Shop menü

35%-OS KÖLTSÉGCSÖKKENTÉST TERVEZ AZ INTEL VEZETÉSE A MARKETINGGEL ÉS ÉRTÉKESÍTÉSSEL FOGLALKOZÓ SMG CSOPORT ESETÉBEN

A Sales and Marketing Group nagy változásokon esik át az elkövetkező hetek és hónapok folyamán, amit alighanem az OEM-ek és a partnerek is meg fognak érezni.
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
Víg Ferenc (J.o.k.e.r)
35%-os költségcsökkentést tervez az Intel vezetése a marketinggel és értékesítéssel foglalkozó SMG csoport esetében

Az Intelnél már készülnek a szűkösebb időkre, ennek eredményeként a globális munkaerőbázisnak mintegy 15%-át küldhetik el rövidesen, ami 15 000-nél is több alkalmazottat érint, főként az értékesítéssel és marketinggel foglalkozó csoport munkavállalóiról lehet szó. A kihívásokkal teli piaci környezetre reagálva hozták meg ezt a döntést, és a legújabb információk alapján a Sales and Marketing Group (SMG) esetében jelentős költségcsökkentést irányoztak elő, amelynek mértéke a 35%-ot is eléri.

A cél minden bizonnyal az, hogy egyrészt biztosítsák a vállalat profitabilitását, másrészt legyenek források a kutatásra és fejlesztésre, valamint az Intel Foundry felfuttatására, hiszen ez utóbbi üzletág egyelőre még csak viszi a pénzt a sorozatos tőkeberuházások és a csíkszélesség-fejlesztéssel kapcsolatos költségek miatt.

A 15%-os leépítéssel az Intel vezetése 10 milliárd dollárt szeretne megtakarítani működéssel kapcsolatos költségek terén, ezáltal sokkal karcsúbb, agilisabb és egyszerűbb cég jöhet létre, amivel a vásárlók és a partnerek is sokkal könnyebben tudnak együttműködni. A befektetéseket ennek megfelelően úgy koordinálják, hogy azok a legnagyobb növekedési potenciállal kecsegtető területeket célozzák meg, vagyis minden olyan területet, ahol lehetőséget látnak az innovációra és a növekedésre. Az aktuális átstrukturálás eredményeként egy olyan Intel jöhet létre, amely sokkal erősebb, és amelynél a partnerek szerves részét képezik a vállalat terveinek.

Galéria megnyitása

A fentebb említett 35%-os költségcsökkentés azokat a pozíciókat érinti az SMG csoporton belül, amelyek átfedést mutatnak egymással, és amelyek nehezebbé teszik a vásárlók számára, hogy eligazodjanak a vállalat komplex struktúrájában. Ezzel együtt a marketingre fordítandó költségeket is csökkentik, az egyes programokat pedig egyszerűsítik, így a 2024-es esztendő hátralévő részében legalább 100 millió dollárnyi kiadást tudnak megspórolni, a 2025-ös év első felépen pedig további 300 millió dollár megtakarítására nyílik lehetőség.

A döntés a jelek szerint az Intel piacfejlesztési alapját (Market Developement Fund) is érinti, ami eredetileg azért jött létre, hogy támogassa az OEM-eket és az egyéb partnereket, akik különböző rendezvényeken, képzéseken, illetve egyéb eseményeken vehetnek részt. Egy korábbi Intel alkalmazott szerint ez az alap mára már létfontosságúvá vált, mivel az Intel termékpiaci előnye elhalványult, így ezek a rendezvények segíthetnek a partnerekkel való értékes kapcsolatok ápolásában.

A változtatásokkal kapcsolatban a partnerek egyelőre várakozó álláspontot vettek fel, az egyik vezérigazgató például úgy jellemezte a helyzetet, hogy „most csak lefelé görnyednek és csak arra várnak, hogy halljanak valamit”. Egy partneri cég ügyvezetője közben aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az Intel képes lesz-e tartani az ügyfelek által elvárt színvonalat szolgáltatások és támogatás terén. A változás szeleként elmarad például a sokak által várt Intel Innovation 2024 névre keresztelt rendezvény, amelyen egyebek mellett a Lunar Lake processzorok is bemutatkozhattak volna. Az új termékek persze továbbra is a terveknek megfelelően érkeznek.

A helyzet egyelőre bizonytalan, de ha újabb információ érkezik a témában, arról beszámolunk.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére