Shop menü

ÚJABB GYENGE NEGYEDÉVET PRODUKÁLT A XIAOMI

A Xiaomi lejtmenetét semmi nem tudja fékezni, csökkent a bevétel, csökkent a profit és csökkent a piaci részesedés is.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Újabb gyenge negyedévet produkált a Xiaomi

Nagyon jól ment a Xiaomi számára, miután a Huawei a háttérbe szorult, úgy tűnt, hogy képes lesz átvenni a helyét, azonban az idei év egyelőre nem azt mutatja, hogy lenne növekedési potenciál a vállalatban. Negyedévről negyedévre jönnek a rossz eredmények, nem tud előre haladni, az pedig most álomnak tűnik, hogy az Apple-t valaha stabilan megelőzze.

Nem siette el a Xiaomi a negyedéves pénzügyi beszámolójának publikálását, de ez nem is meglepő azt figyelembe véve, hogy az eredmények a legkevésbé sem fényesek. Lényegében minden fontosabb mutató csökkenést mutat. A vállalat bevétele 10 százalékkal lett alacsonyabb, miközben a termékek árai folyamatosan emelkedtek. 70,5 milliárd jüan vándorolt a kasszába a harmadik negyedév során, ami 9,86 milliárd dolláros (kb. 3872 milliárd forint) összegnek felel meg.

Galéria megnyitása

Sosem arról volt híres a Xiaomi, hogy hatalmas profitot termel, de ezen a téren a szeptemberrel zárult negyedévben különösen rosszul alakult a helyzete, mivel csak 2,1 milliárd jüan, vagyis hozzávetőlegesen 294 millió dollár (115 milliárd forint) maradt a kasszában. Kevesebb mint 3 százalékban tudta a bevételeit nyereségre váltani, ami nagyon rossz teljesítmény még magához mérten is. Majdnem 60 százalékkal esett vissza a profitja az egy évvel korábbi adatokhoz képest.

Annak ellenére, hogy a számok nem alakultak túl jól, a Xiaomi azt mondta, hogy az eddigi stratégiát folytatja. Elsődlegesen a „Smartphone x AIoT” felállás marad a középpontban, tehát a cég a mobilok terjesztését forszírozza, és ezek mellé igyekszik minél több kapcsolódó intelligens kiegészítőt eladni. Miközben folyamatosan dolgozik új fejlesztéseken, így például a villanyautós platformjára is sokat költ. Az EV és egyéb projektek csaknem 1 milliárd jüant emésztettek fel csak a harmadik negyedév során.

Galéria megnyitása

Kiemelte a vállalat, hogy minden eddiginél többet költött K+F tevékenységre. A kutatás és fejlesztés terén ezúttal összesen 4,1 milliárd jüant költött el, ami az egy évvel korábbihoz képest 25,7 százalékos pluszt jelent. Piackutatások szerint a Xiaomi fent van a Top 50 leginnovatívabb vállalat listáján globálisan. A teljes dolgozói állománynak 48 százaléka felel fejlesztésekért, kutatási projektekért. A cég szabadalomportfoliója folyamatosan növekedik, és minden bizonnyal ebből is próbál bevételt szeretni.

A mobilpiacon a harmadik helyet továbbra is képes tartani a Xiaomi, attól jelen állás szerint nem is kell félnie, hogy ezt bárki elvenné tőle. Kínai riválisok állnak mögötte a sorban, és nekik még rosszabb volt az elmúlt néhány negyedév. A vállalat piaci részesedése 40,5 millió okostelefon eladását követően egy minimálisan csökkent a második negyedéves részarányához képest, most 13,6 százalékon áll, ami egyébként rossznak nem tekinthető, de volt már sokkal nagyobb részesedése is ennél.

Galéria megnyitása

Kiemelte azt is a vállalat, hogy rekord magas a MIUI elérése, már 564 millió felhasználó használ MIUI rendszerű eszközt. 17 millióval emelkedett ez a szám júniusról szeptemberre. Ennyi teljesen új aktív felhasználót sikerült szerezni. A Xiaomi okostelefonok Indiában az első helyen állnak, és érdekes módon a márka Kínában kifejezetten rosszul áll, csak az ötödik. Afrikában, Európában, Latin-Amerikában és a Közel-Keleten is jobb a helyzete.

Galéria megnyitása

Az ünnepi időszak nem annyira szokott erős lenni a Xiaominál, de biztosan mindent megtesz majd azért, hogy a lehető legtöbb eszközt értékesítse, legyen szó okostelefonról vagy viselhető kiegészítőről, és továbbra is gőzerővel próbálja előretolni a prémium termékeit.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére