Az Egyesült Államokban továbbra is folyamatban van a jogi csata az Apple és az Epic Games között, az ezzel kapcsolatos huzavona pedig a japán fejlesztők és kiadók figyelmét is felkeltette annyira, hogy ők is lépést kényszerítsenek ki, írja a Bloomberg.
A Fortnite készítőivel szemben viszont a fő problémájuk nem a 30%-os adóval van, ami minden tranzakciót magába foglal a platformon, hanem az Apple kiszámíthatatlan elbírálási rendszerével. A cég a feltöltött programokat kénye-kedve szerint bírálja el, szerintük lehetetlen megfelelni neki, főleg annak fényében, hogy a cég szinte semmit nem kommunikál az elutasítás okáról.
A japán piac hatalmasnak számít, például a Square Enix bevételeinek 40 százalékát az okostelefon játékok teszik ki. Ennek fényében a japán monopólium-ellenes hatóság nagyon oda fog figyelni az Apple App Store-os gyakorlatára és ha úgy találja, hogy problémás, akkor lépni fog az ügyben.
A japán fejlesztők közül többen is „teljes szívből” drukkolnak az Epic Games-nek, hogy megnyerjék a bírósági ügyet.
Shoji Makoto, a PrimeTheory alapítója szerint az Apple-nek az app ellenőrzése kétértelmű, szubjektív és irracionális, ráadásul az elutasító válaszuk semmitmondó és rövid. Ha valamit el szeretnének érni, muszáj nagyon meghunyászkodniuk az üzenetváltásban, mintha csak szolgák lennének, akik a mesterük parancsát várják.
Volt olyan helyi fejlesztő, aki egy szezonális eseménnyel készült, de az Apple több, mint egy hónapig nem fogadta el és nem is reagált az ezzel kapcsolatos frissítésre, így rengeteg pénztől estek el végül.
Sokan úgy gondolják, az Apple vagy elfelejti ezeket ellenőrizni, vagy szándékosan büntetésként nem foglalkoznak vele, mert valami nem tetszett nekik korábban a készítők viselkedésével kapcsolatban.
Más olyat tapasztalt, hogy az egyik játékában elfogadták az új rendszert, amit beépített, míg a másikban pontosan ugyanazt a kódot már kifogásolta az Apple. Az Apple szerint 1400 dolgozójuk csak a japán piac egyengetéséért felel, így mindig friss és aktuális információkkal tudnak szolgálni a fejlesztőknek, hogy segítsék őket a szabályok betartásában, így nem értenek egyet ezekkel a felvetésekkel.
Az Apple és a Google Oroszországban is jelenleg „támadás alatt áll”, ott ugyanis azt akarják kikényszeríteni, hogy a Google és az Apple ne kérhessen többet 20%-os adónál az alkalmazás-bevételek után, sőt, a bevételek egyharmadát kénytelenek lennének a helyi IT fejlesztői szektor képzésére fordítani. A szintén az Epic Games ihlette képviselői kezdeményezést ráadásul a benyújtó Fedot Tumusov képviselő még azzal is tovább gondolta a dolgot, hogy kötelezni szeretné az Apple-t arra, hogy más alkalmazásboltok is helyet kaphassanak az eszközeiken.
Instagramos bejegyzése szerint sokan mondták neki, hogy nem lehet beleavatkozni magánvállalatok üzleti életébe, de miután szakértőkkel beszélt, megerősítették számára, hogy egy bizonyos pont után monopóliumról beszélhetünk, amit viszont szabályozni kell. A Google és az Apple ráadásul egyértelműen duopóliumot alakított ki, ami szabályozást kíván.
Mint írja, nem fél attól, hogy az Apple emiatt Oroszországot megfenyegetné az iPhone eszközök piacról való kivonásáról, mivel ez az egész világon felmerülő kérdés és hazájának sem szabad lemaradnia a fejlesztőik megvédésében.
Eközben az Epic Games próbálja a bíróságon elérni, hogy visszakényszerítsék a Fortnite-ot az alkalmazásboltokba, jelenleg ugyanis úgy látják, hogy az Apple részéről ez egy nyílt, az egyeduralmat demonstráló üzenet:
Ez egy egyértelmű figyelmeztetés bármelyik fejlesztőnek, aki ki meri hívni az Apple’ monopóliumát: kövesd a szabályainkat vagy el fogunk vágni téged milliárdnyi iOS felhasználótól – hívj ki minket és tönkre fogjuk tenni az üzletedet