Az Apple per miatt ki kellett tálalnia az Epic Games-nek

Megvan az ára az exkluzív és az ingyen játékoknak.

Az Apple per miatt ki kellett tálalnia az Epic Games-nek

Az #FreeFortnite háború, vagyis az Epic vs. Apple/Google harc következő fejezete május 3-án veszi kezdetét, amikor a bíróság meghallgatja majd a feleket és remélhetőleg hamarosan döntést hoz az egész mobilpiacot befolyásoló kérdésekben.

Emiatt a bírósági ügy miatt az Epicnek ki kellett adnia a pár éve indult Epic Games Store-ral kapcsolatos üzleti információkat is, ami kicsit különbözik attól, mint amit a vállalat kommunikál különböző mérföldköveket elérve. Mi ebből a dokumentumból fogunk tudni most szemezgetni, amiből igencsak érdekes információk derülnek ki a vállalat működéséről. 

Azt régóta tudni lehetett, hogy az Epic Games-t a Fortnite játékosok látják el végtelen gazdasági munícióval. A vállalat viszont a pénzen való csücsülés helyett úgy döntött, hogy azt több fronton forgatja meg, hogy egy Fortnite utáni világban is még sikeresek maradhassanak. Több stúdiófelvárlás és az Unreal Engine agresszív ütemű fejlesztése mellett elindították az Epic Games Store-t is, hogy a Steam-mel és a többi PC-s, klienssel rendelkező kiadóval versenyezve saját áruházat kínálhassanak, ami alacsony, 12% jutalék mellett szolgálja ki a fejlesztőket, szemben a 30%-os Steames részesedéssel.

Nos úgy tűnik, hogy a rengeteg ingyen játékkal és az alacsony jutalékrendszerrel együtt az Epic Games Store még hosszú évekig vinni fogja a pénzt, nem pedig hozni.

Ez természetes folyamat egy vállalkozás esetében, ám rendkívül érdekes, hogy milyen áldozatok árán tudja az Epic elképzelni azt, hogy évek múltán is életképes maradhat az üzleti modell.

Az Epic Games számára a Steam a legnagyobb rivális a PC-s piacon, így elengedhetetlen számára, hogy megfelelő számú felhasználóval rendelkezzen. A kritikus tömeget pedig az évek óta folyamatosan osztogatott heti ingyen játékokkal és exkluzív címekkel próbálja elérni, ami 2020-ban legalább 444 millió dollárt jelentett. Ez hatalmas összeg, főleg annak fényében, hogy a bolt maga csak 265 millió dollárt termelt, ha nem nézzük a Fortnite és a többi saját Epic Games játék bevételeit.

Ebből tehát látszik, hogy a 12%-os jutalék ennyi ingyen és exkluzív játék mellett már nem elegendő az önfenntartásra. Erre az évre valahol 600 millió dolláros kiadást terveznek erre a célra. Számítások szerint 2023-ban már kisebb profit lehet az áruházból, de 2027-ig nem lesz jelentős ez a bevétel. A boltban mindenesetre már van 400 játék, amit 200 fejlesztő szolgáltat számukra.

A 160 millió regisztrált felhasználóból viszont 50 millió aktívnak számít, ami nem is olyan rossz a Steam körülbelül 120 milliós aktív havi játékosszámához képest.

Érdekesség, hogy az Apple szerint az Epic ezzel az egésszel elveszti a pénzét, míg az Epic Games szerint ez befektetésnek hívják. Bárhogy is, ennek a két fogalomnak szerepe lehet a bíróságnál, hiszen a bírónőtől függ, hogyan értelmezi többek között ezeket az adatokat.

Előzmény:

Fél éve az Epic Games egy frissítés keretében új fizetési módot helyezett el a Fortnite iOS-es és Google-ös változatában. Számítottak arra, hogy ezzel kidobják őket a mobil boltokból, de erre előre felkészülve az Epic Games nem hátrált meg, hanem azonnal bíróságra vitte az ügyet.

Az Epic Games azóta szinte már az egész világon be is perelte az Apple-t és a Google-t vállalatot. Az Apple odáig is elment, hogy minden Unreal Engine-t használó videojáték fejlesztőt ki akart gáncsolni, mert teljesen megtiltotta volna az UE4 használatát iOS-en, de ezt a bíróság megakadályozta. A Google láthatóan készen áll azokra az időkre, ha veszítenék a pert, mert már be is jelentették, hogy az új Android verziók szabadabban fogják kezelni a külsős alkalmazásboltokat. Természetesen a Google és az Apple nem lélegezhet fel, mert bíróságoktól függetlenül más hivatalok miatt is támadás alatt állnak.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap