December végén híre ment, hogy a Mercedesek már olyan fejlett mesterséges intelligencia asszisztenst fognak biztosítani a támogatott járművekben, hogy lehetővé teszik majd a természetes nyelvi kommunikációt. Akkor úgy tűnt, hogy ennek a hátterét a cég korábbi szoros partnerei, az OpenAI és a Microsoft biztosíthatja majd, de most kiderült, hogy más a helyzet.
A Mercedes-Benz által felvonultatott virtuális segítő a Google által fejlesztett társalgás alapú MI ügynökre épül.
Korábban az autógyártó nem tért ki arra külön, hogyan alakul a technológiai háttere az új funkciónak, így automatikusan azt lehetett gondolni, hogy a vállalat az addig alkalmazott rendszert fejlesztette tovább a meglévő partnerekkel. A Mercedesekben már egy ideje van hangvezérlési lehetőség, amit a „Hey, Mercedes” felszólítással lehet aktiválni. Az MBUX Voice Assistant a Microsoft Bingre támaszkodva üzemelt, és az OpenAI nyelvi modelljeit mozgósította a ChatGPT bevetése mellett.
Az MBUX Voice Assistant még nem egy társalgás alapú mesterséges intelligencia platform volt, de mivel van ilyen az OpenAI kelléktárában, így adta magát, hogy ez a rendszer a korábbi partnerséggel lépett szintet. De nem. A CES-t követően a Google tárta fel, hogy valójában a cég által fejlesztett, új Automotive AI Agent áll majd munkába a Mercedes-Benz személygépjárművek fedélzeti rendszerén. Az ígéret szerint ez a platform tökéletesen szolgálja majd ki a folyamatos társalgást és a referencia információk biztosítását.
Kiderült a továbbfejlesztett MBUX Voice Assistant kapcsán, hogy lehetőséget nyújt majd négy különböző személyiség kiválasztására. Ezek különböző módokon szólalnak majd meg, másabb válaszokat adhatnak a megfogalmazások tekintetében, de még az érzelmeket, virtuális személyiséget tekintve is eltérőek lesznek.
Elmondta a Google, hogy az Automotive AI Agent direkt a járműipari felhasználásra született meg, éppen ezért tökéletesen fel lesz készítve a Google Térkép szolgáltatás használatára, átlátja majd az összes ebben megjelenő, rendelkezésre álló információt. Ez azt jelenti, hogy valós időben lesz képes tájékozódni a meglátogatni kívánt helyeket, vagy éppen az útviszonyokat illetően. Beszélgetés keretében lehet majd a tökéletes éttermet kiválasztani a felhasználó elvárásai szerint, és biztosan a leggyorsabb útvonalat fogja megtervezni a mesterséges intelligencia az úti célhoz.
Az MBUX Virtual Assistant szinte valós idejű információkkal dolgozhat majd a Google Térkép frissítések révén, és gond nélkül fogja értelmezni az összetett, komplex beszélgetéseket is a sofőrrel, utasokkal.
Az Automotive AI Agent mögött a Google Gemini nyelvi modell dolgozik, az nem derült ki, hogy melyik variáns, de ez valószínűleg már menet közben is folyamatosan változhat. Ahogy követik egymást az egyre jobb, pontosabb megbízhatóbb modellek, úgy az MI segítők is frissülhetnek majd. A szolgáltatás a Vertex AI fejlesztői platformot fogja használni, melyen a különböző gyártók a legjobb MI élményt tudják majd biztosítani a felhasználóiknak.
„Ez csak a kezdete annak, hogy a mesterséges intelligencia segítők által nyújtott képességek hogyan alakíthatják át az autóipart” – jelentette ki Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója. A vállalat minden bizonnyal más járműgyártóknak is igyekszik majd eladni az Automotive AI Agentet, és nem kizárt, hogy már születtek is erre megállapodások a háttérben.