A YouTube új vezető kezébe került, és nagyon úgy fest, hogy ezzel együtt próbálják meg a platformot egy olyan irányba terelni, ami elfogadhatóbb lesz a felhasználók szemében. Az elmúlt időszakban a YouTube közönsége időnként csökkenést mutatott, és ezt a tendenciát a cég szeretné megszüntetni.
Neal Mohannal az élen a YouTube a jövőben egyebek mellett mesterséges intelligencia által biztosított szerkesztőeszközöket is szeretne nyújtani a felhasználók számára, erről néhány napja számolhattunk be. Most pedig már olyan hírek kerültek a terítékre, hogy kevesebb lesz a zavaró hirdetés a felületen, ami lényegében szembe megy azzal, amit eddig tapasztalhattunk. Ezen felül pedig a néhány hónappal ezelőtt megkezdett, rendkívül szigorú káromkodásellenességből is kész jelentősen visszavenni a vállalat, bár ezen a téren még vannak tisztázásra váró dolgok.
Akik reklámok megjelenítése mellett nézik böngészőn keresztül a YouTube-ot, azok számára minden bizonnyal ismerős lehet az a reklámforma, ami a képernyő aljára beúszva jelenik meg a felvételek tetején, ezzel eltakarva a kép egy részét a lejátszás során. Ezek az átfedéses hirdetési formák meglehetősen zavaróak, és igazából a szakértők szerint idejétmúltak is. Szóval nem sok jót lehet ezekről elmondani, és éppen ezért határozhatott úgy a vállalat, hogy most nem egy újabb hirdetési formát vezet be, ahogy azt általában szokta, hanem most éppen kivezeti ezt a jó öreg megoldást.
Nagyszerű hír, hogy végre nem kell majd ezekkel a reklámokkal is küzdeni a YouTube-on, és így letisztultabb, élvezetesebb formában lehet a videókat fogyasztani böngészőn keresztül. Egészen pontosan április 6-án fog ennek lejárni a mandátuma, egy hónap múlva vonul majd nyugdíjba a zavaró hirdetési forma. Ezzel együtt természetesen a hozzá tartozó beállítások is eltűnnek majd a YouTube Stúdió szolgáltatásból.
A készítőknek a YouTube elmondása alapján nem kell attól tartania, hogy a bevételeik emiatt csökkennének. Ugyanis a cég arra készül, hogy más hirdetési módszerek révén kiegyensúlyozza majd ennek a hiányát. Konkrétan azt nem jelentette ki a vállalat, hogy jönni fog új reklám a platformon, de azért sejtelmesen úgy fogalmazott, hogy a videók felett megjelenő hirdetéseket választók más formátumok felé fognak eltolódni. Viszont azt kijelenti a cég, hogy a meglévő, maradó formátumoknál most nem lesz változás.
Bízunk abban, hogy nem olyan hirdetési módokat fog a jövőben előhúzni a kalapból a YouTube, hogy inkább visszasírják majd az emberek a lebegő ablakos reklámokat. Bármire is számít most a vállalat, arról nem beszélt érdemben.
Újra lehet káromkodni a videók elején
Lényegében a hirdetésekkel kapcsolatos változás az is, hogy a YouTube már nem fogja szigorúan venni, ha az emberek elengednek egy „seggfej” vagy „szarba” megszólalást a felvételek elején. Az elmúlt hónapokban bevezetett változások miatt ezek az utóbbi időben már annyira keményen voltak szankcionálva, hogy ha az ember szinte bármilyen kis káromkodást megengedett magának a felvételek első másodperceiben, azonnal lemondhatott a bevételszerzésről.
Nem tiltotta le a YouTube az adott videót, erről azért szó nincs, de a monetizáció lehetőségét kikapcsolta a platform, szóval onnantól az adott videóval nem lehetett pénzt keresni. Arról azért nincs szó, hogy a YouTube teljesen hátat fordítana a korábbi szigornak, de próbál megtalálni egy olyan egészséges egyensúlyt, ami a nézők és a tartalomgyártók széles tömege számára egyaránt elfogadható, és senkit sem sért. Jönnek más lazítások is ezen a fronton, amellett, hogy már kevésbé kell kerülni szinte minden létező csúnya szót kerülni a felvételek elején.
Egyelőre ebben a változásban még vannak tisztázatlan kérdések a készítők szerint, de bízunk abban, hogy hamarosan normalizálódik majd a helyzet. A YouTube tényleg nagyon sok kritikát kapott az utóbbi időben amiatt, hogy túlzottan erényesen lépett fel.