Szeptember elején a Canva bejelentette, hogy emeli az előfizetési árakat, és átalakítja a különböző konstrukciókat. Ennek eredményeként néhányan az eddigi díjak sokszorosát fizethetik majd. A cég nagyon sok haragos és kemény kritikát kapott, de akkor kiállt a döntése mellett, ám végül néhány elképzelésen mégis inkább finomít.
A Canva az elmúlt évek során elképesztően felkapott lett, nagyon sokan kezdték alkalmazni, és olyanok számára biztosít remek lehetőségeket, akik korábban nem tudtak volna grafikus eszközökkel dolgozni. A cég a folyamatos fejlesztéseket tavaly már a mesterséges intelligenciára is kiterjesztette, és az ágazat több szereplőjével is együtt dolgozik azon, hogy a Canva felhasználók az MI révén még hatékonyabban, gyorsabban tudjanak dolgozni.
Az elmúlt időszakban bevezetett újítások a cég állás pontja szerint indokolták, hogy az előfizetési költségek akár 300 százalékkal emelkedtek a döntései nyomán.
Korábban még teljes mellszélességgel kiált a Canva amellett, hogy jó döntést hozott a vezetés, de a jelek szerint idő közben meggondolta magát a cég irányítása. Ma már egy kicsit másként látják a helyzetet, és ennek köszönhetően bizonyos esetekben a felhasználók nem fognak horror drágulást tapasztalni. Azt nem ismeri el a cég, hogy hibázott volna, bocsánatot sem kért a korábbi rossz döntés miatt, egyszerűen csak bejelentette az újabb változásokat.
A felhasználók felé annyit azért közölt a Canva, hogy „miután meghallgatták a közösség visszajelzéseit”, úgy döntöttek, hogy inkább nem nyúlnak hozzá a korábbi Teams előfizetők árképzéséhez a mostani áremelések alkalmával. Valószínűleg felismerte a vállalat, hogy komoly veszteségeket jelenthet a rendkívül radikális mértékű áremelés. Nagyon sokan kezdtek arról beszélni a szeptemberi hírt követően, hogy milyen alternatívák felé lehet elmozdulni, és valószínűleg volt is olyan, aki hátrahagyta a szolgáltatást.
A friss fejlemények tükrében a korábbi Canva Teams előfizetőknek már nem kell attól tartani, hogy a 120 dolláros csoportos előfizetések 500 dollárra fognak emelkedni. Emellett pedig azt is bejelentette a Canva, hogy a továbbiakban az „árképzési ígéretek” mentén fogják alakítani a előfizetési költségeket. Ennek köszönhetően transzparensebb és tervezhetőbb lesz az árváltozás minden tekintetben.
A meglévő Canva Teams előfizetők továbbra is annyiért használhatják majd a szolgáltatás, mint amennyit eddig is fizettek ezért. „Örömmel tartjuk meg az eddigi árazást az aktuális Teams felhasználóknák” – emelte ki a Canva. Hozzátette a cég azt is, hogy bíznak abban, hogy a jövőbeli fejlesztéseket is élvezni fogják majd, és semmit nem kell tenniük, hogy az áremelést elkerüljék.
Az új Canva Teams előfizetőknek viszont már számítania kell drágulásra, a cég mindenképpen szeretné a bevételeit növelni. Nagyon fontos most a vezetőség számára, hogy a Canva minél jövedelmezőbb formában legyen képes tovább üzemelni, ugyanis éppen arra készülnek, hogy a tőzsdére menjenek. A jó értékeléshez pedig az ugyebár elengedhetetlen, hogy rendben legyenek a pénzügyek. De az talán még fontosabb, hogy ne egy haragos felhasználói táborral forduljon rá a cég a részvénykibocsátásra.
A Canva jelenleg mintegy 190 millió felhasználóval rendelkezik globálisan, és a céget a jövőben is az fogja hajtani, hogy minél több ember számára tegyék egyszerűvé a tervezési lehetőségek elérését. „Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy a felhasználókkal együtt építsük tovább a Canvát.”