Idén sem unatkozhatnak azok, akik jól szórakoznak azon, hogy a Google éppen milyen fejlesztését küldi mészárszékre. Ebben az évben húzta le a rolót az OnHub, a Stadia, a Code Competitions, a Jacquard, az Utcakép önálló alkalmazása, Currents, a Google Assistant egy funkciója, a programozókat segítő Grasshopper, a Google Optimize, valamint a Cloud szolgáltatás IoT Core opciója. Erre a népes listára iratkozik most fel a YouTube Stories.
A Google az utóbbi időben a YouTube esetében próbált költséghatékonyabb irányba elmenni, részben ennek következtében került leállításra a YouTube Originals is tavaly, és a Stories lett a következő áldozat.
Az idei év a teljes IT iparban arról szól, hogy a hatékonyságot növeljék a vállalatok, és sorozatosak az elbocsájtások is, ami korábban egyáltalán nem volt példa. Minden bizonnyal a YouTube köreiben is hullottak fejek, és minden bizonnyal a cég most inkább azokra a fejlesztésekre koncentrálna, amik jól mennek. A Stories nem ilyen volt.
Június 26-tól nem lesz több lehetőség sztori bejegyzéseket közzétenni a YouTube-on.
A tervek szerint a fenti időpontot követően még hét nap áll majd rendelkezésére a felhasználóknak, hogy amit szeretnének innen elmenteni, azt megcsinálják. Ezt követően a vállalat teljesen felszámolja a funkciót, és nem lehet majd átmenetileg látható tartalmakat megosztani a követőkkel ilyen formában. Nem sok ember szíve vérzik majd a döntés miatt, nagyon kevesen használták ezt, sosem tudott igazán népszerű lenni.
Évekkel ezelőtt mindenki megpróbálta a Snapchatet másolni, de keveseknek jött ez be, mostanra a legtöbb felület lelőtte az átmenti megosztási funkcióját, és valószínűleg keveseket ér majd meglepetésként, hogy a YouTube is így tesz. A Stories először 2017-ben került bevezetésre, igaz, akkor még nem ezen a néven futott, hanem Reelsként indult el. Azt nagyon kevesen próbálták ki, és eleve csak egy limitált körnek vált elérhetővé. A Stories névre váltáskor a YouTube megpróbált ebbe a funkcióba életet lehelni, de nem jött össze.
Az Instagram Történetek kirobbanó siker lett, de a videomegosztón igazából kevesek érdeklődését tudta felkelteni ez a lehetőség. A vállalat elképzelése pedig jó volt, úgy gondolták, hogy az emberek háttérinfókat tudnak majd itt közzétenni, és a forgatások során készült felvételeket így ki lehet majd pakolni, de a tartalomgyártók nem kaptak rá.
Most a Közösség funkció használatát ajánlja a YouTube azoknak, akik esetleg mégis alkalmazták a Stories lehetőséget, de már a Short is jó alternatívát jelenthet. A Shorts keretében ki lehet tenni néhány másodperces gyors videókat valós időben arról, hogy éppen mit csinál az ember, a Közösség pedig alkalmas arra, hogy itt tudja a csatorna tartani a kapcsolatot a követőkkel, ki tudnak tenni közérdekű információkat, és így tovább.
Ígéretet tett arra a YouTube, hogy a Shorts és a Közösség funkciók maradni fognak a továbbiakban is, ez főleg az utóbbi esetében volt fontos. A Shorts most még dübörög, de a Közösség esetében azért nem sokszor lehetett mostanában új információt hallani. De ezúttal azt mondta a YouTube, hogy készülnek több fejlesztéssel is, melyeknek köszönhetően dinamikusabban lehet majd kezelni és növekedhet a népszerűsége. Lehetőség lesz eltűnő posztokat is kitenni, és közösségi aktivitást növelő funkciók is készülnek.