Néhány nappal ezelőtt számoltunk be arról, hogy a Meta elszánhatja magát arra, hogy több milliárd eurót fektessen be a Ray-Ban napszemüvegmárka tulajdonosába. Ennek kapcsán most kiderült, hogy az időzítés nem véletlen, és ahogy azt sejteni lehetett, így akarja a pozícióját bebiztosítani a cég. Ugyanis friss értesülések szerint a Google megpróbált a kapcsolatába belerondítani.
A Meta számára az új generációs okosszemüveg nagy sikert jelent. A Ray-Bannel kollaborációban létrehozott terméket egyre többen veszik, folyamatosan nő a forgalma, és éppen ezért a fejlesztés is nagyobb figyelmet kap már. A saját lábára áll a Meta kiterjesztett valósággal és metaverzummal foglalkozó divíziója, a Reality Labs alatt. És a növekvő népszerűséggel a jelek szerint a Google érdeklődését is felkeltette.
Egymástól függetlenül több forrás is megerősítette, hogy a színfalak mögött a Google megkörnyékezte a Ray-Ban márka tulajdonosát, az EssilorLuxotticát. Arról egyeztettek, hogy egy olyan okosszemüveget dobnának piacra a jövőben, ami a Gemini generatív mesterséges intelligencia szolgáltatást magában foglalná. Ha pedig a keresőóriás és a napszemüveggyártó megegyezne egymással, az bizony komoly fenyegetést jelentene a Meta jelenlegi helyzetére. Adott esetben akár bukhatná is a saját projektjét Mark Zuckerberg alakulata.
EssilorLuxotticába azért tolhat bele csaknem 5 milliárd eurót a Meta, hogy a Ray-Ban együttműködés ne legyen veszélyben.
A 88 milliárd eurós piaci kapitalizációval rendelkező cégben 5 százalékos részvénycsomagot vásárolna a Meta a belső információk szerint. És bár azt hittük korábban, hogy ez szimpla megerősítése lehet a cégek kapcsolatának, a friss információk fényében ez inkább már egy konkrét üzenet a Google irányába, hogy nem jó ajtón kopogtatnak.
A Google és az EssilorLuxottica közötti egyeztetésről beszámoló The Verge szaklap úgy tudja, hogy hiába próbálkozik a keresőóriás, nem igazán van esély arra, hogy bármit el tudjon érni. Úgy fogalmazott egy forrás az ügyben, hogy „rendkívül valószínűtlen” annak a lehetősége, hogy a luxusdivatcikkek gyártója szakítana a Metával, és a Google-t választaná. A felek jó viszonyt ápolnak, a nagyvonalú befektetés pedig csak ráerősíthet arra, hogy ebben az esetben nincs keresnivalója a Google-nek.
A történet egyébként úgy kerek, ha azt is hozzátesszük, hogy a Google már dolgozott együtt a szemüvegpiac egyik legfontosabb szereplőjével. Tudniillik a Google és a Luxottica már volt korábban egy kollaboráció, még azt megelőzően, hogy egyáltalán az Essilorral egyesült a cég. Egy évtizeddel korábban, 2014-ben, a Luxotticával igyekezett a Google többféle stílusú szemüvegkeretet terveztetni a korát megelőző Google Glasshoz. Néhány modell el is készült, de végül a Google Glass vállalati felhasználásra lett korlátozva, majd teljesen parkolópályára került.
Rengeteget dolgozott már a Google különböző szemüvegeken, több mint egy évtizedes múltja van ezen a fronton, és prototípus formájában már olyan szemüveget is villantott korábban, mint a Ray-Ban Meta. De sosem lehet igazán tisztán látni, hogy végül is mi lehet a célja. Kicsit úgy tűnik, mintha maguk sem tudnák, csak fejlesztenek, hogy majd lesz belőle valamit. A Meta sikerén felbuzdulva pedig úgy vélhetik, hogy most eljött annak az ideje, hogy ők is piacra lépjenek egy fejlett okosszemüveggel.
Kíváncsiak vagyunk, hogy mit hoz a jövő ebből a szempontból, lesz-e erős riválisa a Ray-Ban Meta szemüvegnek, és ha igen, akkor milyen formában kerülhet piacra a termék. A jelek szerint a Google már próbál tenni azért, hogy valamilyen ütőképes termékkel rukkolhasson elő.