Folyamatosan jönnek elő a kellemetlen nyomok a múltból, amik a Blizzard régóta fennálló problémáira világítanak rá. Legutóbb egy 2017-ben íródott tweet nyert új jelentést, amikor kiderült róla, hogy a Blizzard ihlette a szerzőjét, míg most egy 2010-es Blizzcon felvétel terjed, ahol egy rajongó meg merte kérdezni a World of Warcraft atyaúristeneitől, hogy mikor lesz normális, nem túlszexualizált hősnő a játékaikban.
Pár napja, a botrány kirobbanásakor J. Allen Brack, a Blizzard legfőbb vezetője egy belsős levelezésben biztosította a dolgozóit, hogy mindig is azon volt, sőt, úgy vállalta el a munkát, ha leszámolnak a cégen belül a Bro’ kultúrával, vagyis azzal, hogy férfiak egy csoportja nagy testvéri összetartozásában kártékonyan viselkedik a többi alkalmazottal szemben, gúnyolja vagy piszkálja a kívülállókat. A levelében előadta, hogy sose tűrte és sose fogja tűrni az ilyet.
Ehhez képest a most másfél milliós megtekintéseknél járó, 2010-es felvételen ő is a többiekkel együtt nevet, amikor egy Xantia néven játszó rajongó a Blizzard kérdezz felelek szekciója közben odaáll a férfiakból álló WoW fejlesztők elé és felteszi a gúny tárgyává váló kérdését.
Először megfogalmazza, hogy örül, hogy végre kis mellű és erős női karakterek is vannak a játékban, de azon gondolkozik, hogy lehetséges-e, hogy ne mindegyik ilyen karakter úgy nézzen ki, mintha egy Victoria’s Secret magazinból lépne elő.
A közönség női többsége hangos éljenzésbe kezdett a kérdés hallatán, majd a férfi hallgatók fújolással elnyomták azt, a Blizzardosok pedig nevetnek, hogy mégis milyen magazinból kéne akkor, hogy előlépjenek a karakterek. Utána még megemlítik azért a szexi Tauren nőket, akik a „szexi szexi tehén bizniszben” járatosak.
A Kotaku megkereste Xantiát, aki egy interjú keretein belül beszélt az esetről. Először is nagyon meglepte őt ez az egész Blizzard ügy, mert nem is tudott róla, hogy ez kirobbant és egy barátja szólt neki, hogy egy róla szóló videó terjed a neten, bizonyítva, hogy régóta lenézik a nőket a cégnél.
A Blizzconra Xantia nem csak, mint rajongó ment ki, hanem állást is szeretett volna magának iskola utánra. 20-30 percet állt a sorban, mire ő következett és nagyon ideges volt, hiszen mindenki őt figyelte, sok kamera, mikrofon, visszalátta magát a kijelzőn, nem volt könnyű neki megszólalni. Sokszor megfogalmazta magában a kérdést, hogyan hangozhatna a legjobban, hogy legalább egy nadrágot viseljenek a hősök. Azért döntött úgy, hogy ezt a kérdést teszi fel, mert akkor debütált Alexstrasza, a hihetetlenül erős új karakter, aki minden élet felett őrködik és ehhez képest bikiniben rohangál, amit egy viccnek tartott.
A „válaszra” reagálni már nem volt ideje, mert elég hamar elküldték őt, de amúgy sem tudott volna az idegességtől sok mindent mondani.
Greg Street, aki már a Riotnál dolgozik és ő is fent volt a színpadon, szintén elnézést kért az akkori viselkedésük miatt. Xantia viszont az elnézésekkel nem tud mit kezdeni, hiszen visszanézve igazából már akkor megtehették volna, hogy lecsitítják a közönséget, és sokkal jobban bántja, hogy azt akkor nem tették meg. Viszont miután kinevették és lehurrogták, több férfi és nő is odament hozzá, hogy biztosítsa igazáról.
Két évvel később megpróbált állást találni a Blizzardnál, akkor nem jött össze neki, de most már úgy látja, hogy valójában ezzel jól is járt, mert így csak elkerülte a felé szálló lövedéket.
Xantia túllépett a dolgon, de látható, hogy régóta megvolt az a Bro’ kultúra, ami ellen J Allan Brack „egész életében küzdött”.
Ahogy az lenni szokott, ha valahol nagy botrány van, onnan a pénz is távozik. Nincs ez másként az Activision Blizzard esetében sem.
Az talán egyértelmű, hogy a cég tőzsdei értéke folyamatosan lefelé vándorol az ügy kirobbanása óta, ám ilyenkor a partnerségekben lévő vállalatok is átgondolják, hogy érdemes-e folytatni a közös munkát. A T-Mobile elhatárolódott az Activision Blizzard vezetésétől és már nem támogatja az Overwatch és a Call of Duty League-et.
A Dexterto.com szúrta ki, hogy a telekommunikációs vállalat teljesen kiszállt az OW és a CoD e-sport támogatása mögül. Korábban több helyen is felfedezhető volt a T-Mobile logója, mára viszont már sehol sem találni.
Érdekesség, hogy a korábban büszkén, nem leplezetlen T-Mobile reklámmal akarták kiosztani az OWL ajándék skineket, mára viszont már megváltoztatták a kérdést és szó sincs a magenta cégről.
Nem lennénk meglepve, ha más szponzorok is távoznának idővel.