A Canva az elmúlt években folyamatosan emelkedett fel, egyre több felhasználóra tett szert, és szép lassan szívta el az embereket az Adobe szoftverektől. Részben a vonzó árazásának köszönet a népszerűségét, de hamarosan ezen a téren nagy változások jönnek. Igencsak megdrágul majd a felhasználók jelentős részének a platform használata.
Sokak által soha nem látott mértékben fog drágulni jövőre a Canva bizonyos előfizetőknek. Egészen pontosan december 8-tól lép életbe az új árazási rendszer, melynek keretében szó szerint a többszörösét fizethetik majd a felhasználók. Nem 10-30 százalékos, hanem több mint 300%-os emeléseket kell kilátásba helyeznie a platform közönségének.
Egy beszámoló szerint az Egyesült Államokban eddig 120 dollárból letudott előfizetésért hamarosan már 300 dollárt kell kifizetni, és ez még csak a kezdet. A 300 dollár ugyanis úgy jön ki, hogy a cég nagy kegyesen ad az első 12 hónapra 40 százalékos kedvezményt azok számára, akik kitartanak. Ha ez az 1 éves akciós időszak kifut, onnantól már 500 dollárt kell fizetni a szolgáltatásokért.
Egyelőre még csak kapkodják a fejüket az emberek, és vannak, akik nem akarják elhinni, hogy a cég tényleg ennyire drasztikus áremelésre készül. Nagyon nehéz azt megmondani, milyen hatással lesz majd ez a felhasználói táborra.
Lesznek olyanok, akik ötször többet fizethetnek majd a különböző Canva eszközök használatáért cserébe, már ha egyáltalán úgy döntenek, hogy kitartanak a használata mellett. Egy ausztrál beszámoló szerint ott eddig 5 felhasználóig összesen havi 40 ausztrál dollárt kellett fizetni, de ez 40,5 ausztrál dollárra emelkedik, méghozzá fejenként. Így, ami eddig kijött egy évben 480 ausztrál dollárból, az jövőre már 2430 ausztrál dollárba fog kerülni.
A cég szerint már annyival többet adnak a korábbi eszköztárhoz képest, hogy így is megéri majd a platformot használni. A generatív MI és más eszközök egy bővített termékélményt biztosítanak mindenki számára, jelentősen növelve a produktivitást. A cég szerint azáltal, hogy hatékonyabban lehet dolgozni a Canvával, kifizetődőbb a használata. Ennek köszönhetően megérheti akkor is, ha többet kell érte fizetni.
„Ezáltal az árak tükrözni fogják majd az értékét a kibővített eszköztárnak” – emelte ki Louisa Green, a vállalat kommunikációs igazgatója. „A termékcsomagunk szignifikánsan bővült olyan megoldásokkal, mint a Visual Suite és a Magic Studio.”
Az tagadhatatlan, hogy a Canva folyamatosan bővítette az eszköztárát, miközben az árakon nem igazán emelt. Mostanra egy sor különböző generatív MI technológiát is felvonultat a szolgáltatás, amit különböző partnerekkel együttműködve alkotott meg. A Canva az elsők között szerződött különböző cégekkel a portfóliója színesítését szem előtt tartva. Ott van például a Magic Media, ami egy text-to-image képgeneráló eszköz, vagy a Magic Expand, mely arra alkalmas, hogy a képek hátterét kibővítse generált tartalommal mintavételezést követően.
Eddig a Canva az árváltozásokat transzparensen és publikusan kommunikálta, most ez elmaradt, csendben, e-mailben kezdte értesíteni az érintetteket. Minden bizonnyal ez annak köszönhető, hogy pontosan tudatában vannak annak, hogy ez az áremelés nagy felháborodást válthat ki. Nem is igazán lehet most még tudni, hogy pontosan miként változnak majd az árak, mivel a cég nem adott ki ennek kapcsán közleményt, csak a felhasználói visszajelzéseket lehet látni az e-mailben kiküldött figyelmeztetésekről.
Jó eséllyel veszíteni fog felhasználókat a platform. Még az is benne van a pakliban, hogy lesznek olyanok, akik az Adobe alkalmazásokról váltottak korábban, most viszont oda fognak visszatérni. A következő hónapokban minden bizonnyal mérlegelik majd a lehetőségeiket az érintett előfizetők, miután megkapják a változásokról szóló tájékoztatást.