Shop menü

ÚJABB ÉRTÉKESÍTÉSI MÉRFÖLDKŐHÖZ ÉRT A RAY-BAN META SZEMÜVEG

A szerkezet gyártója, az EssilorLuxottica jelentette be a nagyszerű eredményt, hozzátéve azt, hogy még szebb jövőt remélnek a termékkategóriánál.
Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Újabb értékesítési mérföldkőhöz ért a Ray-Ban Meta szemüveg

A viselhető kiegészítők terén két nagy feltörekvő kategóriát láttunk az elmúlt években, az egyik az okosgyűrűk, a másik pedig a szemüvegek. A szemüvegek frontján a Meta és az EssilorLuxottica által tervezett, de a Ray-Ban márkanévvel fémjelzett konstrukció tudott áttörést elérni. A fejlesztők már arra készülnek, hogy a többszörösére emeljék az eladásokat, és előálljanak a következő generációs termékkel.

A Meta néha kitért arra, hogy mennyi szemüveget tudott eladni, de nem igazán tűzte ezt a statisztikát a zászlajára. Mark Zuckerberg a legutóbbi negyedéves pénzügyi beszámolója során arról beszélt, hogy a 2024-es évben több mint 1 millió példányt sikerült a termékből leszállítani. Viszont az nem derült ki, hogy összesen mennyi szemüveg találhatott vásárlóra, egészen mostanáig.

Már átlépte a 2 milliós darabszámot a Ray-Ban Meta okosszemüveg teljesen forgalma – erről az EssilorLuxottica számolt be.

Az EssilorLuxottica neve talán sokaknak nem cseng ismerősen, ez az a vállalat, ami a Ray-Bannel együtt sok divatos napszemüvegmárkát birtokol. A tulajdonában van a Ray-Banen túl a Vogue, a Persol, az Oakley és lehetne még sorolni. Ezért is lehetett az utóbbi időben már olyan pletykákról is hallani, hogy a Meta akár egy Oakley okosszemüveggel is előrukkolhat valamikor a jövőben – talán már az idei évben. Az EssilorLuxottica nagyon büszke arra, hogy a Metával közösen ilyen sikeres terméket tudtak összehozni.

Galéria megnyitása

A jelenlegi Ray-Ban Meta 2023 októberében debütált, azóta sikerült ebből leszállítani a tulajdonosoknak több mint 2 millió példányt. Az EssilorLuxottica ráadásul arra számít, hogy az idei évben minimum megduplázzák majd a termék fogalmát, 2025-ben a várakozások szerint legalább 2 millió darab kelhet el az eszközből, de nem zárnák ki azt sem, hogy akár 5 millióig emelkedhet a forgalom.

2026 végére szeretné az EssilorLuxottica elérni a 10 milliós értékesítési mérföldkövet. „Egy szemüveg lesz a fő digitális platform, amely a mindennapi szükségleteinket kezeli” – mondta Francesco Milleri, az EssilorLuxottica vezérigazgatója.

A vállalat előrejelzésből azért azt lehet érzékelni, hogy nem igazán tudja pontosan belőni, hogy mit várjon, de a sikerben biztos. A bizonytalanságot részben az okozza, hogy nem tudni még, milyen tempóban tud majd a nemzetközi szinten terjedni a termék. A mostani értékesítési eredményt úgy hozta össze a Ray-Ban Meta, hogy még mindig eléggé szűk közönség számára elérhető. Egyelőre Európában is korlátozott a készülék hozzáférése, itthon sem lehet megvásárolni, ami részben a szigorú MI szabályozásoknak tudható be. Az EU-ban még Meta AI sincs.

Galéria megnyitása

Francesco Milleri kijelentette, hogy hosszútávra tervez a cég a Metával, de ez nem új információ, hiszen már tavaly kiderült, hogy egy olyan megállapodást kötöttek, aminek valamikor 2030 után lesz vége. Már amennyiben akkor vége lesz, ez már azon múlik, hogy mit hoz a jövő a formáló eszközkategóriában.

Most még ingyenesen lehet a Meta szemüvegeket a mesterséges intelligencia funkciókkal használni, de Milleri már elhintette, hogy készül már az előfizetéses modell is. Valószínűleg a jövőben bevezetésre kerülő fejlesztések egy része már előfizetéshez kötött lehet, de erről részleteket egyelőre nem tudunk. Az biztos, hogy fejlesztésekben nem lesz hiány, Zuckerberg korábban kijelentette, hogy a következő generációs szemüveg komoly újításokkal lép majd színre, és addig is frissítésekkel a jelenlegi modell képességei is bővülni fognak.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére