Úton van a Xiaomi ahhoz, hogy 130 ezer legyártott személyautóval zárja az első évét ezen a területen. Még a SU7 iránt mutatkozó keresletet sem tudja kiszolgálni a vállalat, de már arról számolhatunk be, hogy kiderült, mi lesz a cég következő járműve. Ezt egyelőre nem a Xiaomi harangozta be, hanem a kínai ipari és Információtechnológiai minisztérium (MIIT).
Kínában minden autónak át kell esnie a MIIT vizsgálatain és meg kell kapnia az engedélyeket, ekkor pedig a bevezetés előtt álló autókat általában felfedik. A Xiaomitól hivatalos sajtóképek is jöttek már a SU7 homologizációját követően is, hónapokkal a hivatalos bemutató előtt. Most ugyanez a helyzet, így már minden szögből láthatjuk, hogy néz majd ki a SU7 mellé besoroló autó, ami a YU7 néven fog befutni.
A vállalat a Teslához hasonlóan egy szedánnal alapozta meg a sikerét, hiába hódítanak napjainkban a hobbiterepjárók, de azért a második autója már a SUV-ok iránt mutatkozó vásárlói igényeket hivatottak kiszolgálni. A YU7 egy az egyben hozza a SU7 dizájnját, csak olyan, mintha a tervezők fogták volna a SU7-et, és 10-15%-kal megnyújtották volna vertikálisan. Arra tehát nem lehet panasz, hogy ne lehetne felismerni a rokoni kapcsolatot a két jármű között.
Sok részletet még nem tudunk arról, hogy a YU7 mire lesz képes, egyelőre csak néhány alapinformációt tudtunk meg azon túl, hogy néz majd ki a külseje. A Xiaomi első elektromos autója 4997 x 1963 x 1455 milliméteres testet öltött. Ehhez nagyon közel áll a YU7 a magasságtól eltekintve, hiszen az a „terepjárósítással” megszaladt. 4999 milliméter hosszú a fejlesztés alatt álló jármű, 1996 milliméter széles, és a lényeg, a magassága 1600 mm-re növekedett. A Model Y-nál egy számmal nagyobb autót kell itt elképzelni.
A YU7 ugyanarra a platformra építkezik, mint a SU7, ez lényegében borítékolható volt, és a MIIT adatai is megerősítik ezt, hiszen a tengelytáv például maradt ugyanúgy 3000 milliméteres. A jármű különböző kiviteleinek tömege eltérhet majd, a mostani információk 2405 kg-ról szólnak. Nem éppen könnyed, de ezen nem kell meglepődni, miután a SU7 is 2000-2200 kg körül mozgott felszereltségtől függően.
A nyilvánosságra került adatok szerint a hitelesített járműben elől egy 220 kW-os teljesítményű villanymotor dolgozott, hátra pedig egy 288 kW-os egység került. Ezek együtt 508 kW-ot adnak ki, ami 681 lóerőt jelent. A csúcssebessége 253 km/h lesz az újdonságnak, de ilyen tempóval aligha lesz érdemes közlekedni, mivel a fogyasztása brutálisan megemelkedhet, ami a hatótáv bezuhanását fogja eredményezni. Az akkukapacitás nem derült ki, de a CATL szállítja a járműhöz a telepet, és egy Li-NMC technológiás egységről beszélhetünk majd. De ez is változhat más felszereltségnél.
Az autógyártás nem egyszerű feladat, akkor sem, ha villanyautókról van szó. Számos buktatója lehet ennek, de a Xiaomi eddig sikeresen halad előre a számára idegen területen. (Persze arról nem szabad megfeledkezni, hogy komoly technológiai támogatást kapta a BAIC irányából.) Ha a cég a mostani terveit is az elképzeléseknek megfelelően tudja végrehajtani, akkor már nyáron sor kerülhet a YU7 hivatalos rajtjára.
Lei Jun a közösségi médiában arról számolt be, hogy júniusi vagy júliusi rajttal lehet számolni. Azt is hozzátette, hogy a továbbiakban nem kívánják takargatni a járművet, már a forgalomban is takarás nélkül lehet majd látni a YU7-et a következő hónapokban. Így tudnak igazán pontos teszteredményekkel dolgozni, ez pedig kell ahhoz, hogy a lehető legjobb terméket tudják rajthoz állítani.