YouTube: Még több reklám jön, de felhasználóbarát módon

A videomegosztó arról számolt be, hogy a felhasználói szokásokat figyelembe véve változtatnak a hirdetési rendszeren.

YouTube: Még több reklám jön, de felhasználóbarát módon

A YouTube bevételének a jelentős részét a reklámok adják, de a videomegosztó azzal is tisztában van, hogy a felhasználók és a tartalmakat feltöltő videogyárosok is rosszul járhatnak a nem megfelelően elhelyezett hirdetésekkel. A vállalat éppen ezért most a legfrissebb belső elemzéseit alapul véve próbál új módokat bevezetni a reklámok tálalására.

A vállalat kutatásai azt mutatják, hogy az emberek rendkívül érzékenyek arra, hogy milyen gyakorisággal futnak bele olyan reklámokba, amik a videó helyén jelennek meg. Sokan az ilyenek miatt szakítják meg a videózást, és hagyják el a YouTube-ot. Viszont a cég nem csökkentheti a hirdetések számát, éppen ezért egy másik módszerhez folyamodik: összefűz több reklámot. A jövőben olyan reklámokra lehet majd számítani, amik egymást követően fognak lemenni, mint a televízióban. A páros hirdetések miatt a felhasználók ritkábban fognak reklámokkal találkozni. Ennek köszönhetően talán a videók közben felugró reklámoknak is búcsút lehet majd inteni, ezek ugyanis különösen zavaróak tudnak lenni. (És egészen biztos, hogy vannak olyanok, akik emiatt még félbe is szakítják a videók nézését.)

A YouTube úgy látja, hogy ezzel a módszerrel 40 százalékkal csökkenhet azoknak a száma, akik a hirdetések miatt szakítják meg a videózást, szóval több tartalmat fognak megtekinteni az emberek a látogatásaik alkalmával – és ezzel együtt persze hosszabb ideig maradnak majd az oldalon. Az előzetes eredmények alapján így a hirdetők is jobban járnak, mert állítólag 8-11 százalékkal több embert értek el a reklámokkal, és 5-10%-kal sűrűbben látják ezeket az emberek. Szerencsére a blokkokba összekapcsolt reklámokat is ugyanúgy át lehet ugrani, mint a „magányos” hirdetéseket – persze csak egyesével. Kezdetben maximum kettő reklám lesz összefogva, és idén az asztali böngészőben lehet majd ezekkel összefutni, jövőre pedig a mobilokon és a televíziós alkalmazásokban is megjelenik ez a hirdetési forma.

Galéria megnyitása

Arra is fényt derítettek a YouTube belső kimutatásai, hogy az emberek körében manapság már nem úgy terjednek a videók, ahogy régen. Korábban nagyon sokakhoz jutottak el a tartalmak a megosztott hivatkozások révén, de manapság már sokkal inkább maguknak derítik fel az emberek a friss videókat. Egyre többen és egyre többször használják a YouTube nyitóoldalát, éppen ezért a vállalat azt tervezi, hogy ide is reklámokat fog „bújtatni”. A hivatalos közleményben kiemelte a cég, hogy a kezdőlap a jövőben is remek felületet biztosít majd arra, hogy a látogatók új videókat fedezzenek fel rajta, csak már a reklámoknak is lesz itt helye különböző formákban, és így a felhasználók számára releváns hirdetések is meg fognak jelenni.

Végül arra is kitért a YouTube, hogy a jövőben egyre nagyobb figyelmet szentel majd arra, hogy a televíziókon is újabb hirdetési lehetőségeket hozzon létre. Persze úgy, hogy a felhasználói élmény ne szenvedjen csorbát ezek miatt, és megmaradjon az a fajta népszerűség-növekedés, ami az utóbbi időben megfigyelhető volt. A cég csak nemrégiben vezette be a különálló „TV képernyő” formátumot a hirdetési rendszerbe, de ennek köszönhetően már vannak megfelelő formátumú reklámok ezen a televíziók felületén. Ez pedig nagyon fontos annak fényében, hogy az emberek már naponta legalább 180 millió órát YouTube-oznak összesen a TV-készülékek előtt ülve.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap