Az androidos alkalmazásfejlesztőknek számos lehetősége van már a bevételszerzésre az applikációik révén azon túl, illetve amellett, hogy egyszerűen fizetőssé teszik az adott programot. És most ezeknek az opcióknak a sora egy igazán érdekes újdonsággal bővült.
A Google lehetőséget biztosít majd arra, hogy jutalmazzák a felhasználókat a fejlesztők az alkalmazásokon belül, ha megnézik a reklámokat.
A vállalat által hozott példa középpontjában egy érmegyűjtős játék áll, amelyben a videós hirdetés végignézését követően a felhasználó 100 érmére tesz szert, majd egyszerűen folytathatja tovább, amit korábban elkezdett. De többféle módon is működhet majd ez, nem lesz megkötve, hogy milyen jutalmat adhat a program. Ennek a monetizálási formának a „Rewarded products” nevet adta a keresőóriás. A Rewarded products mindenki számára elérhető mostantól a Play Console felületen keresztül, de egyelőre még béta fázisban van az eszköz, szóval fejlesztés és tesztelés alatt áll, ezt figyelembe véve szabad felhasználni.
A Google a hivatalos blogbejegyzésében elmondta, tisztában van azzal, hogy hasonló funkció már található néhány applikációban, de a Rewarded products lényege abban rejlik, hogy ezt nagyon egyszerűen lehet majd integrálni a jelenlegi egyedi megoldásokhoz képest. És persze elérhető minden fejlesztő számára. Ennek a bevételszerzési opciónak nem kell extra szoftverfejlesztői csomag, csak néhány API hívás szükséges a Google Play Billing Library vagy az AIDL interfészek használata esetén. Ez azt jelenti, hogy viszonylag egyszerűen és gyorsan bevezethető, ennek köszönhetően pedig különösen vonzó lehet majd a partnerek számára, hiszen kevés befektetett munkával (pénzzel) lehet extra bevételt felhajtani, és a rendszer fontos eleme, hogy eközben még a felhasználók is jól járnak. Az újítás mögött az AdMob technológiája áll, ez pedig azonnali hozzáférést biztosít a hirdetők széles tartalomkínálatához.
A Google a blogbejegyzésében elmondta, hogy ott lesz a GDC-n, és az érdeklődők további információkra tehetnek majd szert az újítással kapcsolatban a helyszínen. A vállalat egy nagyobb eseményt is tartani fog, amit az interneten is lehet majd élőben követni online közvetítés révén.