A Twitter folyamatosan dolgozik a mikroblogja fejlesztésén, és most a vállalkozások számára szeretne segítséget nyújtani egy friss fejlesztése révén. Egy olyan megoldáson dolgozik egyebek mellett, ami a programon belüli vásárlást segítené. A közösségi szolgáltatások körében ez már nem ritka, szóval a Twitternek van honnan ihletet gyűjtenie.
Az elmúlt negyedéve aránylag jól sikerült a Twitternek, a vállalat nyereséges tudott lenni, viszont továbbra is nagyon nehezen tud profitot termelni. Éppen ezért a cég folyamatosan dolgozik olyan fejlesztéseken, amik révén képes a monetizáció tekintetében javulást elérni. Ilyen újítása a Twitternek a Super Follow, és erre szolgálna részben az a vásárló modul, aminek a teszteléséről most beszélhetünk.
Sok kisebb-nagyobb vállalkozás van a Twitteren, akik a termékeit reklámozzák a különböző bejegyzéseikben. Viszont általában a cégek más tartalmakat is megosztanak, így ha valaki csak a termékeket szeretné megnézni, akkor kénytelen a posztok tengerében keresgélni. Legalábbis jelenleg, mert ezen a téren fog változást hozni a vásárlómodul.
Az újításnak köszönhetően a kereskedelmi tevékenységet folytató felhasználóknak lehetősége lesz arra, hogy a fiókjukon belül kiemeljék a termékeket a modul alkalmazásával. Ennek rögzített helye lesz a profilnézet esetében az első szekcióba, közvetlenül a követési információk alatt, a bejegyzések felett.
A vásárlómodult a Twitter úgy alakította ki, hogy kicsi helyet foglaljon el, miközben tartalmas. Egy egészen vékony sávot foglal el, és oldalra lehet görgetni. Kicsi kártyákon jelennek meg a termékek. Akkorák a kártyák, hogy lehessen látni a sáv oldalra lapozása közben, ha van még tovább a lista, nem tölti ki teljesen a rendelkezésre álló helyet a kijelző szélességében. Szerepel rajta a termék képe, neve, kategóriája, valamint természetesen az ára. Egy akciósan kínált termék esetében az eredeti ár mellett tűnhet majd fel a kedvezményes ár.
A vásárlási kártyáról megnyitható felület már nem a Twitter része lesz, hanem az adott terméknek az online vásárlási lehetőséget biztosító oldala, de a mikroblog integrált böngészőjén belül, gördülékenyen fog ez bejönni. Idővel pedig talán arra is lesz majd mód a platformon, hogy az ember a teljes vásárlást a Twitteren belül bonyolítsa le az elejétől a végéig.
Korábban egyébként a Twitter már kacsintgatott a vásárlási lehetőség irányába, de akkor más funkciók fejlesztése felé fordult inkább, most viszont úgy fest, hogy visszatér a kereskedelmi front kialakításához. Most még csak az iOS alkalmazásban működik ez az újítás. A vásárlást segítő modulnak a tesztelése csak az Egyesült Államokra korlátozódik, és kiemeltebb márkáknál bukkanhat fel.
A Twitter valószínűleg még idén elindítja a vásárlási modult, de azt nem lehet tudni, hogy pontosan mikortól lesz ez kihasználható például Európában is. Hiszen az biztos, hogy regionális korlátozás mellett fog debütálni.