Shop menü

IDC: BELASSULNI LÁTSZIK A VISELHETŐ KIEGÉSZÍTŐK SZEGMENSE (IS)

Az első negyedév értékesítési adatait elnézve lendületét veszítette a piac, de így is van olyan gyártó, aki megduplázta a forgalmát egy év alatt.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
IDC: Belassulni látszik a viselhető kiegészítők szegmense (is)

Az IDC némi késlekedést követően, de előrukkolt a 2018 első negyedévére vonatkozó értékesítési adatokkal. A friss számokból kiderült, hogy nem növekedett jelentősen a szegmens, és az erőviszonyok is megszilárdulni látszanak az élen, de azért akad egy vállalat szép eredményekkel.

Több mint 25 millió fitneszkarperec, okosóra és egyéb viselhető kiegészítő talált gazdára a januártól márciusig tartó időszak alatt, ami ugyan meghaladja az egy évvel korábban mért adatot, de mindössze 1,2 százalékos növekedésről beszélhetünk. Viszonyításképpen érdemes megnézni, hogy tavaly ilyenkor még csaknem 18%-os erősödésről számolhattunk be. Az első öt piaci szereplőből csak a Huawei diktált igazán figyelemre méltó tempót, a Fitbit esetében pedig majd látni fogjuk, hogy egy újabb kiábrándító időszakot tudhat maga mögött.

Az élen egy éve még fej-fej mellett haladt a Xiaomi és az Apple, most viszont már egyértelműen a cupertinói alakulat viszi a prímet. A Watch az első negyedév során kereken 4 milliós példányszámban kelt el, és ezzel a vállalat 16,1 százalékos piaci részesedést szerzett. Az Apple egy egészséges, 13,5%-os növekedést tudott produkálni januártól márciusig. Az első öt gyártó közül róla mondható el egyedül, hogy kizárólag okosórák forglmazásával ért fel a toplistára, és bár vannak már egészen elfogadható áron elérhető kivitelek, általánosságban elmondható, hogy nem olcsó a Watch egyik generációja sem. Új Watch szériát nem mutatott még be idén az Apple, a keresletet friss szíjak piacra dobásával és különleges kivitelek elindításával próbálta élénkíteni.

A Xiaomi egy éve 3,6 millió eszközt értékesített, most pedig 3,7 milliós adat szerepel a neve mellett. A kínaiak hosszú ideig nem mutattak be teljesen új Mi Band modellet, és bár a napokban reflektorfénybe került a Mi Band 3, de ennek az eszköznek már csak a második negyedéves forgalomra lesz hatása, a most vizsgált időszakba nem szólt bele. A Xiaomi esetében egyértelműen kijelenthető, hogy a legalacsonyabb az átlagos értékesítési ár (ASP) mutatója a Top 5-ben. A vállalat messze legnépszerűbb kiegészítője a Mi Band 2, ami 30 dollár körül kapható. Az IDC elmondása alapján a bevételeknek csak 1,8 százaléka vándorolt a Xiaomihoz, míg a piaci részesedése a példányszám alapján 14,8%-os lett.

A Fitbit az idei első negyedévben tovább folytatta a bukdácsolást. Egy év alatt a vállalat forgalma több mint a negyedével csökkent (28,1%), és 2,2 millió eszköz eladását követően a dobogó harmadik fokát csípte meg az egykor stabilan piacvezető szerepet betöltő cég. A Fitbit az első negyedévben nem sok újdonsággal próbálta serkenteni a keresletet, egyedül az Ace-t mutatta be a vállalat. Ez egy olyan megoldás, amit direkt a fiatalabb generáció tagjainak hoztak létre viszonylag kedvező árazással. A gyártó számára a második negyedév lesz egyébként igazán érdekes, ugyanis ez idő alatt mutatkozott be a Versa. Ehhez az okosórához nagyon komoly reményeket fűz a Fitbit, és a jelek szerint nem ok nélkül, mert a cég egy friss közleménye szerint április közepétől május végéig több mint 1 milliót sikerült belőle értékesíteni.

Az eladási lista negyedik helyét a Huawei szerezte meg, de csak árnyalatnyi az előnye a Garmin előtt. Ez a két vállalat az IDC kerekített számai alapján egyaránt 1,3-1,3 millió viselhető kiegészítővel tudott hozzájárulni az első negyedév forgalmához, de a Huawei neve mellett 5,2 százalékos részesedés szerepel, míg a Garminnak be kell érnie 5%-nyi szelettel a virtuális tortából. A Huawei megdolgozott a negyedik helyért, ugyanis egy évvel ezelőtt még feleakkora sem volt a forgalma, mint a Garminnak, 147%-os növekedést produkált ez a kínai alakulat. A vállalat kínálata nagyon széles, az egészen sokoldalú, Wear OS-t futtató okosórától az egyszerű fitneszkarperecig mindennel szolgál, és itt is vannak Honor néven futó megoldások egészen jó ár-érték aránnyal.

Az ötfős toplistát alulról záró Garminnak sincs oka szégyenkezni igazából, hiszen csaknem 10%-kal tudott erősíteni a forgalmát tekintve. A Garmin lényegében minden termékét azoknak készíti, akik a sporttevékenységük mellé keresnek megbízható társat. A cég főleg a Vivo és a Fenix termékcsaládok népszerűségének köszönhetően tudott helyet foglalni a vezető gyártók között. De említést érdemel a Forerunner sorozat is, ami a Forerunner 645 Music személyében új taggal is bővült az év elején. Ennél az eszköznél a zenehallgatásra helyezte a hangsúlyt a vállalat, a készülék képes csatlakozni Bluetooth-os fej- és fülhallgatókhoz, és így hallgathatja róla a kedvenc dallamait a felhasználó.

Az egyéb kategóriába a viselhető kiegészítők esetében nagyon sok gyártó tartozik, köztük egészen kicsi szerepvállalók is, amik csak filléres fitneszkarperecekkel próbálnak érvényesülni. Az IDC idei első negyedéves kimutatásában 12,6 milliós forgalomért feleltek az ide sorolható vállalatok, ez ugyan egy hajszállal elmarad a korábbi, 12,9 milliós eredménytől, de még így is 50,3 százalékos részen osztozhatnak a Top 5-ből kimeradt piaci szereplők.

Az igazán nagy vesztes a Samsung. A cég nem tudott most bejutni a legnagyobbak közé, pedig tavaly még itt volt, ráadásul a negyedik helyen, nem is a lista alján. A dél-koreaiak egy éve még 1,4 millió eszközt tudtak értékesíteni, most viszont egészen biztos, hogy ennél rosszabb eredményt értek el, mert ezt a produkciót megismételve most is a negyedikek lehetnének. A hírek szerint a Samsung visszatérhet a Wear OS használatára a tizenes kitérő után – talán ettől remél fellendülést a vállalat.

Galéria megnyitása

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére