Nem ütközik semmilyen törvénybe, hogy ne lehetne a hirdetéseket blokkolni az interneten, nagyon sok fejlesztő dolgozik azon, hogy az ilyen eszközök kényelmesebbé tegyék a tartalomfogyasztást. Ugyanakkor a különböző szolgáltatások tilthatják ezeket, és a YouTube-on is a szabályellenes a reklámok letiltása, ezen ellen pedig tavaly október óta már szinte mindent bevet.
Ugrál a YouTube videó? Nincs hang? Nem a készülékében van a hiba.
Több alkalommal is előfordult már az elmúlt hónapok során, hogy a YouTube hibásan üzemelt. Nem volt kép a videók közben, nem indult el a lejátszás, és így tovább, lehetne még sorolni, hogy milyen anomáliákba futottak bele az emberek. A megoldás pedig az esetek túlnyomó többségében ugyanaz volt: ki kellett kapcsolni a hirdetéseket akadályozó funkciókat, böngészőkbe telepített kiterjesztéseket.
Nincs ez másként a mostani esetben sem. Több Reddit felhasználó, valamint a szerkesztőségünk egy tagja is azt tapasztalta, hogy a YouTube videók eddig nem látott hibákkal futnak, ha bizonyos adblock szolgáltatások üzemelnek. A beszámolók egy része arra panaszkodott, hogy hang nélkül ment a lejátszás, vagy ha volt is hang, akkor csak az indítást követő első néhány másodpercben lehetett ezt hallani, utána a felvétel elnémult. Mások arra panaszkodtak, hogy a videó az indítást követően azonnal a végére ugrott, és nem is tudtak visszalépni az idővonalon, mert újra és újra a végére lépett a felvételnek a YouTube.
Amint az érintettek lekapcsolták a hirdetésblokkolót, azonnal minden a legnagyobb rendben volt. Bizonyos esetekben megoldást jelentett az is, ha egy másik adblocker megoldásra váltottak át a korábban használt helyett. Az elmúlt időszakban már hozzászokhattak az emberek ahhoz, hogy néha napján cserélni kell ezeket a szolgáltatásokat, de a fejlesztők mindig azon vannak, hogy kijavítsák az eszközeiket, és visszaszerezzék a felhasználóikat.
Alig több mint egy hónappal ezelőtt számolhattunk be arról, hogy a YouTube már azokkal a mobiltelefonos alkalmazásokkal is harcolni kezdett, amik a mobilokon igyekeznek általánosan blokkolni a reklámokat. Ezekben az esetekben a szabálytalan API használatra hivatkozva vonja meg a vállalat az elérést. A platform védelme érdekében lép fel egyre határozottabban a cég, és nem is az a célja, hogy mindenki hirdetésekkel nézze a videókat, hanem inkább az előfizetői tábor gyarapítását akarja elérni.
A YouTube harcának szemmel látható eredménye volt az előfizetők számának növekedésében az utóbbi időben. Új lendületet vett a platform tábora az októberi „akciókat” követően, és idén februárra már sikeresen átlépte a 100 milliós létszámot a YouTube Premium. Magyarországon is egyre többen döntenek úgy, hogy befizetnek a szolgáltatásra, és akkor már a YouTube Music-ot is használni kezdik, hiszen ez benne van a Premium csomagban.
Mai viszonyok között már egyáltalán nem drága a YouTube és a YouTube Music párosa, hiszen 1790 forintot kell ezért havi szinten kifizetni. Ráadásul vannak kedvezményes lehetőségek is. Diákok már 1090 forintért cserébe igénybe vehetik a szolgáltatást, miközben van Család opció is 2690 forintért cserébe, és ebbe akár 5 embert is be lehet vonni.