Bobby Kotick megígérte, hogy tisztogatásba kezd, ennek megfelelően tényleg hullanak a fejek a Blizzardnál. Ezúttal a Diablo 4 rendezője Luis Barriga, a Diablo 4 vezető dizájnere, Jesse McCree, illetve a World of Warcraft dizájnere, Jonathan LeCraft kényszerült távozni.
McCree World of Warcraft és Overwatch karaktereknek is a nevét adta korábban, viszont a mostani Overwatch League bajnokságon a kommentátorok már ki se mondják a karakterének a nevét, hanem cowboy-ként hivatkoznak rá.
A kommentátorok szerint senki nem kérte őket a Blizzardtól, hogy ne használják McCree nevét, ők maguk döntöttek így.
Mindezek mellett újabb botrány van kialakulva a cég körül, ugyanis kiderült, hogy a minőségbiztosítással foglalkozó tesztelőket (QA testers) sem becsülte meg a vállalat, sőt, kifejezetten kizsigerelte őket - erről ír legalábbis a nemrég alakult ABetterABK Activision Blizzard dolgozókat összefogó szövetség.
Több QA tesztelő is elküldte a Kotakunak a munkabeosztását, amiből kiderül, hogy nem ritka, hogy egy-egy héten 50 vagy 60 órát kell dolgozniuk, de olyan is előfordul, hogy 70 órásra nyúlik a munkaidő. Ez azt is jelenti, hogy sokan szabadnap nélkül, a hét minden napján heti 8-10 órákat dolgoznak akkor, amikor nincs hajtás egy megjelenés miatt.
A fizetés sem jobb a munkakörülményeknél: egy lángososnál a Balatonon jobban lehet keresni ugyanannyi munkával. 7 és 17 dollár között van a források szerint a fizetés, ami a helyi minimálbérnek sem felel meg.
Az egyik QA teszter szerint olyan alacsony a fizetés, hogy nem bírna egyedül megélni belőle, de ő még a szerencsésebbek közé tartozik, mert van egy párja, ám sok kollégája nem tud szabadulni a munkából, mert máshogy nem tudnák kifizetni a lakbért sem. Van olyan is, aki két másik lakótárssal kell, hogy együtt éljen, mert nem lenne különben ebédre pénze.
Ráadásul az Activision Blizzard tesztelőjének lenni nem is jelent sokat, ugyanis időszakos szerződésekkel dolgoznak a cégnél és emiatt a cég nem köteles fizetni se az egészségbiztosításukat, se a betegszabadságukat, de még a céges juttatásokból sem adnak semmit sem a tesztelőknek. Emellett pedig előrelépés lehetőség sincsen, mert tudatosan távol tartják őket a fejlesztőktől, csak pár kapcsolattartóval kommunikálhatnak, pedig ők is szívből és lélekből dolgoznak a játékon, a munkájuk pedig elengedhetetlen, hogy a cég bezsebelhesse a hatalmas profitot a játék kiadása után.
A közhiedelemmel ellentétben a tesztelés az egyik legnehezebb és leginkább megterhelő munka, ami hamar lelkileg és testileg is tönkre tudja tenni az embert. A végtelenszer ismétlődő feladatok (tárazd újra a fegyvert minden nap több százszor, hogy megnézd jól működik-e, győzd le ezt a boss-t ilyen és ilyen módon több százszor, hogy lásd az animációit) le tudják építeni az embert, így a szövetség célja az, hogy megbecsüljék a munkájukat és emberként bánjanak velük is.
A botrányok kirobbanása óta több áldozat is, így most a QA teszterek is azt hozzák fel példának, hogy mindig azzal rázták le őket a vezetőik vagy a HR-esek panaszok esetén, hogy érezzék magukat szerencsésnek, hogy a Blizzardnál dolgozhatnak és ezzel el is tusolták a problémát.
Sok részvényes természetesen Bobby Kotickkal sem elégedett, sőt: kifejezetten ellenzik, hogy egy olyan független céget, a WilmerHale-t bízta meg a vállalat átvizsgálásával, akik már többször bizonyították, hogy nem megoldják a feszültséget, hanem elhallgattatják az embereket. Mindezek mellett egyre több Activision stúdióból érkeznek hírek, hogy náluk sem jobb a helyzet, mint a Blizzardnál, mégsem küldik el a vezetőket.