Shop menü

VÁSÁRLÁSI LEHETŐSÉGGEL LESZ ÖSSZEKÖTHETŐ A YOUTUBE SHORTS (IS)

A YouTube nem szeretne lemaradni a konkurencia mögött, éppen ezért már applikáción belüli vásárlással is szolgálni fog.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Vásárlási lehetőséggel lesz összeköthető a YouTube Shorts (is)

A TikTokkal szinte mindenben igyekszik versenyre kelni (másolni) a YouTube az utóbbi időben. Alig, hogy szárnyra kaptak azok a hírek, hogy a TikTok szélesebb körben kezdi tesztelni az alkalmazáson belüli vásárlás lehetőségét, máris nagyon hasonló dologról számolhatunk be a YouTube kapcsán.

Vannak már olyan videós felületek, ahol lehet adni-venni termékeket, de a YouTube eddig ebbe az irányba nem igazán nyitott. A Financial Times azonban most arról számolt be egy rövid jelentésben, hogy a platform ilyen módon próbálja kompenzálni, hogy a hirdetési üzletág lassulni kezdett. Fontos, hogy ezt mostanra már a TechCrunch is megerősítette a YouTube hivatalos megerősítésére hivatkozva.

A világ legnagyobb videós felületén hamarosan teljesen megszokott lehet az, hogy két Shorts között felugranak olyan termékek, amiket azonnal meg is lehet venni. Lehetnek ezek hirdetett dolgok vagy akár sajátmárkás áruk, merchandise termékek. Nagyon sok olyan youtuber van például, aki árul pólókat, pulóvereket és egyéb ereklyéket a csatornájához kapcsolódóan, amikkel a rajongok kifejezhetik az elköteleződésüket. Az ilyen áruk is megjelenhetnek majd a Shorts videók között.

Galéria megnyitása

A YouTube nem vár ki ezzel a fejlesztéssel, állítólag már elkezdte a tesztelést az Egyesült Államokban néhány kiválasztott videós bevonásával. A tartalomgyártók meg tudnak majd jelölni a videókban különböző termékeket, amiket értékesítésre kínálnak. A felhasználók pedig úgy tudják majd ezeket megrendelni, hogy nem is kell a művelet során elhagyni az applikációt. Ez nagyon fontos a sikert illetően.

Korábban számos ilyen vásárlási megoldás bukott már meg azért, mert az emberek kedve elment a pénzköltéstől az átirányítások során, és a különböző bankolási felületek felvillanása miatt. A tesztelés során elsődlegesen a saját termékeik értékesítésére sarkalja az embereket a YouTube, de minden bizonnyal lesznek majd olyan esetek, amikor ezt más módon fogják használni a videósok.

Galéria megnyitása

Az USA mellett Indiában, Brazíliában, Kanadában és Ausztráliában is rövidesen elindulhat a YouTube Shorts legfrissebb fejlesztése. De itt sem lesz megállás, fokozatosan egyre több országra terjesztené ki az új funkciót, szolgáltatást a vállalat, globálisan minél több régióban szeretné megoldani ezt a lehetőséget. Érdekes, hogy európai ország egyelőre még nem került szóba, de minden bizonnyal erre sem kell majd sokat várni.

A YouTube jutalékos rendszere kiterjed majd a termékeladási szolgáltatásra is. Mindenki jól jár majd azzal, hogy lehetőség lesz a Shorts videók között hirdetett termékeket értékesíteni. Ezzel a videósok is több bevételt érhetnek majd el, hiszen közvetlenebbül tálalhatják a követőik számára a különböző dolgokat, a YouTube pedig lecsíphet egy kicsit a befolyó bevételből, amiből próbálja majd kompenzálni azt, hogy a reklámbevétel már nem növekedik intenzíven.

Galéria megnyitása

„Szilárd meggyőződésünk, hogy a YouTube a legjobb hely az alkotók számára a vállalkozásuk építéshez, és a vásárlás ennek egy lényeges része lesz” – mondta a YouTube szóvivője a TechCrunch-nak küldött e-mailben.

A YouTube korábban döntött arról, hogy már a Shorts videókkal is lehetőség lesz elérni a partnerséget, akinek sikerül 10 millió megtekintést elérnie 90 nap alatt, azok beléphetnek a Partner Programba, és a hirdetési bevételeknek akár a 45 százalékát is megkaphatják. A vállalat most igyekszik kedvező ajánlattal szolgálni, hogy fékezze a TikTok növekedését, és visszacsalogassa azokat, akik az utóbbi időben már inkább a konkurens platformra kezdtek koncentrálni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére