Új fejlődési rendszert vezetett be nemrég a Blizzard a Hearthstone gyűjtögetős online kártyajátékához, ami leginkább a már jól ismert Battle Pass rendszerre hasonlít és elég sok mindenért megjutalmaz minket a játék.
A fő probléma korábban az volt, hogy hiába játszott valaki sokat, a küldetésrendszer limitjei miatt egyszerűen nem volt lehetősége túl sok aranyat kisajtolnia a játékból, vagyis elég nagy volt a rajongókon a nyomás, hogy valódi pénzt költsenek a játékban. Az aranyból aréna jegyeket, paklikat és egyéb szolgáltatásokat lehet venni és az így begyűjthető mennyiség a sok új szolgáltatás mellett már kevésnek bizonyult. Ezen kívántak a novemberi frissítéssel változtatni.
„Az új továbbjutási rendszer célja az, hogy minél több aranyat, jutalmat és kozmetikai cuccot nyújtson a játékosoknak. Nem számít, hogy valaki tíz órát vagy ezer órát játszik egy kiegészítővel, az új rendszerrel jóval több jutalomra számíthatsz, mint korábban.” - mondta John Yang vezető dizájner korábban.
A Tavern Pass 20 eurós árcédulája mellett pedig akik fizetnek, még több kozmetikai cucchoz, kozmetikai fizetőeszközhöz, harcoshoz, alternatív kártyahátlaphoz és XP fokozóhoz juthatnak hozzá.
Papíron tehát jónak tűnik a rendszer, az ingyenes és a fizetős játékosok is csak nyernek vele, de a játékosok szerint a valóság egészen más és ehhez még matekzseninek sem kell lenni.
A Redditen és YouTube-on többen is levezették, hogy miért volt hazugság a Blizzard részéről az, hogy ezzel a rendszerrel több pénzt lehet keresni. A fejlődés elején tényleg úgy érzi az ember, hogy többet kap, mint korábban, de ahogy haladnak a játékosok a Battle Pass rendszerben előre, úgy válik minden ajándék egyre értéktelenebbé (régi paklik) és lassabban beszerezhetővé (több XP kell a feloldáshoz). Végül pedig ott fog tartani a játékos, hogy jóval kevesebbet kap, mint korábban megszerezhető volt.
A HearthStone-nal folyamatosan játszó és ezzel valódi pénzt kereső Dekkster szerint még ő maga sem tudja a rendszerből kisajtolni a begyűjthető maximális aranyat, mert ahhoz 7-8 órát kéne játszani a játékkal minden nap. Összességében tehát valószínűleg senki nem lesz, aki jobban keresne az új rendszerrel, mint a régivel, hiszen ahogy az új rendszer most működik, adott idő alatt jóval kevesebb arany gyűjthető.
Szerinte ráadásul a HearthStone így is drága játéknak számít. A rendszer abszolút nem kedvez az ingyenesen játszóknak és aki fizet érte, az se lehet hálás. Több, mint 130 pakli kinyitása után 4 darab legendás lapot nyitott, pedig erre 120 dollárt költött el. El se tudja képzelni, hogy mekkora csalódást okozhat így a játék azoknak, akiknek nem ez a munkája és mégis pénzt áldoznak rá, majd ennyire nem kapnak semmit sem cserébe. Ezen szerinte változtatni kell.