Még az év vége előtt sikerült elérnie a Xiaomi-nak a megnövelt értékesítési célt. Nem sokon múlt a siker, de a tét is magasra volt emelve, hiszen eredetileg egyáltalán nem számított ekkora sikerre a vállalat. A SU7 egyelőre hibátlanul menetel előre, és már egy új színben is megrendelhető lesz, amit Lei Jun, a cég első embere jelentett be.
Idén lesz 15 éves a Xiaomi, és a most bemutatott magenta színváltozatot úgy vezette fel Jun, hogy ez már egy évfordulós újdonság. Valószínűleg sok ilyen lesz még ebben az évben, és a speciális szín más termékeknél is megjelenhet majd 2025-ben.
A Xiaomi elképesztően sok színben kínálja a SU7-et, ebből a szempontból egyáltalán nem hasonló a stratégiája a Tesláéhoz. A most leleplezett szín pedig meglehetősen feltűnő lesz majd a forgalomban, már amennyiben lesz olyan vásárló, aki ezt választja. Hiszen az általánosan elmondható, hogy a felhasználók általában ódzkodni szoktak a feltűnő, élénk színektől – az autópark jelentős része a fehér, szürke, fekete vonalon mozog. A magenta árnyalat nemcsak a kasztnin, hanem még a felnin is visszaköszön, hogy még dominánsabb legyen.
135 ezer SU7 villanyautót tudott leszállítani a Xiaomi 2024-ben, miközben nem is az év elején indult a forgalmazása, hanem tavasszal kezdődött az első kész járművek szállítása. Senki nem remélt ilyen sikert, a legtöbben még az eredetileg kitűzött 100 ezer kocsis célt is túlzónak gondolták a vállalat részéről. Végül minden a lehető legnagyobb rendben alakult, sikeresen tudta a gyártási kapacitásokat is bővíteni a cég, így tudta teljesíteni az előbb 120, majd 130 ezres példányszámra emelt eladási célt.
Lei Jun arról beszélt az új év alkalmával, hogy az idei egyik fontos célja, hogy a Xiaomi képes legyen leszállítani 300 ezer villanyautót. Több mint a kétszeresére emelnék a cég villanyautós forgalmát. Ha minden igaz, akkor ezt már nem magában a SU7-nek kell majd elérnie, ugyanis az év közepén forgalomba állhat a YU7 is. Ez lesz a Xiaomi első SUV modellje, és a cég abban reménykedik, hogy a siker ezúttal sem fog elmaradni.
A 300 000 jármű leszállításával a Xiaomi vezetője nem tette túlzottan magasra a lécet. Persze ez nagyon szép eredmény lenne, de elemzők már ennél sokkal meredekebb elvárásokat támasztanak a vállalattal szemben az eddigiek menetelést, és a fejlesztési terveket figyelembe véve. A feltételezések szerint meglehet, hogy 400 ezernél is több villanyautót lesz képes leszállítani 2025-ben a cég.
A Xiaomi a már eladott autókat is folyamatosan fejleszti a különböző OTA szoftverfrissítések révén. A napokban jött az a hír, hogy a HyperOS 1.4.5 frissítéssel a járművek több mint egy tucat új funkcióval gazdagodtak, és 26 különböző élményoptimalizáló módosítás is történt a háttérben.
A frissítésnek köszönhetően a Xiaomi HyperOS rendszerű okostelefonjaival már képes lesz a SU7 olyan szoros kapcsolatot létesíteni, hogy az autóba épített fedélzeti kamerát lehet majd használni a mobilon keresztül. Videóhívások alkalmával be lehet majd ezt is vetni, így a beszélgetőpartner pontosan láthatja, hogy hol jár út közben a felhasználó. Ezen felül bevezetésre kerültek biztonságot befolyásoló funkciók, és a töltőhálózattal kapcsolatosan is több lehetőség lesz már elérhető.
A Xiaomi SU7 hivatalosan Kínán kívül még nem rendelhető, de 2025-ben a vállalat elkezdheti a globális nyitást is. Azt azonban most még nem érdemes várni, hogy Európa felé venné az irányt a vállalat. Egyelőre még a hazai megrendeléseket sem tudja kiszolgálni a gyártókapacitásával.