Shop menü

VÉGRE KIDERÜLT, MENNYIBE KERÜL ÉS MILYEN MINŐSÉGBEN JÖN HIRDETÉSEK MELLETT A NETFLIX

Úgy fest, hogy a vállalat a Disney+ mellé igazítja majd az előfizetési összeget, de van itt egy kis bökkenő: a lehetőségekben, a kínálatban és a minőségben is kell kompromisszumot kötni.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Végre kiderült, mennyibe kerül és milyen minőségben jön hirdetések mellett a Netflix

Nagyon hosszú ideje érett a reklámokkal megtámogatott előfizetési lehetőség bevezetése a Netflixnél. Több mint egy éve lehet arról hallani, hogy ezen dolgozik a vállalat, mégis több riválisát követően fedte fel a piacvezető, hogy milyen formában illeszti be a kínálatába a hirdetésekkel megszórt opciót.

A Netflixnél tudnak a felhasználók a legtöbb előfizetési lehetőségből válogatni, hiszen különböző minőségben lehet benevezni a használatára. Bár minőségben nem a hirdetéses lesz a legrosszabb, a továbbiakban ezt kihasználva lehet majd a legolcsóbban élvezni a platform által nyújtott tartalmakat.

Kereken 6,99 dollárba fog kerülni az Egyesült Államokban a reklámokkal felütött csomag, és natív HD, vagyis 720p minőségben megy majd a stream.

Minden bizonnyal az olvasóink túlnyomó többségét az érdekli inkább, hogy mennyibe kerül majd ez a lehetőség itthon. De ebben egyelőre nem tudunk segíteni. Magyar árat egyelőre nem tudunk mondani, méghozzá azon egyszerű oknál fogva, hogy Magyarországon nem lesz egyelőre ilyen lehetőség.

Galéria megnyitása

Tudniillik a Netflix földrajzi helyhez kötötten biztosítja a reklámokkal megtoldott előfizetési csomagot. Az Egyesült Államok mellett még 11 országban rajtol el novemberben az új opció. Látszólag véletlenszerűen, elszórtan világszerte választotta ki a cég azokat a helyeket, ahol azonnal elérhető lesz hirdetéses filmezési lehetőség. Az USA-n túl Kanadában, Mexikóban, Braziliában, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban, Japánban, Ausztráliában és Dél-Koreában nevezhetnek be erre a felhasználók.

A következő hónaptól, tehát novembertől lesz lehetősége az embereknek igénybe venni a kedvezményesebb előfizetési opciót. Az mindenképpen szomorú, hogy mégcsak a Full HD minőséget sem kapják meg az előfizetők, miközben a 7 dolláros ár mellett még a reklámokkal is együtt kell élniük. Ezt a csomagot közvetlenül nincs is mihez mérni a Netflixnél, mert eddig nem volt olyan csomag, ahol 720p-ben jöttek volna a tartalmak. Az alapcsomag 10 dollárért csak SD minőségű, a 16 dolláros opció pedig már 1080p-ben szolgál reklámmentes videózási lehetőséggel.

Galéria megnyitása

Az érintett régiók árat pontosan tudjuk, és ebből látjuk, hogy szerencsére továbbra is úgy fogja árazni a Netflix a csomagokat, hogy azok az adott ország gazdasági helyzetéhez valamelyest igazodnak. Ennek köszönhetően például a braziloknál sokkal olcsóbb lesz az új lehetőség, mint Amerikában. Magyarországon ez alapján 2000 forint alatt alakulhat az új lehetőség ára. Már amennyiben addig nem hajt végre egy általános emelést a Netflix a forint jelentős értékromlása miatt, amin túlzottan nem lehetne meglepődni.

Galéria megnyitása

Fontos kérdés még, hogy mennyi lesz a reklám? Nos, erről igazából nagyon konkrét információval nem szolgált a Netflix, csak azt mondta, hogy lesz majd a műsorok előtt és a műsorok közben is. Ami pedig a hirdetések hosszát illeti, ezek 15 és 30 másodperc között lesznek, szóval egy megszokott formátumról beszélhetünk ebből a szempontból.

Állítólag egyébként a Netflix egy külön csapatot állított fel, hogy minden műsor esetében megtalálják azokat a természetes „szünetidőket”, ahova úgy lehet beilleszteni a reklámot, hogy az nem egy éppen fontos pillanatot szakít meg. Ez alapján minden filmnél és sorozatepizódnál máshol lehetnek majd a hirdetések.

Óránként 4-5 percnyi reklám kapcsolódhat majd egy műsorhoz, de azt még nem tudni, hogy ezek mennyire lesznek elszórva a filmek, epizódok közben, mennyi megszakítás lesz valójában egy videóban. Végül még egy dolgot kell itt leszögezni: letöltési opciót nem kapnak azok, akik hirdetésekkel fizetnek elő. Elvileg néhány film és sorozat ki is maradhat a kínáltból, de erről egyelőre részletesebb információnk nincs.

Arról nem beszélt a cég, hogy más országokban mikor kerül bevezetésre az új opció. Valószínűleg ebben az is közre játszik majd, hogy mekkora lesz ennek a sikere.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére