A Xiaomi elképesztően ambíciózusan nyilatkozott annak kapcsán, hogy 2024-re saját villanyautóval fog előrukkolni. A vállalat arról beszélt végig, hogy egyedi megoldással készül, és tényleg a saját kezében akarja tudni a gyártást, ez azonban egyelőre biztosan nem jön össze.
Korábban többször megírtuk, hogy a Xiaomi aligha tud 2024-re elkészülni anélkül, hogy ne venne igénybe külső segítséget, és a feltételezés most beigazolódott. Valóban jön a vállalat első személygépjárműve jövőre, de ezt nem a mobilokkal foglalkozó cég csinálja majd házon belül, hanem a BAIC gyárában születik meg. A korábban MS11 kódnéven emlegetett négykerekű végül a Xiaomi SU7 néven fog debütálni, ami nem különösebben hangzatos.
Sok információra tettünk szert az autó kapcsán, de ez nem annak köszönhető, hogy hivatalosan bemutatkozott volna. Kínában az illetékes hatóságok (MIIT) minden autót alaposan megvizsgál, mielőtt a gyártást és a forgalmazást engedélyezi, és innen láttak napvilágot az alábbi adatok. A specifikáció jelentős része hivatalos képekkel karöltve került terítékre.
A Tesla Model S méretosztályába érkezik az újdonság, szóval meglehetősen nagy járművel állunk szemben.
A SU7 egy rendkívül áramvonalas szedán lesz, és egy kicsi „kacsafarkban” végződik, ami valójában egy aktív légterelő. Panoráma üvegtetőt kapott, ezáltal látványosabb lesz a beltér, növeli a térérzetet, amivel ebben az esetben valószínűleg nem lesz gond. Tényleg csak egy hajszál választja el az autót az 5 méteres lélektani határtól, 4997 milliméter hosszú lett, a tengelytávja pedig kereken 3 méteres. Rendkívül sportos a jármű megjelenése, ehhez az is hozzátesz, hogy mindössze 1455 milliméter magas, a szélessége pedig 1963 mm.
Az alvázkódok alapján kezdetben két felépítéssel lesz elérhető a Xiaomi SU7, egy és kettő motorral hajtva lehet majd megvásárolni. Az elsődleges motor 295 lóerő leadására lesz képes, ez minden esetben részét képezi a hajtásláncnak, és a dual motoros kivitelben még egy 368 lóerős erőforrás is beépítésre kerül. Az alapmotor kapcsán azt is tudni lehet, hogy részben Bosch fejlesztésről van szó, kínai mérnökökkel kollaborációban alkották meg. A kombinált csúcsteljesítmény állítólag 660 lóerő lesz.
A három felszereltségi szint érkezik, a SU7 lesz az alap az egy motorral, a SU7 Pro és a SU7 Max pedig már két motorral hajtott, utóbbiban pedig már az összes extra is biztosított lesz. A SU7 jellemzője lesz az is, hogy LFP telepet kap, amit a BYD egy leányvállalata fog szállítani, a másik két kivitelben pedig a CATL speciális akkumulátorai fognak szolgálatot teljesíteni. 800 V-os architektúráról beszélhetünk majd, ami nagyon tág lehetőséget biztosíthat például a gyorstöltés tekintetében is.
Akár 210 km/h-s sebességgel is haladhat majd a SU7, ami pedig a SU7 Maxot illeti, ott már 265 km/h az elérhető csúcstempó, csak megfelelő útszakaszt találjon ehhez az ember. A gyorsulásról nem esett szó, de biztosak lehetünk abban, hogy a SU7 Max már könnyű szerrel fogja 5, de akár még 4 mp alatt is teljesíteni a 0-100 km/h-s sprintet.
Lesz önvezető funkciója az újdonságnak, számos vezetéstámogató rendszerrel fog szolgálni, és szenzorokkal is bőven fel lesz vértezve. A Tesla nem hisz a LiDAR-ban, a Xiaomi viszont igen, és kiviteltől függően lesz ilyen egység is a fedélzeten. A B oszlopon is ki lehet szúrni egy kamerát, ami a feltételezések szerint akár az arcfelismerésre is szolgálhat. Arra is képes lesz a szoftveres rendszere, hogy a fizetős útszakaszokon a díjak rendezését automatikusan megoldja. A HyperOS lesz a fedélzeti rendszere, és egy hatalmas központi képernyő szolgál a kezelésre.
Az úttal gyárilag a Michelin Pilot Sport gumikon keresztül veszi fel a kontaktot a SU7. 19 és 20 colos gumi/felni párossal lehet majd megvásárolni. A mérnökök a jelek szerint nem igazán foglalkoztak azzal, hogy minél áramvonalasabb felnit tervezzenek, de nagyon dögös az ötküllős megoldás. A négy ajtós, ötszemélyes szedán felszereltségi szinttől függően akár Brembo fékekkel rendelkezhet. Erre szükség is lesz akkor, ha 200-as tempó felett kell visszalassítani az akár 2 tonnánál is nehezebb SU7-et. 1980 és 2205 kg között alakul az autó önsúlya.
Korábban arra számítottak, hogy a Model 3 lesz a közvetlen ellenfele a SU7-nek, de a friss információk fényében ezeket nem lesz egyszerű összevetni. Inkább a Model S irányába kacsintgat a látottak alapján. A beltérről nem kaptunk képet és információkat sem, de egy jobb minőségű kémfotó már erről is árulkodik. Ezen azt lehet látni, hogy a kormányon és körülötte sok szokásos kezelőszerv van, nem úgy, mint a Teslákban, és ez mindenképpen egy jó hír.
A tömeggyártás állítólag decemberben indulhat meg, és a rajtja 2024 februárjában lehet. Úgy vélik, hogy a Mobil Világkongresszusra időzítheti a nagy eseményt a vállalat.
Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy mennyibe fog kerülni a SU7. Korábban voltak olyan pletykák, hogy mindössze 300 ezer jüanba kerül majd Kínában, de az óriási meglepetés lenne, ha ez egy ekkora autót valóban ilyen áron tudna adni a vállalat. Átszámolva mindössze 14,5 millió forintról van szó, de szinte biztos, hogy ennél azért többet kell majd érte leszurkolni, eleve nagyobb is annál, mint amit vártak.