A YouTube 2015-ben indította a YouTube Gaming alkalmazást és oldalt, ami értelemszerűen direkt a játékosok számára hasznos tartalmakat mutatta, és néhány egyedi funkcióval is szolgált. Mostanra a fejlesztők a YouTube Gaming legtöbb hasznos képességét átemelték valamilyen formán a YouTube-ra, így lényegében már nem látja szükségét a tovább üzemeltetésnek a vállalat.
A YouTube Gaming fejlesztésének a leállításával a Google több erőforrást tud majd szentelni a YouTube fejlesztésére, és minden bizonnyal úgy véli a keresőóriás, hogy ezzel a lépéssel jobb irányba indulhat el. A Gaming valószínűleg egyébként sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és vélhetően ez a „sikertelenség” is hozzájárult a döntés meghozásához. A YouTube ezzel együtt létrehozta a youtube.com/gaming aloldalt, ahol továbbra is a játékok vannak a főszerepben.
A videós portálra tavaly 50 milliárd órányi játékos tartalom került fel, és 200 millió gamer vette igénybe valamilyen formán a szolgáltatást, de a legtöbben nem a YouTube Gamingre támaszkodtak. Úgy véli a Google, hogy a YouTube-on keresztül direktben talán még szélesebb közönséget tud elérni.
Nem a YouTube Gaming egyébként az egyedüli, amitől búcsút vesz a következő év márciusában a Google, mennie kell az Inboxnak is, és a jövőben már nem lesz kettő külön kliens a vállalat levelezőjéhez, hanem csak a Gmail marad. Kíváncsian várjuk ezek után, hogy lesz-e még több áldozata a 2019-es „tavaszi nagytakarításnak”.