Shop menü

PÉNZÉRT ADHAT MAJD A XIAOMI TÖBB FIZIKAI GOMBOT AZ AUTÓJÁBA

Sok érdekes megoldást tartogat a SU7 nevű villanyautó, és a beltér kapcsán még csak most derültek ki új információk.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Pénzért adhat majd a Xiaomi több fizikai gombot az autójába

Szép lassan a kirakós minden darabja a helyére kerül, a Xiaomi fokozatosan adagolja a különböző információkat az első személyautójával kapcsolatosan. A SU7 egy nagyon komoly potenciált magában hordozó járműnek ígérkezik, ami a Tesla és a BYD olcsóbb járművei fölé lő valamelyest, és már-már prémium megoldásokkal próbál szolgálni lényegesen kedvezőbb áron.

Az újdonság úgy fog egy teljesen modern digitális belső teret kínálni, hogy közben az analóg érzést is képes lesz megadni.

Ez meglehetősen ellentmondásos lehet elsőre, de a Xiaomi olyan megoldásokkal készül, amikre korábban még nem igazán láttunk példát a Nyugaton elterjedt személyautókban. A vállalat a hatalmas központi kijelző mellett megtartotta a vezető előtt található dedikált műszeregységet, és biztosítani fog HUD-ot is. Ez utóbbi akár 56 colon tud vetíteni a szélvédőre, és kiterjesztett információkkal szolgálhat, de több fokozata lesz.

Galéria megnyitása

A kormánykeréken fizikai nyomógombok találhatóak dedikált funkciókkal, a kormány mögött vannak bajuszkapcsolók ugyancsak előre kiosztott lehetőségekkel. A vezető és az utasülés között is több fizikai gomb és kapcsoló helyezkedik el. Van külön gomb az indításra/leállításra, a klíma vezérléshez kettő külön kapcsoló is ki lesz emelve, de a futóművet és az aktív aerodinamikai elemeket is lehet kattintással vezérelni. Ezekkel pedig még nincs vége, sőt mi több, itt jön az egyik legnagyobb érdekesség.

Galéria megnyitása

A SU7 hatalmas központi képernyője úgy lett kialakítva, hogy az alján található egy rejtett csatlakozási felület, amire fel lehet majd pattintani egy sor fizikai kapcsolót, és még egy tekerős vezérlőegység is megfigyelhető ennek a közepén. Összesen 10 billenőkapcsoló látható ezen az egységen. Minden részlet erről még nem derült ki, de a különböző gombokon látni a piktogramokat, szóval ezek előre kiosztott funkciókat kezelhetnek. De még azt sem zárnánk ki, hogy a Xiaomi lehetővé teszi majd ezek átprogramozását. Ez az egység borítékolhatóan külön lesz megvásárolható.

Galéria megnyitása

Az animációkat be lehet majd állítani úgy, hogy azok analóg benyomást keltsenek. A sofőr előtti képernyőn a különböző adatok úgy cserélődhetnek, mintha átfordulna a képernyő. A beltér úgy lett kialakítva, hogy a sofőr és az utasok a jármű központjában érezzék magukat, miközben még nagy legyen a térérzet. A kijelzőkből felszereltségi szinttől függően hátra is jutni fog.

Galéria megnyitása

Kiderül a képek alapján az is, hogy a vezeték nélküli töltésre szolgáló tárolófelület megfelelően kárpitozott, ami pedig talán ennél is fontosabb, akár 50 wattos gyorstöltést is támogatni fog. Az 50 W-os töltést sok csúcsmobil még vezetéken sem tudja, de a Xiaomi zászlóshajóinál már ez megoldott, és a SU7 természetesen ezekhez igazodva igyekszik a lehető legjobb élményt nyújtani.

Galéria megnyitása

Miközben a vállalat adagolja az autóval kapcsolatos információmorzsákat, folyamatosan teszteli is a járművet. Korábban már kaptunk egy videót a téli tesztekről, és most egy újabb összeállítás jött arról, hogyan gyötrik a -30 foknál is hidegebb időben a SU7-et.

Különösen érdekes a videóban látható legutolsó jelenet, amiben a Xiaomi autójával meglehetősen nagynak tűnő tempóval tolatnak a havas végtelenben. A villanymotor itt még tartogathat érdekességeket.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére