Az Overwatch 2 hatalmas ambíciókkal került bejelentésre még 2019-ben. A Blizzard akkoriban hatalmas lehetőségeket látott a játékban, szerette volna végre életre kelteni az univerzumot, küldetéseket és valódi történetet adni a szeretett karaktereknek. A PvP, vagyis a játékosok egymás elleni küzdelme helyett egy olyan sokrétű, izgalmas fejlődési rendszert magába foglaló RPG szerű élményt kívántak adni, amivel számtalanszor újrajátszhatóvá válik a játék.
Volt szó itt képességek fúziójáról és testreszabhatóságról, a hősök saját küldetéseiről, szintezésről és persze szinte végtelen újrajátszási lehetőségekről.
A Blizzard körüli botrányok, a kulcsemberek távozása, és az azóta megtépázott csapat miatt viszont sose tűnt úgy, hogy közeledne az Overwatch 2 megjelenése, ezért a Blizzard úgy döntött, hogy részlegesen, csak a PvP móddal, de 2022. októberében megjelenteti az Overwatch 2-t, a lényeget jelentő PvE pedig majd később követi.
A Blizzard viszont most bejelentette, hogy lényegében törölnek minden elképzelést, amit 2019 óta az Overwatch 2-höz ígértek.
Ez azt jelenti, hogy a fejlődéses, valódi Overwatch 2 élményt nyújtó részét a játéknak sosem fogják már befejezni, mivel nyilvánvalóvá vált számukra, hogy nem képesek teljesíteni az ígéreteiket.
Ilyenkor felmerülhet a kérdés, hogy mégis mit csinált a Blizzard az Overwatch 2-vel az elmúlt években? Az ugyanis jól látható a 2019-es trailerben, hogy az „új” pályák, játékmódok és a hősök egy része már akkor készen volt, az egyetlen érdemi fejlesztés, amit az Overwatch 2 valóban nyújtani tud az első részhez képest, az az új monetizációs rendszer, amivel a világ összes pénzét el lehet költeni, holott az azonos funkciókkal működő első részben mindent megszerezhettünk a pénzünkért.
A bejelentés után természetesen tűzoltásba kezdtek, megmutatták az új roadmap-et, ami a szezonokra bontott tartalmakat jelöli.
Ahogy várható volt, a bemutatott tervek nem hatották meg a közösséget, hiszen pont a PvE ígéretek miatt tűrték, hogy a Blizzard évekig élőhalott állapotban tartsa az Overwatch-ot, és emiatt fogadták el az Overwatch 2-re való F2P átállást. Mint a tervből látható, új pálya nincs nagyon tervben, bár az év végéig kettő darab új hős várható, ami mondjuk az Overwatch 1 esetében is megvolt, tehát ebből a szempontból sem ad túl sokat a szezon rendszer a játékosoknak.
Jön viszont majd a butított sztori küldetés és kihívás rendszer.
A kihívások során lesznek majd különböző miniküldetések, amiket, ha a játékos teljesít, akkor felkerül egy ranglétrára teljesítményének függvényében. A sztori mód viszont nagyon valószínű, hogy egy egyszer kijátszható kooperációs történetszál lesz, ami bár izgalmas és látványos lehet, szó sem lesz olyan újrajátszhatóságról, mint amivel az Overwatch 2-t annak idején nekünk ígérték.
Röviden, az Overwatch 2 legfontosabb lételemét, vagyis a kooperációs küldetések részét elkaszálták, cserébe a Blizzard folytatja a játék szezononkénti frissítését.