Az Instagram nemrégiben indította el az IGTV alkalmazását, ami lehetőséget biztosít egészen hosszú videók megosztására is, most pedig már arról szólnak a hírek, hogy jöhet az IG Shopping névre hallgató program, mely arra lesz kihegyezve, hogy vásárolni is lehessen benne. Jól pozícionálva akár komoly e-kereskedelmi sikert is hozhatna egy ilyen megoldás.
Az IG Shopping applikáció érkezéséről szóló információk két különböző, a fejlesztéshez közel álló forrásokból származnak. Egyelőre azt nem lehet tudni, hogy ez a szolgáltatás és alkalmazás pontosan miként néz majd ki, de az elmondások alapján az lesz a lényege, hogy úgy lehet majd benne megvenni a termékeket, hogy egyáltalán nem kell elhagyni a programot. A vásárlás teljes folyamata az IG Shopping felületén mehet majd végbe a nézelődéstől a kifizetésig.
A vásárlásra kifejlesztett alkalmazásban a felhasználók állítólag előre összeszedett kollekciók között válogathatnak majd az eladók kínálatán belül, és a termékek minden bizonnyal megosztott fotókon és videókon lesznek bemutatva. Némi leírással persze, plusz minden bizonnyal a címkék, hashtagek használatára is lesz lehetőség. Az Instagram egy ideje már lehetőséget biztosít arra, hogy a különböző cégek termékeket linkeljenek a megosztott felvételek mögé, de ebben az esetben mindig át kell lépni az adott gyártó oldalára, és ott lehet lebonyolítani magát a vásárlást. A jövőben viszont az Instagram megoldaná, hogy rögtön meg lehessen rendelni a termékeket, nem kellene mindenfelé elnavigálni, és mindenhol külön-külön regisztrálni, valamint megadni a vásárláshoz szükséges adatokat.
Azt egyelőre egyáltalán nem lehet tudni, hogy ha ez meg is valósul, mikor debütálhat, de az ötlet mindenképpen ígéretesen hangzik. Az Instagramon a legfrissebb adatok szerint már több mint 25 millió kisebb-nagyobb vállalakozás képviselteti magát valamilyen formán, és minden bizonnyal sokan lennének, akik örömmel vennék igénybe az IG Shopping szolgáltatását. Ráadásul a legutóbbi felmérések alapján ötből négy Instagram felhasználó követ is valamilyen vállalkozást a közösségi képmegosztón, szóval nem lehet azt mondani, hogy nem éri el a tartalom az embereket.
Egy flottul működő, dedikált program révén valószínűleg jelentősen növelhető lenne a vásárlási hajlandóság a felhasználók részéről, az üzletek pedig vonzó képek és látványos videók révén próbálhatnák kiváltani az érdeklődőkből a birtoklási ingert. Az IG Shopping révén a kreatív tartalomgyártás azonnal kifizetődő lehetne, és így a cégek még több helyről tehetnének szert bevételre.