Az Overwatch 2-t jobb helyeken csak frissítésként promóznák, nem pedig új játékként, a Blizzard viszont tényleg mindent megtesz annak érdekében, hogy úgy érezzük, valami egészen másról van szó, elég csak a játék mögött megbújó üzleti modellre vetni szemünk.
A Battle Pass rendszert a lehető legrosszabb módon építették a játékba, a megszerezhető javak között pedig nincs „játékpénz”, ami a legtöbb BP esetében pedig alapfelszereltség, és maga a kínálat is gyenge. De vannak más érdekességek is az üzletpolitikát vizsgálva.
Az egyszerűség kedvéért, dollárban nézve, a Halloween esemény Kiriko skin „csomagja” átszámolva valós pénzre 25 dollár, mindez pedig úgy, hogy a Blizzard szerint leértékelt csomag, holott nem is lehet olcsóbban vagy külön megvenni, csak az értelmetlen csecsebecsékkel együtt, ez pedig egyértelmű megtévesztés.
Kétségtelen, hogy nem néz ki rosszul és biztosan volt is vele munka, de elég nehéz elfogadni, hogy ez az egy skin, a fityegő és a kép, ami hozzájár, az valójában többe kellene, hogy kerüljön, mint amennyibe például az AAA fejlesztésű Overwatch (vagyis szinte ugyanez a játék) került 2018 decemberében.
A Blizzard ráadásul szándékosan úgy árazza be, hogy a játékpénzből ne lehessen egyszerűen megvenni a skint, mindenképpen többször kell coint vásárolni vagy alapból az 50 dolláros pakkot kell megvenni ahhoz, hogy valaki megszerezze.
Korábban ezek a skinek az OW 1-ben véletlenszerűen, dobozokból estek, de közel egy havi játék alatt mi magunk is ki tudtuk termelni rá a megfelelő mennyiségű pénzt, csupán azzal, hogy játszottunk. Manapság egy ilyen Kiriko skincsomag megszerzése legalább 44 hetünkbe, vagyis 10 hónapunkba kerülne úgy, hogy minden héten, heti 10+ órát nagyon aktívan játszunk a játékkal és a maximális 60 heti játékpénzt bezsebeljük, és semmi mást nem veszünk.
Ugyanez igaz a régi, OW1-ben kapható megjelenésekre is. 20 dollárba, tehát az egykori OW1 árába kerülnek azok a megjelenések, amiket pár héttel ezelőtt még ingyen megszerezhettek a játékosok az előző részben.
Az árazás problémájára viszont igazán a következő Redditező világított rá elég világosan, egyetlen egy poszttal. Pachimari az OW egyik kabalafigurája, a játékban megvehető a fegyverünkre, ez 7 dollárba kerül. Ha viszont a valóságban is akarunk egy ugyan ilyen kulcstartót rendelni, akkor a Blizzard hivatalos boltjából ezt 5 dollárért tehetjük meg, vagyis 2 dollárral olcsóbban, mint a játék digitális verzióját.
A digitális változat tehát drágább, mint a darabonként kiöntött, kifestett, összerakott, becsomagolt és kézzel megfogható azonos mása.
Kétségtelen, hogy a játék több ember számára hozzáférhető és nem lehetne panasz, hiszen a nem fizetős játékosoknak nincs korlátozva a játékélmény... Persze ez akkor lenne igaz, ha nem Battle Pass-ba lennének elrejtve az új karakterek, amik végeredményben mégiscsak Pay to Winné teszik a játékot.