A YouTube folyamatosan alakul, bár az elmúlt időszakban igazán jelentős saját ötlettel nem rukkolt elő, de most „Playables” címszó alatt érik egy érdekesen hangzó fejlesztés. Funkciók jönnek és mennek folyamatosan. A vállalat a közelmúltban döntött arról, hogy a YouTube Stories megoldását beszántja, az új sikervárományos pedig az interaktív játékok bevezetése lehet.
A Playables érkezésének hírét a The Wall Street Journal hozta nyilvánosságra. A lap beszámolója szerint a Google egy belső levelet küldött körbe számos dolgozónak, melyben az érintetteket arra kérte fel, hogy teszteljék a fejlesztés alatt álló funkciót. A rendesen játszható címeket jelen állás szerint minden fontosabb platformon el lehet majd érni a videomegosztó keretei között. Az iOS alkalmazásban, androidos készülékeken és a webes környezetben egyaránt menni fog a funkció.
Sokat most még nem lehet tudni arról, hogyan is néz majd ez ki a YouTube keretei között, ahova lényegében csak azért jártak eddig az emberek, hogy videókat nézzenek. A Playables is szórakoztatásra lesz alkalmas, de egészen más, interaktív módon. A WSJ beszámolójában egyetlen játék címe szerepel, ez a Stack Bounce. Képünk nincs hozzá, de a leírás szerint a Stack Bounce egy olyan játék, amiben téglarétegeket kell törni valamilyen formában. A téglatörő játékok nagyon egyszerűek, de mégis képesek az embereket beszippantani.
Ez alapján elképzelhető, hogy arcade játékok bukkanhatnak majd fel a YouTube-on. Gyors, rövid, de mégis jó szórakozást biztosító címek sorakozhatnak majd fel a Playables funkció keretei között. Ez egy jelentős újítás lenne a YouTube keretei között, az biztos, viszont a vállalat egyelőre hivatalosan nem erősítette meg, hogy tényleg be akarnak vezetni ilyen funkciót. Az újságírói megkeresésekre nem szeretett volna válaszolni Alex McQuiston, a YouTube szóvivője.
McQuiston annyit mondott el az ügy kapcsán, hogy a YouTube csapatának mindig fontos volt a gamerek kiszolgálása, hosszú ideje fókuszban van a gaming terület.
„Folyamatosan kísérletezünk új funkciókkal, de jelenleg nincs mit bejelentenünk.” – tett hozzá a szakember.
A YouTube-ra látogatóknak napjainkban egy jelentős részét teszik ki a játékosok, széles tömegek keresik fel a platformot azért, hogy pusztán nézzék, ahogy mások játszanak. A cég pedig valószínűleg abban gondolkodik, hogy ezeknek a látogatóknak egy részét biztosan el lehet csábítani arra is, hogy játszanak egy kicsit. Azt nehéz megmondani most még, hogy a háttere hogyan néz majd ki ennek a funkciónak, a Google-nél több lehetőséghez is van megfelelő alap.
A vállalat a Google Play Áruházon keresztül milliószámra kínál játékokat az Android felhasználóknak, és elképzelhető akár az is, hogy itt lesz valamilyen módon átjárhatóság. A Play Áruházban sok játékot már telepítés nélkül is lehet futtatni, akár ennek a funkciónak a továbbgondolása is meghúzódhat a háttérben. A Stadia révén pedig játék streamingben is van már egy jelentős tapasztalata a cégnek. Bár a Stadia már leállt, de az ahhoz létrehozott technológiákat minden további nélkül tudná még hasznosítani.
A videózást és a játékot egyébként nem a YouTube kötné össze elsőként egyébként, szóval még a Playables funkció megjelenése sem feltétlenül nevezhető teljesen saját ötletnek. A Netflix folyamatosan tolja a filmek és sorozatok mellett a játékok terjesztését is. Akik előfizetnek a streaming szolgáltatásra, azok egy sor különböző játékot is megkapnak ezzel, egyebek mellett olyan címeket is elérhetnek az emberek a szolgáltatáson belül, ami önmagában egyébként fizetős lenne.
A közösségi média ipar szereplői is próbálkoztak már a játékokkal, de nem sok sikert értek el ezen a területen, így az utóbbi időben inkább azt lehetett látni, hogy az ilyen jellegű kiadásokat inkább csökkentették. A TikTok és a Snap is csökkentette a játékokhoz kapcsolódó befektetéseit. Érdekes lesz azt látni, hogy a YouTube pontosan mivel is próbál majd új sikereket elérni.
Azt most még nem lehet tudni, hogy az új funkcióból a YouTube miként húzhatna hasznot, de valószínűleg valamilyen módon beépítenék a Playables funkciót is az előfizetési csomagokba, vagy reklámokat jeleníthetnek majd meg a játékok közben. Az biztos, hogy egy jó arcade cím a figyelem lekötésére kiválóan alkalmas, és ez lehet a legfontosabb cél kezdetben.