A Xiaomi a Mobil Világkongresszuson bejelentette a cég első sportautóját, ami több mint 1500 lóerős lett, és a cég akkor hintette el, hogy 180 ezer villanyautó eladásánál tart, ami kevesebb mint egy év alatt jött össze. Így érkeztünk el kevesebb mint 3 hét alatt a cég eddigi legfontosabb eredményéhez.
A vállalat átlépte, vagy inkább elrobogott a 200 ezres mérföldkő mellett. A 200 ezredik Xiaomi SU7 kapcsán azt is megtudtuk, hogy egy fiatal hölgy tulajdonoshoz került, aki magenta színben választotta a járművet.
Külön büszke volt arra a gyártó a villanyautó bejelentésekor, hogy nagyon sok választható színt kínál, és nem kívánt beállni az unalmas fekete-szürke-fehér tengelyen. Van a kínálatban fehér, fekete és szürke opció is, de SU7 az indulása óta megvásárolható narancssárga, olivazöld, háromféle erősen eltérő kék árnyalat, de még lila lehetőség is. A színpaletta folyamatosan bővül, a megenta opció január óta elérhető.
A vásárlók előszeretettel vesznek érdekesebb színekben Xiaomi SU7-et a cég beszámolója szerint. Ez pedig fontosabb, mint gondolnánk. A mai forgalomban a színes autók még inkább felkeltik az emberek érdeklődését, így a magenta ruhában pompázó villanyszedán valósággal vonzza a tekinteteket, hirdetve a Xiaomit. A cég értékesítési adatai folyamatosan ívelnének fel, sokkal nagyobb az érdeklődés egyelőre, mint amennyi kocsit képes legyártani a cég. Az eladásoknak a gyártási kapacitás szab gátat, a múlt héten 6500 új Xiaomi SU7 kapott rendszámot Kínában.
November óta a Xiaomi jelenlegi hálózata a maximális teljesítményen üzemel, azóta konzisztens a cég forgalma.
Tavaly március 28-án rajtolt el a SU7, akkor kezdte szállítani a cég az első példányokat, és a legpozitívabb elképzeléseikben sem szerepelt, hogy egy éven belül meg lehet a 200 ezres forgalom. 229 napba telt, míg a Xiaomi az indulásától számolva elérte a 100 ezer eladott autót, az újabb 100 ezer jármű értékesítése pedig már csak 119 napot vett igénybe.
Eredetileg három kivitelben indult el a Xiaomi SU7 szállítása, de első körben még korlátozott volt a választási lehetőség. Mára azonban azt is elérte a cég, hogy a paletta négy opcióra bővüljön a friss SU7 Ultra révén. Technikailag ez is csak egy verziója az eredeti szedánnak, de látni kell azt, hogy itt már szinte minden eltér a burkolat alatt az egyszerű Xiaomi SU7-be kerülő komponensektől.
Hivatalosan a Xiaomi arról beszélt, hogy 2025-ben 300 ezer villanyautót adhat el, de most ezt a célt megemelte 50 ezerrel. Tavaly még izgalmas volt, hogy a cég időről időre képes volt a célokat emelni, de most azért látni kell azt, hogy ezt már inkább marketing eszközként használja. Az első évben még egyáltalán nem várta senki, hogy képes lesz több mint 130 ezer kocsit eladni, az idei évtől viszont az elemzők már azt remélik, hogy 400 ezer fölé is mehet majd az eladási mennyiség.
Direkt egy nagyon alacsony célt határozott meg a Xiaomi, hogy aztán ezt több alkalommal megemelje év közben. Ezzel igyekszik azt a benyomást kelteni, mintha a vártnál sokkal jobban alakulnának a dolgok. Akkor lesz majd ez érdekes, amikor a cégnek már 400 ezer fölött lesz az idei forgalma.
Kínában a villanyautók és hibridek iránti kereslet szépen emelkedik, és a BYD egészen elképesztő fölénybe került a szegmensben. A múlt heti járműforgalmi regisztrációs adatok szerint az országban eladott járművek 52,5 százaléka volt NEV – ebbe beletartozik minden, aminek van a hajtásláncában akkumulátoros elem.
A listát a BYD vezeti 62 800 járművel, de az nem derült ki, hogy ebből mennyi volt tisztán elektromos (BEV). Teslából 15 300 talált gazdára, míg a Nio csak 2000 autót tudott eladni, ezekhez képest volt képes a Xiaomi 6500 darabos eredményt felmutatni. Persze a Xiaomi hivatalosan még csak Kínában elérhető.