IDC: Remek negyedéve volt az Apple Watch-nak

Az okosórák és fitneszkiegészítők piaca a fejlődő országoknak köszönhetően tudott tovább növekedni.

IDC: Remek negyedéve volt az Apple Watch-nak

Az IDC ezúttal is nyilvánosságra hozta, hogyan alakult a viselhető kiegészítők szegmensének forgalma az elmúlt negyedévben. Ahogy azt látni fogjuk, továbbra is gyengélkedik a Fitbit, a többiek viszont növekedni tudtak, és ezúttal egyértelműen az Apple volt az, aki vitte a prímet, de a Huawei is remekül teljesít.

Az idei második negyedévben összesen 27,9 millió okosóra és más viselhető eszköz talált gazdára. Az IDC azt is szemügyre vette, hogy mely régiókban hogyan alakultak az eladások, és arra a következtetésre jutott, hogy a fejlődő területeknek köszönhetően ért új csúcsra a második negyedéves eladási mutató. Észak-Amerikában, Japánban és Európa nyugati részén 6,3 százalékkal kevesebb viselhető kiegészítőt adtak el a 2017-ben mértnél, ellenben olyan területeken, mint Afrikában, a Közel-Keleten, Latin-Amerikában és egyebek mellett Közép-, valamint Kelet-Európában, 14 százalékos éves növekedés történt. Összesen egyébként már csak 5,5 százalékos volt az előrelépés, ami persze még így is jobb, mint az év elején mért 1,2%-os gyarapodást, de nem lenne meglepő, ha lassan eljönne az első mínuszos negyedév ebben a szegmensben is.

Galéria megnyitása
Apple Watch Series 3 LTE

Az Apple igazán jó negyedévet tudhat maga mögött, mert bár százalékosan kifejezve van olyan gyártó, aki nagyobb növekedést ért el nála, de a példányszám tekintetben nem volt legyőzője. A cupertinói alakulat okosóráiból tavaly az év ugyanezen időszakában összesen 3,4 millió fogyott, idén viszont már 4,7 millió, szóval egyetlen év leforgása alatt 1,3 millió példánnyal tudta fentebb tornászni az eladási mutatókat a cég. És a helyzet a következő negyedévekben még jobb lehet, ugyanis jön az Apple Watch 4, ami állítólag nagyobb változást hoz, mint eddig bármelyik generáció. És az IDC megjegyzi, hogy a watchOS 5 operációs rendszer már nem fogja támogatni a legrégebbi Apple Watch modelleket, ami valószínűleg vásárlásra ösztönözheti azokat az embereket, akiknek még ilyen van a csuklóján. Szóval nemcsak az új modell lesz az, aminek köszönhetően a jövőben még fentebb pöröghetnek az eladások.

Galéria megnyitása
Xiaomi Amazfit Stratos

A második helyet a Xiaomi tudta megszerezni, aki főleg az alacsony áron kínált Mi Bandeknek köszönhetően van ebben a pozícióban, de más egyéb viselhető kiegészítői is vannak a vállalatnak. Az IDC elemzése szerint főleg Európában és a Közel-Keleten produkált igazán szép teljesítményt a vállalat, így érte el a 4,2 milliós darabszámot, amivel 15,1 százalékos piaci részre tudott szert tenni. Tavaly még 3,5 millió eladott eszközzel piacvezető volt, szóval ez csalódás lehet a számára, de igazából csaknem 20 százalékkal (19,8%) tudta növelni a forgalmát, ami egyértelműen jó eredmény. A kínaiak nemrégiben indították el a Mi Band teljesen új, harmadik kiadását, ami valószínűleg a harmadik negyedévben komolyabb lökést adhat a forgalomnak, szóval a továbbiakban is kiélezett maradhat a harc az Apple és a Xiaomi között az élen.

Galéria megnyitása
Fitbit Versa

A képzeletbeli dobogó legalsó fokát a Fitbit sajátította ki, de ebben nem sok öröme lehet, mert 21,7%-kal csökkentek az eladásai. A vállalat egy évvel ezelőtt még szoros párharcot vívott az Apple-lel, most viszont már csak 2,7 milliós forgalmat tudott felmutatni. Öröm az ürömben, hogy ha csak az okosórákat nézzük, akkor a második helyen áll 1,1 millió leszállított készülékkel. Ráadásul azt azért látni kell, hogy a Fitbit valószínűleg nagyobb bevételt tudott elérni ezen a területen, mint a Xiaomi, mert az általa értékesített dolgoknak biztosan jóval magasabb az átlagos ára. A cég jelenlegi legnépszerűbb terméke a Fitbit Versa, ezért az okosóráért 200 dollárt kell leszurkolni. Kíváncsian várjuk, hogy az IFA 2018-on leleplezett Charge 3 esetleg segíteni tudja-e majd a céget az év végi hajrában – ez csak októberben kerül a boltokba.

Galéria megnyitása
Honor Band A2

A Huawei neve mellett az IDC friss beszámolójában 118,1 százalékos forgalomnövekedés szerepel, ami nem elírás, valóban a duplájánál is nagyobbra tudott duzzadni a kínai alakulat egyetlen év leforgása alatt. A Huawei az okostelefonok piacához hasonlóan a táblagépek terén is a kettő márkanév használatával lépdel előre, szóval ezen a fronton is akadnak Honor termékek, és valószínűleg nagy népszerűségnek örvendenek, mivel általában jó az ár-érték arányuk. Bár a Huawei-nek vannak Wear OS-t futtató készülékei (nem is rossz konstrukciók), az eladásainak a jelentős részét úgy szedi össze, mint a Xiaomi, szóval olcsón elérhető fitneszkarperecekből – és ezeket túlnyomórészt a saját hazájában értékesíti.

Galéria megnyitása
Garmin Approach S10

A sort a Garmin zárja. Ők már akkor is terveztek sportolóknak okos funkciókkal szolgáló karórákat, amikor a viselhető okoskiegészítők piaca lényegében még nem is létezett. A vállalat stabilan szerepelt, 4,1 százalékkal adott el több eszközt, mint 2017 azonos időszakában, így most 1,5 milliós darabszám áll a neve mellett. A Garmin palettája rendkívül változatos, órák és karperecek egyaránt találhatóak a kínálatában, és legutóbb a Vívosmart 4-gyel rukkolt elő, ami a következő hetekben kerül be a kereskedések kirakatába. A Garminnál még olyan különlegességek is vannak, mint a kifejezetten golfozóknak szánt Approach S10.

A viselhető kiegészítők területén egészen sok kicsi gyártó próbál érvényesülni, és ahogy az szépen látszik az IDC adataiból, nagy szelet jut a kisebb szereplőknek is. Az egyéb kategória számlájára 13 millió eladott szerkezet írható a teljes 27,9 milliós forgalomból. Azt viszont azért meg kell említeni, hogy ez így is 6,2 százalékos visszaesést jelent, szóval azért ezen a területen is megfigyelhető az a tendencia, hogy a nagyobb gyártóknak a kezébe kezd összpontosulni a bevétel.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward