Shop menü

A PORSCHE TAYCANHOZ ÉS A MODEL S-HEZ MÉREGETVE MUTATTA BE A XIAOMI A SU7-ET

Hivatalosan is leleplezte első villanyautóját a Xiaomi, és sok új információ derült ki, az sem titok már, hogy mennyi idő alatt futja meg a 100-as tempót álló helyzetből indulva.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
A Porsche Taycanhoz és a Model S-hez méregetve mutatta be a Xiaomi a SU7-et

Novemberben félig-meddig megismerhettük a Xiaomi első elektromos autója, de valójában akkor még csak a kínai bevezetéshez köthető hatósági eljárások nyomán derültek ki alapvető információk a járművel kapcsolatosan. A tényleges hivatalos bemutatót most tartotta meg a vállalat, és ezt már a nemzetközi piacok felé is kommunikálták.

A SU7 néven forgalomba kerülő személyautó kapcsán öt különböző központi technológiát emelt ki a vállalat, amik meghatározó fontosságúak. Ez az öt dolog a villanymotort, az akkumulátort, a HyperCasting eljárást a karosszéria gyártásánál, az autonóm közlekedést, valamint az intelligens utasteret takarja.

Galéria megnyitása

A Xiaomi előszeretettel fogja ezentúl mindenre a Hyper nevet aggatni a jelek szerint, ugyanis a SU7 motorjára is HyperEngine néven hivatkozik már. A bejelentés kapcsán a cég beszélt  terveiről is, és kitért arra, hogy a jelenlegi HyperEngine V6/V6s egység 21 ezres fordulatszámra képes, de már készülnek a fejlettebb megoldások. 2025-re bevetésre készen lesz a HyperEngine V8s, ahol a fordulatszám eléri majd a 27 200 RPM-et, és jön egy még fejlettebb megoldás is, ami a tervek szerint 35 ezres fordulatot is összehozhat.

Galéria megnyitása

Korábban az nem derült ki, hogy milyen gyorsulási adatokat produkál majd az autó, de szerencsére most már ez sem titok: a SU7 Max néven futó csúcsváltozat 2,78 mp alatt fogja abszolválni a 0-100 km/h gyorsulást, a szimpla SU7 pedig 5,28 mp-es sprintre lesz képes. Az előbbi már kétmotoros, elől és hátul egyaránt hajt, az utóbbinál pedig csak hátul van egy villanymotor. 299 és 673 lóerőről beszélhetünk kiviteltől függően.

Galéria megnyitása

A SU7 gyári adat alapján 668 km-es hatótávot tud, míg a Max esetén már 800 km-ről beszélhetünk. A teljesítményadatok terén kitérhetünk még a maximális sebességre, ami 210, illetve 265 km/h lett. A nyomatékról is tudunk nyilatkozni, 400 és 838 Nm-es adatokról esett szó. A Xiaomi még azt is kiemelte, hogy remek fékek kerültek a jármű alá, így a SU7 35,5 méteren megáll 100 km/h-s tempóról, a SU7 Maxnak pedig ideális esetben 33,3 méter is elég ehhez.

10,67 mp alatt akár 200 km/h-ra is gyorsulhat a SU7 Max.

Az adatokból látszik, hogy azért a Xiaomi sem volt rest rámenni a sportosságra más villanyautókkal foglalkozó vállalatokhoz hasonlóan. A SU7 Max már 4 dugattyú Brembo fékrendszerrel rendelkezik, fejlett Bosch DPB fékvezérlést kapott és a lassítás során egy ugyancsak Bosch fejlesztésű stabilitás ellenőrző rendszer is segíti a sofőröket, hogy megtartsák a kontrollt az autó felett. Lesz az autónak egy úgynevezett „Boost Mode” beállítása is, amit 20 másodpercig lesz képes tartani, de erről részleteket egyelőre nem árult el a Xiaomi.

Galéria megnyitása

Vannak adaptív aerodinamikai elemek a kasztnin (a hátsó szárny akár 130 kg leszorító erőt képes termelni), több vezetői móddal szolgál, és van előkészített rajtautomatika is, hogy a lehető legjobb gyorsulást tudja elérni az is, aki esetleg nem különösebben rutinos pilóta. A SU7 Maxba kerülő ülés képes lesz aktívan reagálni a jármű mozgására is, és kevesebb mint 1,5 mp alatt úgy változik a tartása, hogy a vezetőnek éppen ideális támaszt nyújtson például kanyarban.

Galéria megnyitása

A Xiaomi több alkalommal is a Tesla Model S-hez és a Porsche Taycanhoz hasonlította a SU7 Max képességeit. Korábban nem számítottak arra, hogy a vállalat ennyire komoly kihívókkal szeretne azonnal szembenézni, de a jelek szerint nem semmit nem akar a véletlenre bízni, és a lehető legnagyobb hírverést akarja elérni.

Galéria megnyitása

Más gyártókhoz hasonlóan a Xiaomi és a jármű előállításáért felelős BAIC is egy olyan felépítés mellett döntött, ahol az akkumulátor részét képezi az autó padlólemezének. Az integrált cellák a megerősített szerkezettel jelentősen hozzájárulnak majd az egész jármű merevségéhez. A különleges felépítés révén csak 120 milliméter vastag az egész akkucsomag, ami jó hatással lesz a SU7 felépítésére. Az újdonság „bőre” alatt több nagy egybe legyártott elem is van, amiket kiemelkedő tartósságra terveztek. A padlólemez hátsó részénél a normál esetben használt 72 alkatrészt egyetlen nagy darabban állítják elő.

Galéria megnyitása

800 volt rendszerről beszélhetünk, a CATL szállítja a SU7 Max akkucsomagját, és 101 kWh-s méretet öltött. A HyperCharge gyorstöltés révén ideális esetben mindössze 5 perc alatt bele lehet majd tölteni 220 km megtételére elegendő energiát, 15 percnyi töltést követően pedig már 500 km-nél is hosszabb utazásra nyílhat lehetőség a Xiaomi állítása alapján – ebben is jobb a Tesla Model S-nél. A különböző méréseket a Xiaomi a CLTC kínai mérési előírásoknak megfelelően végezte el.

Galéria megnyitása

Xiaomi Pilot néven jön a vállalat „saját fejlesztésű” intelligens vezetéstámogató platformja, ami magában foglal majd számos különböző funkciót. Ez a hardverre és a szoftverre egyaránt kiterjed, mesterséges intelligenciát is használ, és folyamatosan gyűjti az adatokat a forgalomban megtett kilométerek közben. A Xiaomi Pilot kamerákat, LiDAR-t, többféle radart és más egyéb szenzorokat, chipeket is használ, és több szinten lesz képes üzemelni.

Galéria megnyitása

A SU7 már a HyperOS operációs rendszert, illetve felületet használja, amit soha korábban nem láttunk még autóban. Ez mindenképpen egy érdekes része lesz a személygépjárműnek. A cég a Human x Car x Home ökoszisztémában hisz, és a tervek szerint az autókkal a mobilok például folyamatos kapcsolatban fognak állni. Minden kommunikáció az eszközök között végponttól végpontig titkosítva lesz, és mivel nyílt a platform, így szabadon lehet rá fejleszteni.

Galéria megnyitása

Egy nagyon komplex számítógépes rendszer dolgozik az autóba építve többféle gyártótól származó megoldásokat kombinálva. A Qualcomm Snapdragon 8295 chip munkálkodik a 16,1 hüvelykes megjelenítővel ellátott infotainment rendszer mögött – a panel felbontása a Quad HD-n is túlmutat. Kettő Nvidia Orin modul is található még a fedélzeten, melyek együttesen 508 TOPS számítási kapacitásról gondoskodnak.

Galéria megnyitása

Korábban arról lehetett hallani, hogy a Modena a SU7 kódneve, de most az is kiderült, hogy a Xiaomi ilyen néven hivatkozik a villanyautós architektúrájára. Elképzelhető, hogy a jövőben eköré többféle személyautó is épülni fog, hogy a lehető legtöbbet hozza ki belőle a vállalat. Már volt arról szó, hogy a méretei alapján a SU7 a Tesla Model S méretosztályába sorolható, szóval kifejezetten nagytestű versenyző lett. Elől és hátul is van csomagtartója, és az orrában nagyobb a „frunk” mint a Model S-nek. Összesen több mint 620 liter a raktere az ülések lehajtása nélkül.

Galéria megnyitása

Három színben indul majd a Xiaomi újdonságának forgalmazása; kék, zöld és szürke alkotja a palettát, de felárért cserébe valószínűleg ennél több opcióból is lehet majd választani. Ha nem is a rajtot követően, de a későbbiekben nagyobb lehet a színválaszték. A SU7 eléggé szemrevaló dizájnt kapott, és egészen elképesztően áramvonalas. Ha hihetünk a Xiaominak, akkor ez a jelenleg gyártott autók között a legkisebb légellenállású 0,195-ös Cd értékkel.

Galéria megnyitása

Rendkívül biztonságos is az autó, globálisan több töréstesztnek is alávetették, és mindegyiken a lehető legmagasabb besorolást hozta össze. Kiemelte a Xiaomi, hogy nemcsak az aktív, hanem a passzív biztonsági megoldások terén is élen jár a SU7. A torziós merevsége a Model 3-ra köröket ver, de még a Porsche Taycannál is jobb, sőt mi több, a versenypályára tervezett BMW M3 GTR-t is übereli valamelyest. Ráadásul tömbe van légzsákokkal az utascella, összesen 7 különböző légzsákot építettek be, amiből több speciális kialakítású.

Galéria megnyitása

A Xiaomi SU7 forgalmazás 2024-ben indul és egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni. Az árazás kérdését egyelőre eléggé feltűnően kerüli a vállalat. Az alapító és cégvezető Lei Junnak hatalmas tervei vannak a villanyautózás terén, 15-20 éves távlatban a top 5 gyártó közé vezetné a Xiaomit.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére