A napokban megjelent a Warcraft III nagyon várt új változata, a Reforged, ami azzal az ígérettel készült, hogy felújítva, jobb grafikával és rendszerrel egy igazán jó élményben része a régi és az új rajongóknak egyaránt.
Ki ne akarná megvenni magának a játékot ezután a trailer után?
„Work in Progress – Art and effects not final”, figyelmeztet minket a játék arra, hogy ne vonjunk le végleges következtetést, a videóban látott dolgok még változhatnak a végleges megjelenésre. A Ubisoftnál is csettinthettek egy nagyot, amikor a végén, 2020-ban sikerült ezzel előrukkolniuk a Blizzardnál a végleges megjelenésre:
Természetesen az egész játék hasonlóan nagyszerű mentalitással készült. Nem elég, hogy játszhatatlanul laggosak a szerverek, ha el is indul egy multiplayer játék jó eséllyel kapcsolódási problémákkal fog szembesülni. A legszebb az egészben, hogy ezek a problémák a régi, vagyis az eredeti Warcraft 3-ra is kihatással lettek.
A játék szinte semmit nem változott az eredetihez képest, egy kicsit javítottak a textúrákon, de őszintén, ha valaki végignéz egy gameplay jelenetet, ha nem ismeri tüzetesen az erdetit, nem tudná hirtelen megmondani, hogy most a régi vagy az új Warcraftot látja, pedig eredetileg még a felhasználói felület újradolgozását is beígérték.
Elégedetlen játékosok tömegei szabadultak rá a Redditre, a Metacriticsre, Youtube-ra és a Blizzard fórumaira, hogy kinyilvánítsák nem tetszésüket azzal kapcsolatban, ahogyan a vállalat ismét kitolt velük. Elkeseredés és düh jellemzi a játékosokat.
A Metacriticsen a cucc kemény 0.6 pontos felhasználói értékelésen áll (ez mondjuk sose tükrözi a játék valódi értékeit, de a közösség érzéseit egy-egy folyamatra annál inkább), ami a legalacsonyabb videojáték pontszám, amit valaha elértek. De ennél is jobb az, ami a Blizzard fórumain történik. Ott ugyanis a moderátorok egyszerűen bannolják a Blizzardnak nem tetsző véleményeket, főleg, ha azok annak adnak hangot, hogy a Blizzardtól kérik vissza a pénzüket, mert ez így vállalhatatlan és a vásárlók megtévesztése.
Ami történt a Reforged fejlesztése során azt lényegében egy ingyenes HD textúra pakkal letudhatták volna a fejlesztők, 30 euróval büntetni a rajongókat, akik megbíztak bennük, finoman szólva sem szép húzás. A fejlesztők próbálják oltani a tüzet azzal, hogy ők hallgatnak a játékosokra és igyekeznek kijavítani a hibákat, mint például a hangproblémák, összemomlások, laggok, szaggatások, animációs hibák, effekt glitchek, multiplayer játszhatatlansága stb., de nem lesz könnyű dolguk.
A legnagyobb újítás, amit elkövettek a Reforged alatt (mármint a soha nem látott bugokon kívül), az a felhasználói szerződés módosítása volt, aminek értelmében, ha valaki valamilyen modot készít, az automatikusan a Blizzard tulajdonát fogja képezni, innentől kezdve a Blizzard készen áll rá, hogy bárki kreatív játékos ötletét egyszerűen lenyúlja. Természetesen ezt minden bizonnyal az eredeti Dota mod miatt vezették be, hogy ne szülessen új League of Legends vagy DOTA 2 szintű nagyágyú valahol máshol.
Úgy tűnik tehát, hogy a Blizzard legnagyobb ellenfele az elkövetkező években nem a Riot Games lesz (akik az MMO-n kívül minden stílusban képviseltetni fogják magukat, ahol a Blizzard is), hanem saját maguk.