A Xiaomi elképesztően sikeres egyelőre a járműiparban, nemcsak a szakértők, hanem a saját várakozásait is folyamatosan felülteljesíti. Kínában októberben a Xiaomi YU7 lett a legnagyobb példányszámban értékesített SUV, már közel 50 ezer autót tudott forgalomba helyezni a múlt hónapban, és most minden eddiginél fontosabb mérföldkő mellett haladt el.
Legördült a Xiaomi első gyáregységének gyártósorán az 500 ezredik személyautó, ami nem meglepő módon egy YU7 lett. A rekorder kocsi a legnagyobb népszerűségnek örvendő Smaragdzöld színt viseli.
A vállalat márciusban jelentette be, hogy sikerült legyártania 200 000 példányt az első autójából, a SU7-ből, majd nagyjából 15 hónappal a forgalmazás indulását követően, július közepén jött a hír, hogy már a 300 ezres csúcs is összejött. A nyár végén sikerült a gyártókapacitás bővítését befejezni, azóta a termelés ütemesen emelkedik, ennek köszönhetően sikerült villámgyorsan elérni az 500 ezres eredményt.
Ekkora mennyiségű autót legyártani már igen szép teljesítmény, és ezt úgy sikerült a cégnek elérnie, hogy csak 2024 márciusában indult a forgalmazás. Mindössze 20 hónap – egészen pontosan 602 nap – kellett a Xiaominak az 500 ezer gépjármű előállításához. Ráadásul ezt úgy hozta össze, hogy a vállalat alapítója, Lei Jun csak 2021 elején beszélt először arról, hogy a járműipar felé fordul a cég. Három év persze sok időnek hangzik, de komplett járműgyártást kiépíteni autótervezéssel együtt nem ennyi idő alatt „szoktak” összehozni.
2021 novemberében a Xiaomi arról beszélt, hogy a tervezett gyára éves szinten 300 ezer autót lesz képes előállítani a második termelési fázis beindítását követően. Nos, ehhez képest lényegesen nagyobb kapacitást kellett a cégnek mostanra kiépítenie az óriási kereslet miatt, és egy ideig még egészen biztos, hogy várólistás lesz a YU7 és a SU7 termelése is. De közben már tervezi a következő autót is a cég, ami állítólag egy nagyobb méretű, prémium konstrukció lesz.
Lei Jun a mostani rekord mellett azt is bejelentette, hogy hivatalosan 400 ezer autóra emelték az idei éves termelési célt. Mondanánk, hogy ez is egy meglepő hír, de az eddigi számokból már látni lehetett, hogy összejöhet a cégnek a 400 ezer autó legyártása.
Tavaly az év végén arról beszélt a Xiaomi alapítója, hogy 2025-ben 290-300 ezer autó eladásával már boldog lenne. Mint az ismeretes, 2024-ben a cég kb. 135 ezer autót tudott leszállítani a vásárlóknak. Jun az eredeti 300 ezres célt márciusban módosította 350 ezerre. Ezt a mennyiséget mostanában érheti el a vállalat. Az idei első negyedévben 75 869 kocsi kelt el, a második negyedévben 81 302 autó talált gazdára, a harmadik negyedévben viszont már 108 796 darabra nőtt a forgalom, és a negyedik negyedévre még ehhez képest is lényegesen magasabb számot remél a cég.
A Xiaomi elnöke, Lu Weibing korábban elárulta, hogy 2027-től kezdnének hivatalosan nemzetközi forgalmazásba, és Európára fontos piacként tekintenek. Elképzelhető, hogy tervezi a cég egy helyi gyár felállítását is. Ez mindenképpen praktikus lenne a cégnek azt szem előtt tartva, hogy a gyártókapacitás bővítése úgyis szükségszerű.