A Tesla nem az a vállalat, ami két kézzel szórja a piacra a különböző autókat, minden eddigitől eltérő stratégiát folytat. Még a ráncfelvarrást is alig alkalmazza; az elmúlt tíz év leglátványosabb ráncfelvarrása a tavalyi Model 3 Highland érkezése volt. Éppen ezért nagy szó, mikor egy új Tesla készül, és most az a cél, hogy minden eddiginél olcsóbb autót dobjon piacra.
Egy ideje azt már lehet tudni, hogy a vállalat dolgozik egy „belépő” villanyautón, de részleteket nagyon ritkán lehet erről hallani. Most a Reuters állt elő néhány friss információval. A beszállítói lánctól kiszivárgott adatok alapján az olcsóbb Tesla villanyautó gyártása a tervek szerint 2025 nyarán indulhat majd be. Arra kérte a vállalat a komponensgyártókat, hogy akkorra legyenek készen az alkatrészek akadálytalan szállítására.
Négy, egymástól független forrás beszélt a Tesla soron következő személyautójával kapcsolatos információkról. Ezek közül ketten is kitértek arra, hogy tudomásuk szerint egy crossover jellegű formátumra kell számítani. Miközben természetesen kompakt felépítéssel rendelkezik majd, a költségek alacsonyan tartása végett. Szóval a Model Y emelt kasztnijából indulhat ki, csak egy mérettel kisebb testet fog ölteni.
Mivel a Model Y még egy egészen nagy autónak tekinthető a több mint 4,75 méteres hosszával és a 2,1 métert meghaladó szélességével, így igazából bőven lehet rajta faragni. Szó nincs arról, hogy mindenképpen egy nagyon apró autóra kell számítani. A Model Y-nál olcsóbban kínált Volvo EX30 például mindössze 4,23 méter hosszú és 1,84 méter széles, szóval az már lényegesen kisebb. A várakozások szerint a nagy rivális BYD Atto 3 méretosztálya lehet a Tesla célkeresztjében, az a jármű 4,46 méter hosszú testet öltött 1,88 méteres szélességgel.
Redwood kódnév alatt fejlesztik az új generációs elektromos autót, és a napokban Elon Musk is említést tett arról, hogy 2025 második felében szeretnék a gyártást beindítani. Remélhetőleg ezúttal nem arra kell számítani, ami a Cybertruck esetében volt, hogy 1,5-2 évvel az eredeti terveket követően sikerült megkezdeni a jármű szállítását.
A Teslának globálisan már több gyára van, az új autót a tervek szerint Austinban kezdheti először gyártani, majd ezt követően Mexikó lehet a második gyár, ahol az újdonság legördülhet a szalagokról. Ezt követően kerülhetnek sorra az Észak-Amerikán kívüli gyárak, így például a kínai üzem. Elon Musknak az új olcsó autóval hatalmas tervei vannak, vélhetően ezekkel szeretné majd elindítani a régóta vágyott robottaxi flottáját is.
Korábban arról volt szó, hogy a kisebb és elérhetőbb jármű ajánlott fogyasztói ára már nettó 25 ezer dollárról indulat majd, de azért ezt érdemes fenntartásokkal kezelni. Eddig az előre irányzott árak nem igazán jöttek be a Teslának. Bele lehetne menni, hogy milyen okból kifolyólag nem tudta ezeket tartani, mert a magyarázat mindig megvolt, de a lényeg az, hogy nem tudta a cég a céljait teljesíteni.
Musk mindig elmondja, hogy a Teslánál a színfalak mögött nagyon bonyolult folyamatok zajlanak, éppen ezért számítani kell az esetleges fennakadásokra és ezekből adódóan csúszásokra. „Olyan gépeket kell terveznünk, amik korábban sosem léteztek az autógyártásban, hogy úgy tudjunk autókat gyártani, ahogy korábban azt még senki nem tette” – emelte ki az üzletember.
Az egészen biztos, hogy a Teslának nagy szüksége van az új autóra, amit minden eddiginél olcsóbban tud majd gyártani, és ezáltal kedvezőbb árazás mellett is profitot tud termelni. Mert azt a legújabb negyedéves jelentéséből egyértelműen ki lehet olvasni, hogy a Model 3 és a Model Y folyamatos árvágását már nem lehet sokáig tartani. A nyereség nagyon sokat csökkent egy év alatt, hogy az eladási számok növekedését fenn tudja tartani a cég.