Hatalmas tempóval tör előre a Xiaomi, és több mint egy év elteltével is többnyire hibátlanul teljesít a számára új területen. Most még a növekedés nagyon korai fázisában van a cég, de sokkal előrébb tart, mint amit el tudott képzelni két évvel ezelőtt.
Leszállította a vállalat a 300 ezredik autóját, pedig csak tavaly áprilisban indult a vásárlók kiszolgálása. 464 nap alatt érte el ezt a rekordot a vállalat, és ez alatt átlagosan 647 kocsit adott át a vásárlóknak napi szinten.
A Xiaomi úgy számolt, hogy ha 2024 végéig sikerül 100 ezer autót leszállítania, az hatalmas siker lenne. Végül 135 ezer kocsit tudott átadni a vásárlóknak az év végéig. A gyártó lendülete pedig azóta is kitart, és csak azért nem egy lényegesen nagyobb értékesítési adatról tudunk most beszámolni, mert egyszerűen képtelen a vállalat több járművet legyártani. 2024-ben napi 511 autó volt a cég átlaga, 2025-ben pedig eddig 840 autós napi átlag teljesítményről beszélhetünk.
Az idei évben a vállalat még bővíteni fogja a gyártókapacitását, ami új lendületet ad majd az eladásoknak. Az F2 gyár elindítása lehetővé teszi, hogy az idei évben akár 350 ezer autót is leszállítson a cég. Július 10-ig az éves cél kb. 46 százalékát teljesítette. Annak függvényében, hogy az F2 üzemben milyen ütemben tudja majd a vállalat felpörgetni a gyártást, akár túl is teljesítheti az idei elvárásokat is. Az eredeti célt már biztosan hozni fogja, mert úgy vélte korábban a Xiaomi, hogy 300 ezer autó leszállításával már elégedett lehet.
Nem hibátlanok a Xiaomi által gyártott kocsik, akadnak még problémák ezekkel, de ahogy fejlődik a gyártás, úgy javul az autók minősége és megbízhatósága is. Nem szabad azt elfelejteni, hogy itt tényleg egy új belépéről beszélünk. Persze azt is meg kell jegyezni, hogy a Xiaomi azért kapott támogatást kezdetben a BAIC-tól, ami biztosan sokat segített abban, hogy a cég ilyen sikereket tudjon elérni.
Alig több mint egy éve szállítja a saját járműveit a vállalat, de már túl van 300 ezer eladott autón, a legfrissebb modellre, a YU7-re több mint egy éves várólista van, és már a következő nagy dobásán dolgozik, ami állítólag egy hatalmas, hatótávnövelős hibrid lesz.
Nagyon nehéz azt megmondani, hogy hol lesz 15-20 év múlva a Xiaomi. A vállalat első embere, Lei Jun 2023-ban nyilatkozta, hogy ilyen időtávon szeretne a cég odaérni a legnagyobbak közé; a top 5-ben látja a Xiaomi Auto részleget. Most ettől még nagyon messze vagyunk, de sokkal jobban áll ahhoz képest, mint amiben korábban reménykedett. Két éve még úgy látta, hogy 6-7 évvel vannak lemaradva a kínai járműipartól, most viszont már „csak” a gyártási kapacitás szab gátat annak, hogy a legnagyobbak közelébe tudjon férkőzni.
Innentől persze még elképesztően sok munka vár a Xiaomira, végtelen mennyiségű lehetséges csúsztatóval. Egy ideig a Teslánál is úgy tűnt, hogy a legnagyobb forgalmú gyártók közé emelkedhet, de az utóbbi időben megrekedt. Mindenképpen érdekes lesz majd azt látni, hogy a Xiaomi sora miként alakul az egyelten olyan gyártóként jelenleg, aki a mobiltelefonos és az IT irányból sikeresen tudott a járműgyártás felé nyitni.