Vásárlási funkcióval bővült az Instagram

El sem kell hagyni a program felületét ahhoz, hogy a megosztott képeken szereplő termékeket megvegyék az emberek.

Vásárlási funkcióval bővült az Instagram

Már tavaly beszámoltunk arról, hogy az Instagram valószínűleg arra készül, hogy az online boltok szerepébe lépjen, vagy legalábbis megpróbáljon saját piacot szerezni egy teljesen új vásárlási funkció bevezetésével, és ez most az előzetes várakozásoknak megfelelően meg is történt. Ez újabb jelentős lökést adhat az elektronikus kereskedelem számára, és friss bevételszerzési lehetőséget nyújthat az Instagram számára.

Az Instagramot már több mint 1 milliárd ember használja világszerte, csak a Történetek felületet napi rendszerességgel 400 milliónál több felhasználó nézi a friss tartalmak után „kutatva”. Szóval elképesztő tömeget tud elérni a közösségi képmegosztó, és mostantól a nagy gyártók már arra is lehetőséget biztosíthatnak a regisztráltaknak, hogy vásároljanak. Az Instagram monetizálási törekvéseinek nyomán az elmúlt években a szolgáltatásnak szinte minden területére beszivárogtak a reklámok, ezúttal viszont egy olyan lehetőséget nyújt, amivel nemcsak a vállalat, hanem a partnerei és a fogyasztók is jól járnak. (Az Instagram minden eladásból részesül, de azt nem lehet tudni, hogy mekkora részt sajátít ki a vételárakból.)

Ettől kezdve néhány kattintással, illetve érintéssel meg lehet majd venni azokat a termékeket, amikről képeket tölt fel egy bolt, márkaképviselet. Az egyszerűen csak „Checkout” néven beharangozott újítás tényleg nagyon egyszerűen működik, gyakorlatilag pontosan ugyanazt a folyamatot kell a vásárlóknak végigcsinálnia, amit egy webshopból való vásárlás során. A cégek pedig ugyanúgy kínálhatják fel a megvásárlásra szánt termékeiket, ahogy eddig, csak ettől kezdve már nem egy link lesz az ilyen megosztások mögött, ami átirányítja az ember az adott webáruházba, hanem azonnal meg lehet venni a kiszemelt dolgot. A megvásárolható megoldásoknál a továbbiakban is ott lesz egy szatyor ikon a képek, videók jobb alsó sarkában, ilyen esetben a terméken megjelenő szövegbuborékra kell rábökni. Egy ruhánál a vásárlási felület megnyitását kövezően ki lehet választani a színt és a méretet, majd meg kell adni egy értesítési e-mail címet, valamint a szállítási címet, és a kártya adatait, amiről a számla ki lesz egyenlítve. Egy végső ellenőrzést követően azonnal leadható a rendelés, és a felhasználó hátradőlve várhatja az újdonságát.

Galéria megnyitása

Egyelőre csak az Egyesült Államokban használható a Checkout funkció, de az jól látható, hogy nagy érdeklődés övezi. Az Instagram vezető márkákkal együtt dolgozva kezdi meg a vásárlási funkció használatát. Összesen 23 cég szerepel abban a felsorolásban, ami az elsőként lépő partnereket sorolja, és olyan nevek vannak itt egyebek mellett, mint a Nike, a Zara, a Prada, az Adidas, a H&M, vagy a Kylie Jenner által alapított Kylie Cosmetics. Ugyanakkor nem nehéz tovább gondolni, hogy milyen lehetőségeket tartogathat még ez a jövőben. Például ennek köszönhetően a független művészek, manufaktúrák, kézművesek egyszerűen értékesíthetnék a műveiket, nem lenne szükség külön webshop üzemeltetésére, ami több szempontból is előnyös.

Mivel még csak az Egyesült Államokban lehet használni a vásárlási funkció, kíváncsian várjuk, hogy ez milyen ütemben tud majd átterjedni más területekre, és azt is érdekes lesz látni, hogy milyen tempóval nyer teret, mennyire gyorsan szaporodnak majd el a képmegosztón a fizetési opciót kínáló vállalkozások.

Instagram: iOS | Android

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward