Shop menü

GENERATÍV MI ESZKÖZÖKÖN DOLGOZIK A YOUTUBE IS, ERRŐL AZ ÚJ VEZETŐ BESZÉLT

A YouTube több érdekes fejlesztésen is dolgozik, amikkel végre felkeltené az emberek érdeklődését, miközben továbbra is a tartalomgyártókat tartanák a középpontban.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Generatív MI eszközökön dolgozik a YouTube is, erről az új vezető beszélt

Új vezető lép a világ legnagyobb videós felületének élére, és a szakember beszélt a tervekről. Neal Mohan hatalmas feladat elé néz, nehéz időszakban veszi át a YouTube vezetését, ráadásul egy olyan szakembert fog váltani, aki a platformot a felvásárlás óta gondozta a Google, illetve Alphabet zászlaja alatt.

Mohan kiemelte, hogy a YouTube-nak a története során mindig az volt az első, hogy a készítők igényeit szem előtt tartva haladjon előre a fejlesztésekkel. Igyekezett a platform megadni a videósoknak azokat az eszközöket, amikkel hatékonyabban tudták elérni az embereket. Új videós formák jelentek meg, több funkciót használhattak a követők megszólítására, és így tovább.

Elmondta a vállalat új vezetője, hogy a továbbiakban nagyobb hangsúlyt fog kapni a technológiai újításokban rejlő lehetőségek kiaknázása. Ennek eredményeként például belengette Neal Mohan, hogy a YouTube fejlesztői csapata már dolgozik azon, hogy az utóbbi időben elterjedt és nagy népszerűségnek örvendő generatív mesterséges intelligencia eszközök felhasználásának a módját megtalálja. A generatív MI jelenleg a videózásban még nem annyira felkapott, de ez minden bizonnyal változni fog a jövőben, a YouTube pedig szeretne az elsők között bevetni ilyen megoldásokat.

Galéria megnyitása

Egyelőre a YouTube semmilyen konkrétumot nem hintett el annak kapcsán, hogy miként lehet majd használni a tartalom előállítására alkalmas MI szolgáltatásokat a platform keretei között. Ugyanakkor Neal Mohan felhozott pár érdekesen hangzó példát arra, hogy milyen elképzeléseik vannak ennek kapcsán. Arról beszélt a szakember – akinek a nevéhez egyébként a YouTube több funkciójának a megvalósulása is köthető –, hogy a mesterséges intelligencia képes lehet majd az embereket átöltöztetni a videókban, és fikciós hátteret is létrehozhat.

„Az alkotók képesek lesznek kibővíteni a történetmesélésüket és növelni a produkciós értéküket, a virtuális ruhák cseréjétől kezdve a fantasztikus filmes környezet megteremtéséig az MI generatív képességei révén” – mondta Mohan egy ma közzétett levélben.

Az elmúlt időszakban a generatív MI eszközöket nagyon felkapták, és nem teljesen idegen öltet az sem, hogy videókban hasznosítsák. A YouTube ennek köszönhetően tenné azt lehetővé a készítőknek, hogy vizuálisan gazdagabb és változatosabb felvételeket tudjanak megosztani a követőikkel. Állítólag a következő hónapokban kapunk majd több információ a fejlesztéssel kapcsolatosan. Bízunk benne, így tényleg így lesz.

Mohan arra is utalt, hogy azért óvatosnak kell lenni, ezzel pedig valószínűleg arra utal, hogy az utóbbi időben voltak olyan cégek, akik talán túl elhamarkodottan vetették be a generatív MI eszközöket a szolgáltatásaikban. „Kellő mennyiségű időt szánunk arra, hogy ezeket a funkciókat átgondolt védőkorlátokkal együtt dolgozzuk ki.” – emelte ki a YouTube új vezetője. Hozzátette azt is, hogy muszáj az emberek kreativitását megőrizni, és egy olyan segítséget kell nekik nyújtani, ami egészséges korlátok között nyit meg új kapukat.

Galéria megnyitása

Arról is beszélt Mohan, hogy a Shorts esetében számítani lehet több újításra. Egyebek mellett arra is lehetőséget fog nyújtani, hogy egy már meglévő videó mellé tegye be az ember a saját készülékével felvett képsorokat. Hasonló opció már a TikTokon és a Reels keretében az Instagramon is van. A YouTube TV pedig lehetővé fogja tenni hamarosan, hogy egyszerre több sporteseményt lehessen nézni osztott képernyőben.

A YouTube az év végén 8 százalékos forgalomcsökkenéssel zárt az ünnepi időszakban, ami hatalmas visszaesésnek számít. És itt nem lehet a gazdasági váltással magyarázni a dolgot. A platform nézői egy ideje már folyamatosan szivárognak el más platformok felé, ezt a folyamatot kellene megváltoztatnia az új igazgatónak, de az biztos, hogy a TikTok és más konkurensek másolása ehhez nem lesz elegendő. Tényleg innovatív újításokra van szükség.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére