Shop menü

ELLOPJA A KIS STREAMEREK BEVÉTELEIT A BLIZZARD

Az adományozási rendszer kihasználásával a kicsi streamerek bevételeit szipkázzák el, hogy a nagyoknak ne kelljen adniuk semmit.
Török Roland
Török Roland
Ellopja a kis streamerek bevételeit a Blizzard

Az Overwatch 2 bétája itt van, bizonyos streamerek pedig június 29-től kezdődően, egészen július 20-ig különleges elbánásban részesülnek a Blizzard részéről, amivel egyenesen több ezer Overwatch rajongó, vagy nem Overwatch streamernek a bevételét veszélyeztetik egy hónapra. 

Történt ugyanis, hogy a Blizzard eléggé célzottan irányítja a nézők forgalmát az ebben a listában látható 150 Twitch streamer felé, melyért cserébe egyedi Bridgette skinnel gazdagodhat a Twitch közössége, amit máshogyan nem lehet majd begyűjteni. 

Igen ám, de a skin megszerzéséhez nem elegendő nézni ezeket a videósokat, kifejezetten az a promóció feltétele, hogy pénzben, pontosabban feliratkozásban kell támogatni a világ így is legnagyobb, leggazdagabb és legsikeresebb streamereit...
Nem egyszer, háromszor. 

Ha tehát összekötöd a Twitch és a Battle.net fiókodat, majd nézed például XQC, El Ded, VikkiKitty csatornáját, és mind háromhoz nyilvánosan odadobod a pénzed, mintha életbe vágóan szükségük lenne rá, akkor ők megajándékoznak téged egy speciális orvosi Bridgette skinnel. Jól hangzik, nem?  

Valójában egy új promóció fajtáról van most szó. Az nem példátlan, hogy Twitch a figyelemért cserébe extra skin és béta hozzáférést „dob” a nézőknek, de az, hogy ehhez még pénzt is kelljen költeni, ráadásul háromszor is, nos, ez egészen új mélységekbe taszítja a Blizzard marketing részlegét, amelyik eddig sem volt a legélesebb kés a fiókban. 

Ezeknek a promócióknak általában nagy vesztesei szoktak lenni a kis csatornák, akikre nem gondolnak a nagyobb kiadók. Ilyenkor a nézők általában elpárolognak, de ha megvan az áhított béta hozzáférés, visszatérnek. Ám nem véletlenül akadtak ki azon a videósok, hogy a promóciós költségeket lényegében nekik kell majd megfizetni, hiszen az előfizetéseket, amiket eddig ők kaptak, azokat a nézők lehet, hogy a konkurenseknek fogják adni egy skin érdekében.

Ez a pénz ugyanis az olyan streamerek büdzséjéből is hiányozhat majd, akik amúgy nem foglalkoznak az Overwatch-csal, az OW2-vel se játszanának, viszont a játék iránt érdeklődő nézőik egyszerűen nem tudják majd kigazdálkodni nekik az ajándék előfizetést, ha helyette Bridgette skint „vesznek” a rájuk szánt pénzből. 

Az Overwatch-csal nap, mint nap játszó, ám a promócióból nem részesülő streamerek pedig problémásnak tartják, hogy csak a legnagyobb videósok érvényesülnek ebből, akkor is, ha ezek a játékosok amúgy máskor rá se néznek az Overwatch-ra, vagy azt sem tudják, hogy mi az. Jól szponzorált személyekről van szó, nem lenne szükségük az ilyen jellegű felhívásra, a kiadónak kéne állnia a promóciós költségeket, nem a nézőknek. 

A francia streamerek, Gwadael vagy éppen FefeGG heti 15-20 órában csak Overwatch-ot közvetítenek a nagynak számító közösségüknek, ám teljesen kimaradtak ebből, mint minden korábbi promócióból is. Fefe teljesen elkeseredett, hogy annak ellenére nem foglalkozik vele a Blizzard, hogy az egyik legnagyobb Overwatch streamer, versenyek szervezője, csapatok alkotója, a francia közösség egyik legfontosabb építő tagja. 

A PCGamer megszólaltatott olyan, több, mint tízezer nézőt vonzó OW streamert is, aki teljes munkaidőben közvetíti a játékot, hogy a jelzáloghitelét törleszteni tudja, és hiába vezeti a nézettséget, a Blizzard inkább több olyan tartalomkészítőt választott, aki évek óta rá se nézett az Overwatch-ra, vagy sose játszott vele. Anyagi függősége miatt viszont nem tudja csak úgy bosszúból abbahagyni a streamelést, mert azonnal bedobhatná a törülközőt és mehetne vissza irodai munkára. 

A kritikákra reagálva a közösségi menedzser azt mondta, hogy ez a fajta promóció egy nagyon jó módja annak, hogy sok új ember ismerje meg a játékot. Ők sose mondták, hogy csak a dedikált OW rajongó streamereket fognak támogatni, és be kell látni, hogy ez a fajta promóció hatékony, így lehet elérni az embereket. 

A közösségi menedzser viszont nem lehet a helyzet magaslatán, vagy a kínai Diablo Immortalos kollégájától kapott tanácsokat, mert mint kiderült, valóban nem fizetnek a streamereknek a kampányért, pusztán azért, mert így nem kerül nekik semmibe a promóció. Szerinte ennek további hozadéka, hogy így a kiválasztott streamereknek érdekében fog állni a közvetítés, vagyis jobb tartalom fog születni. 

Igen ám, de arra a kérdésre, hogy szerinte akkor az-e a megfelelő rendszer, ha 30 támogatott streamer ellenében mindenki mást bosszantani akarnak, azt válaszolta, hogy „Én kérek elnézést, 150-nél több streamerre gondoltál, igaz? Mert hogy ennyi van a listán.” 

A közösségi menedzser tehát megragadta a kérdés lényegét, pontosan azzal a cinizmussal válaszolt, ahogy a Blizzard kezeli az alkalmazottjait és a közösséget. Talán ennek a hozzáállásnak is köszönhető, hogy az elmúlt egy évben „csak” 60 millió játékosuk tűnt el, akik azóta se néznek vissza rájuk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére