Shop menü

FEJ-FEJ MELLETT A NÖVEKEDŐ MOBILPIACON AZ APPLE ÉS A SAMSUNG

Minimálisan, de emelkedtek az eladások, és az Apple számára az első negyedév különösen jól alakult.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Fej-fej mellett a növekedő mobilpiacon az Apple és a Samsung

Sokan arra számítanak, hogy 2025-ben több okostelefont fognak globálisan eladni, mint egy évvel korábban. Az első negyedév pedig már emelkedéssel indul, noha azt azért látni kell, hogy eléggé vérszegény növekedésről beszélhetünk. Az IDC és a Counterpoint is arra jutott, hogy minimálisan, de azért csak sikerült több eszközt eladni az első három hónapban, mint egy évvel korábban.

Az IDC beszámolója szerint 304,9 millió okostelefon talált gazdára az első negyedévben, miközben egy évvel korábban az elemzők 300,3 milliós darabszámot könyvelhettek el. Ez alapján mindössze 1,5 százalékkal sikerült az eladásokat fentebb tornászni. A Counterpoint a részletes adatokat nem publikálta, csak annyit osztott meg a követőivel, hogy a számításai szerint nagyjából 3 százalék lehetett az erősödés mértéke.

Galéria megnyitása

Az elemzők általában valamelyest eltérő adatokkal, különböző forrásokkal dolgoznak, és éppen ezért szoktak kisebb eltérések lenni a beszámolókban. Érdekes módon most abban sem egyeznek a felmérések, hogy ki volt a piacvezető. A Counterpoint arra jutott, hogy az Apple egy hajszállal megelőzhette a Samsungot. Ezzel szemben az IDC arról számolt be, hogy kevesebb mint 1%-kal, de még a Samsungnak lett nagyobb a piaci részesedése, és ezzel együtt a forgalma.

Az IDC számításai szerint a Samsungnak 60,6 millió Galaxy mobiltelefont sikerült leszállítani a januártól februárig tartó időszakban. A dél-koreaiak nem ment túl jól a szekere, az elemzések alapján alig tudott erősíteni a cég, csak 0,6%-kal szállíthatott le több terméket most, mint egy évvel korábban. A vállalat az elmúlt 2 évben már főleg arra koncentrált, hogy minél drágább eszközöket tudjon eladni, elsősorban a Galaxy S modellek forgalmát igyekezett felhajtani, amikkel nagyobb profitot képes realizálni.

Galéria megnyitása

Eközben az Apple begyújtotta a rakétákat, az IDC 10 százalékos éves növekedésről számolt be az iPhone-ok kapcsán. Tavaly a cégnek még „csak” 52,6 milliós forgalma volt az első negyedévben, most viszont 57,9 milliós eredmény szerepel a neve mellett. Ezzel a piaci részesedése az IDC szerint 17,5%-ról 19%-ra emelkedett. A Canalys beszámolója szerint Kínában az Apple tovább gyengült, a mostani forgalomnövekedés annak lehet betudható, hogy a belengetett amerikai vámok miatt az USA-ban sokan előrehozták a későbbre tervezett iPhone vásárlásukat.

A Xiaomi az IDC és a Counterpoint szerint is a második helyen zárt, és ennek a piaci részesedését mindkét elemzőcég ugyanolyan szintre, nagyjából 14%-ra teszi. A kínaiak nagyon stabilan tartják ezt a helyet, és nemcsak Kínában, hanem Európában és a világ más tájain jól szerepelnek. Most éppen főleg a kínai jó szereplésnek köszönhetően tudott erősíteni a vállalat, a Canalys szerint hazai pályán piacvezető lett a Xiaomi, miközben egy évvel ezelőtt még csak az ötödik volt.

Galéria megnyitása

Az Oppo és a Vivo általában nagyon szorosan szokott együtt mozogni a piacon, most sincs ez másként, és ezeknek a sorrendje is különbözik a kutatók függvényében. A Vivót hozta ki negyediknek a Counterpoint, és az Oppót mérte ötödiknek, miközben az IDC-nél ennek éppen az ellenkezője rajzolódik ki.

Érdekesség az IDC adataiban, hogy éves szinten az Oppo most szinte annyit gyengült, mint amennyit Vivo erősödni tudott, így értek össze most. Az Oppo 23,5 millió mobiltelefont szállított le, míg a Vivo 22,7 milliós forgalmat bonyolított.

Galéria megnyitása

Az egyéb kategória sajnos tovább zsugorodott. Az IDC kimutatásában a top 5-ből kimaradó gyártók már csak a piac 32,3%-án osztoznak, a Counterpoint pedig 33%-ra kerekített adatról számolt be. Tehát ebben nagyjából ugyanarra jutottak ezúttal a cégek.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére