Új pénzszerzési lehetőségeket vezet be a YouTube

Érkezik a Channel Memberships tagsági rendszer, és már ajándéktárgyakat is lehet majd árusítani a videók alatt. Sőt mi több, premier funkcióval is készül a YouTube.

Új pénzszerzési lehetőségeket vezet be a YouTube

A YouTube a VidCon 2018 keretén belül több újdonságról is beszámolt, melyeknek köszönhetően a videósok a jövőben nagyobb bevételre tudnak majd szert tenni. De nemcsak a monetizáció volt terítéken, olyan fejlesztéssel is számolni kell, amivel egy-egy komolyabb videó vagy élő bejelentkezés előtt nagyobb hírverést lehet majd csapni a magasabb nézőszám elérése érdekében.

A videós portálnak már 1,9 milliárd regisztrált nézője van havonta, ami egészen elképesztő adat, és minden bizonnyal idén elérheti a YouTube a 2 milliárdos mérföldkövet. A szolgáltatás manapság már szinte bárkinek elérhető, aki rendelkezik internetkapcsolattal és okostelefonnal vagy személyi számítógéppel. A YouTube 90 országban szolgál helyi tartalmakkal és 80 nyelven érhető el jelenleg.

Új tagsági rendszer

A jövőben a felhasználók támogathatják majd az általuk kedvelt és követett csatornákat a Channel Memberships program keretében, és értelemszerűen a befizetett összegért cserébe különböző előnyökre, kiváltságokra tehetnek majd szert az érintettek. A Channel Memberships alapára 5 dollárban lett meghatározva. Ennek az összegnek a fejében a nézők teljesen egyedi kitűzőket használhatnak, különleges hangulatjeleket kapnak, és lesz számukra egy különálló rész a Közösség fül alatt, ahol értelemszerűen nagyobb figyelmet kaphatnak a megjegyzéseik. Sőt mi több, ezeknél is érdekesebb, hogy a YouTuberek lehetőséget kapnak arra, hogy olyan tartalmakat készítsenek, amik csak a Channel Memberships tagsággal rendelkezőknek érhetőek el: ez lehet egy szimpla videó, de akár egy élő bejelentkezés is. Az utóbbi esetben külön előnyös lehet a dolog, ha valamit kérdezni szeretne a felhasználó a kedvenc videósától, mivel itt kevesebb lesz a hozzászólás.

A Channel Memberships már elérhető a YouTube felhasználók egy szűk csoportjának, és ha minden rendben megy a fejlesztés körül, akkor hamarosan a nagyközönség felé is megnyílhat. Első körben azoknál a csatornáknál lesz elérhető ez az előfizetési lehetőség, amelyek több mint 100 ezer feliratkozóval rendelkeznek, ezen felül a csatorna tulajdonosa elmúlt 18 éves, tehát nagykorú, és benne van a YouTube Partner Programban is. De a vállalat úgy gondolja, hogy ez csak a kezdet, és a későbbiekben az alacsonyabb követőszámmal rendelkezőknél is elérhetővé válik majd ez a tagsági rendszer – a többi megkötés marad. Ennek a lehetőségnek az előfutára a Sponsorships volt, és akik abban részt vehettek, azok igazán jól kihasználták. Volt, aki jelentősen tudta növelni a bevételeit, mások pedig szorosabb közösséget építettek.

Galéria megnyitása

Ajándékbolt a YouTube-on

A kereskedelem is szerves részévé válik a későbbiekben a YouTube-nak. Sok videós már manapság is árusít különböző ajándéktárgyakat a saját egyedi védjegyeikkel ellátva, de ezt alternatív oldalakon kénytelenek megtenni. Viszont a YouTube bejelentette, hogy már dolgozik azon, hogy ezt a videómegosztó felületén is lehessen bonyolítani, ami nagy segítség lenne a népszerű tartalomgyártók számára. A felhasználóknak lehetősége lesz pólókat, pulóvereket és más ruhadarabokat forgalmazni ilyen módon, és egyéb kiegészítőkben is lehet gondolkodni, például mobiltok vagy bögre is megjelenhet majd a YouTube-csatornák belső ajándékboltjában. Az egyetlen megkötés a sajátmárkás ajándéktárgyakra vonatkozóan, hogy legfeljebb 20 különböző termék lesz kínálható egyidejűleg. Ezt a lehetőséget az Egyesült Államokban indítja el a YouTube, de később más régiókban is elérhető lesz, viszont legalább tízezer követővel kell annak rendelkeznie, aki „boltot nyitna”.

Előre beharangozott premierek

A VidCon 2018-ra időzített utolsó újdonság a premier néven fut, és ennek az a lényege, hogy a felhasználók a kiemelt fontossággal bíró tartalmak megjelenését előre beharangozhatják. Ennek köszönhetően valószínűleg ugrásszerűen megnő majd a videók kezdeti megtekintése. Amikor egy videó vagy élő bejelentkezés premierjét készíti elő a YouTuber, akkor a portál előre létrehoz egy olyan nyitóoldalt, ahol csak a videó helye van bekészítve egy előzetessel, amivel lehet kicsit csigázni az érdeklődést. Ezen a felületen megjelenik majd a premier időpontja napra, valamint órára pontosan, és kettő kattintással figyelmeztetést lehet felvenni az adott alkalomra. A rendszer így jelezni fog az előtt, hogy felkerül a YouTube-ra a várva várt videó, zenei klip vagy egyéb tartalom. Kicsit olyan ez, mint a mozikban a filmek premierje.

A premier előzetes felületén már a kezdetektől lehetőség van adományozni, valamint hozzászólásokat írni, és a chat is él, szóval a társalgás minden formája jó előre beindulhat. És a premier időpontjában pedig a felvétel publikálója – és vélhetően készítője – is jelen lesz, és csatlakozhat a beszélgetésekhez, élőben fogadhatja a gratulációkat vagy éppen a kritikákat. A YouTube a várakozásai szerint a premier funkcióval tovább erősítheti a közösségek összetartását. Ez a lehetőség már most elindult, de egyelőre még béta fázisban van, és szakaszosan válik majd elérhetővé egyre több felhasználó számára, nem élhet vele egyelőre bárki.

Neked ajánljuk

Kiemelt
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
0% THM
{{ product.displayName }}
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap arrow_forward