókamrában töltötte, esetleg csak szimplán nem foglalkozott az Activision Blizzard-féle kérdésekkel, akkor a fenti videó egy igazán epikus, fantasztikus hangulatú kedvcsinálót jelenthet számára. Az anyag tele van boldog, a Blizzard játélkait szerető emberekkel, csupa cosplayessel, izgalmakkal, felemelő, könnyfakasztó zenével. Egy ideális világban ez sokak számára felér egy karácsonnyal, egy nemzeti ünneppel 

De nem a 2023-ban. 

Bár a YouTube egy ideje nem mutatja a like-dislike arányt, bizonyos böngésző kiegészítők segítségével mégis felfedhető az igazság. Ha te magad azt sejtetted, hogy a BlizzCon egy képmutató, valójában negatív visszhangot kiváltó esemény lesz idén, akkor nem tévedtél nagyot, hiszen a pay 2 win elemekkel, cenzúrával, szexuális és munkahelyi botrányokkal, alacsony fizetésekkel, vállalhatatlanul rossz játékokkal, Twitches explit kihasználással, csalódást és megtévesztő lépésekkel operáló gigavállalat leendő idei eseményére elég sok a negatív visszajelzés (nem is linkeltem vissza az összes a Blizzarddal kapcsolatos negatív cikkem, mert még egyszer ekkora lista kéne hozzá). 

Galéria megnyitása

A vállalattal szembeni bizalom évek óta romokban, és ez nem véletlen. A fent említett pár kis szelet botrányon kívül ugyanis a legújabb az Overwatch 2 kasztrálásával együtt ugyanis már bárki számára világosan látható, hogy a pénz mindenek felett politikát követve már csak törekedni sem törekszik a Blizzard, hogy a szórakoztatás a pénz rovására menjen. 

A legutóbbi 2019-es eseményen bejelentették, hogy azért hagyják magára az Overwatch játékot, hogy a PvE elemekkel operáló OW2-re fókuszáljanak. A közösséget pár évig magára hagyták, az türelmesen várt, majd megjelent a pénzszivattyú, Pay 2 Win elemeket is tartalmazó OW2, ami mellett még a játék elég erős visszafejlődését is tapasztalhattuk az első részhez képest. Emellé pedig a napokban jött az OW2 visszafejlesztésével kapcsolatos hír, ami talán nem is meglepő, hiszen hetente egy kulcsfejlesztő biztosan elhagyja az Activision Blizzardot, hogy új, megbecsült munkahelyet találjon magának. 

A Blizzard 2023-ban ott tart, hogy nem tudja a saját videójátékát 5+ év munka után sem moddolni úgy, hogy egy fejlődés-alapú küldetéses FPS-t készítsenek.  

Mindezt úgy, hogy a játék alapjai megvoltak, működtek, és bizony a Blizzard játékainak többsége RPG vagy RPG elemeket tartalmaz, tehát elég lenne egy embert elkérni a szomszédos irodából, hogy ugyan mókoljon már össze egy fejlődési rendszert.  

A Blizzard olyan játékmódot nem képes belerakni az Overwatch 2-be, amit egy modder csapat is meg tudna oldani, ha hagynák nekik. Ebből adódóan egészen biztos, hogy az akarat, illetve a szakértelem is hiányzik az Overwatch 2 fejlesztői közül, a PvE elemekkel operáló epikus küldetéseket ígérő játék ugyanis közel sem hozna annyi pénzt, mint a túlárazott skinek és a Battle Pass rendszer.  

Ha pedig megnézzük az Overwatch 2 2019-es bejelentő videóit és gameplay anyagait, láthatjuk, hogy minden látható volt azokban a videókban, ami az OW 2-be bekerült, vagyis tényleg semmit nem csinált a Blizzard az Overwatch 2-vel, csak és kizárólag a Battle Pass rendszeren kotlott évekig. Mondjuk én kérek elnézést, hogy meglepődök ezen a dilettalizmuson, ugyanis az Overwatch 2-ben debütáló Mythic Genji Skin elkészítése is egy évig tartott a csapatnak

Egy. Darab. Skin. Egy. Évig. És. Ez. Nem. Vicc. 

Tényleg? Kik dolgoznak a játékon így? Milyen toxikus környezetben kell még mindig dolgozniuk az alkotóknak, már aki maradt és próbálna teljesíteni? Jeff Kaplan se a süllyedő hajót hagyta már el, mivel az már rég elsüllyedt, amikor úgy döntött, hogy a világ egyik legjobb multiplayer FPS játékát már ő sem tudja megmenteni a körülötte lévő környezetben. 

Ezek után tényleg megérdemli a cég, hogy ünnepeljék? El tudom képzelni, hogy ha sikerülne a Microsoft felvásárlás, évek alatt, de kitisztulna a cég és újra videojáték készítő, nem pedig embereket pszichológiai trükkökkel kizsákmányoló vállalattá válna a Blizzard, de a streamingpiaci fölényt se az amerikaiak, se a britek nem akarják engedni. Mindenesetre kíváncsiak leszünk majd a november 3-i eseményekre, hiszen szinte teljesen elképzelhetetlen, hogy botrányok nélkül képes legyen egy ilyen eseményt letudni maga mögött a Blizzard. A fent is linkelt Free Hong Kong és a Diablo Immortal így is örök emlék marad, ehhez jöhetnek még „vicces” klippek bőven. 

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére