Shop menü

NAGYON PÖRÖG A RAY-BAN META NAPSZEMÜVEG, SZINTET LÉPNE A META

Már dollármilliárdos befektetésben gondolkodik a Meta, hogy az elkötelezettségét jelezze a Ray-Ban tulajdonosa felé.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Nagyon pörög a Ray-Ban Meta napszemüveg, szintet lépne a Meta

Az idei év egyik nagy meglepetése a technológiai eszközök frontján, hogy a Meta Ray-Ban szemüveg mennyire nagy sikert arat. A Meta addig ütné ezt a vasat, ameddig meleg, és látszik, hogy szeretnék a lehető legjobban kihasználni a mostani helyzetet.

Jelentős szerkezeti átszervezések, felpörgetett fejlesztések és több milliárd dolláros befektetés – ez jelzi azt, hogy most valamit tényleg nagyon jól eltalált a Meta.

Az idei évben azt lehetett látni, hogy a Ray-Ban Meta napszemüveg több jelentős frissítésen is át esett, és ezeket minden korábbinál harsányabban kommunikálta a közösségi média ura. A Meta pontosan látja azt, amit mi csak egy friss hír alapján tudhatunk: az aktuális okosszemüveg már egészen szép értékesítési számokat mutat a korábbi megoldáshoz képest. Pontos adatot nem tudunk, de az eléggé beszédes, amit a Ray-Ban mögött álló EssilorLuxottica a napokban elhintett.

A divatcég beszámolója szerint a mostani Ray-Ban Meta szemüvegből néhány hónap leforgása alatt sikerült nagyobb mennyiséget értékesíteni, mint amennyi az elődből két év alatt gazdára talált.

Tavaly november óta lehet szélesebb körben megvásárolni a viselhető kiegészítőt, de sok helyen csak idén jelent meg. Az eszköz alkalmas arra, hogy fotózzanak, videózzanak vele, vagy akár élő streamet is indíthat a tulajdonosa, ha éppen ahhoz van kedve. Az elmúlt hónapokban egészen sok szoftveres frissítésen esett át a termék, már 3 perces videót is fel tud venni, de ennél sokkal fontosabb, hogy a Meta AI is egyre nagyobb teret kap az eszközön. A kamera képét és a felhasználó hangutasításait együtt képes kezelni, ezáltal sok jó lehetőséget biztosítva.

Galéria megnyitása

Júniusban számolhattunk be arról, hogy a Meta átalakítja a Reality Labs részleget. Erre már jelentős részben azért kerül sor, mert a vállalat úgy látja, hogy érdemes a kiterjesztett valóság fejlesztéseket különválasztani az „egyszerűbb” viselhető kiegészítőktől. Ennek köszönhetően a csapatok hatékonyabban dolgozhatnak a továbbiakban. Így nagyobb figyelmet fog kapni a Ray-Ban Meta és a következő generációs eszközök kidolgozása. Jobb rálátása nyílik a szakembereknek a fejlesztők munkájára.

Galéria megnyitása

Mark Zuckerberggel az élen a Meta az elmúlt években több tízmilliárd dollárt égetett el a metaverzummal kapcsolatos fejlesztésekre. Ebből látszik az, hogy nem sajnálják a pénzt az „álmaik” megvalósítására. Most pedig meglátták a jelentős potenciált a Ray-Ban Meta szemüvegben. Minden eddiginél nagyobb összegeket tolhat a cég az okosszemüvegekbe az elkövetkezendő időszakban.

Galéria megnyitása

Kezdésként lefixálnál a partnerséget a Ray-Bant is birtokló EssilorLuxotticával, amire egy óriási befektetéssel keríthetnek sort. A Meta 5 százalékos részesedést vásárolhat a divatcikkekkel foglalkozó vállalatban, ami elsőre nem tűnik soknak, de igazából ez hatalmas összeget jelent. Az EssilorLuxottica csaknem 90 milliárd eurós piaci kapitalizációval rendelkezik, az egyik legnagyobb értékű európai vállalatról van szó. Az 5%-os részvénycsomagot csaknem 4,5 milliárd eurós befektetéssel tudná megszerezni a Meta.

Galéria megnyitása

Nem csoda, hogy a hír hallatára megemelkedett a cég értékpapírjai iránti érdeklődés. Noha azt azért hozzá kell tenni, hogy az EssilorLuxottica szempontjából egyáltalán nincs jelentősége annak a pénznek, amit a Ray-Ban Meta szemüveggel kereshet, legalábbis jelenleg elenyésző nyeresége lehet ezekből egy szimpla hétköznapi napszemüveghez képest. Azt viszont most még senki nem láthatja előre, hogy mit hoz majd a jövő.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére