Az IDC legfrissebb beszámolója szerint olyan szépen tudott növekedni a táblagépek szegmense, amire hosszú ideje nem volt már példa. Ezúttal azt lehet látni, hogy minden piaci szereplő jobban teljesített, mint korábban, olyan is van, akinek az eladásai majdnem megduplázódtak éves szinten.
2023 utolsó negyedévében már olyan kevés táblagép fogyott, mint 2011-ben. Ezt követően az idei első negyedévben végre sikerült a zuhanást megállítani, most pedig egészen szép növekedésről számolhatunk be. Ez alapján nagyon úgy fest, hogy most már tényleg beindulhat az a regenerálódás, amire igazából már hosszú évek óta várnak a vállalatok és az elemzők is.
22,1 százalékkal fogyott több táblagép, mint egy évvel ezelőtt, ami azt jelenti, hogy 34,4 millió eszközt tudtak leszállítani globálisan a gyártók.
Rég nem láttunk ekkora növekedést ezen a területen. A pandémia során lehetett azt tapasztalni, hogy felpörgött a kereslet, de hiába számítottak a cégek arra, hogy a COVID-19 hatására jöhet a táblagépek második aranykora, nem így lett. 2023-ban visszaestek az értékesítési adatok a járvány előtti szintekre, vagy még inkább az alá. Most viszont már tényleg jobbnak tűnik a helyzet. Már az Apple és a Samsung is növekedni tudott az élen, miközben a Huawei is jól szerepelt az erős ellenszélben.
Továbbra is az Apple vezeti a szegmenst, és az iPadekből ezúttal 12,3 millió fogyott, amiben nagy segítséget jelentetett, hogy nagyon hosszú várakozást követően a vállalat végre bejelentett több új terméket is. Befutott az ultravékony iPad Pro (M4) OLED megjelenítővel, de teljesen új modell is jött a nagyobb méretű iPad Air formájában, ami ugyancsak hozzájárulhatott a fellendüléshez. Éves szinten 18,2%-kal nőtt a cég értékesítési mutatója, negyedéves összevetésben pedig már kb. 24 százalékkal.
A Samsungnak is gyenge volt még az évkezdése, 5 százalék körüli forgalomcsökkenést tudott felmutatni, de most már nála is 18,6%-os fellendülést mért az IDC. A Galaxy Tab modellek forgalma úgy nőtt ekkorát, hogy igazából nem volt jelentősebb új terméke. 6,9 millió tabletet tudott leszállítani a cég, ami 1,1 millió példánnyal több, mint a 2023 azonos időszakában produkált forgalma volt.
A Samsung és az Apple együtt a teljes piac több mint 55%-át uralta.
Az első ötben kiemelt három másik gyártó, a Lenovo, a Huawei és a Xiaomi együtt nem adott el annyi táblagépet, mint a Samsung, ami kiválóan jelzi, hogy mennyire szétszakadt a mezőn. De a Huawei és a Xiaomi is átlagon felüli növekedést hozott. A harmadik helyre mégis a Lenovo tudott felállni ezúttal 2,5 millió eszköz eladását követően. kb. 400 ezer táblagéppel tudott többet eladni most, mint egy évvel ezelőtt.
A Lenovo azért is örülhet, mert az első negyedévben még a Huawei meg tudta előzni, most viszont a legnagyobb közvetlen ellenfele kicsi visszább esett. Ezúttal 2,3 millió táblagépet szállított le a Huawei, de igazából neki sincs oka a szomorkodásra, mert így is 40,3 százalékos növekedés olvasható a neve mellett. Ráadásul tudjuk jól, hogy a Huawei-nek nem éppen átlagos versenyhelyzetben kell helytállnia, erőteljesen nehezített körülményekkel néz szembe.
A Xiaomi stabilan az ötödik már több negyedév óta, de ez hamarosan megváltozhat, ugyanis nagyon erős, tartó növekedést mutat.
A toplistának ezúttal igazából csak nyertesei vannak, hiszen az ötödik helyen a Xiaomi 94,7 százalékos növekedéssel áll. Már 2 millió készüléket szállított le, ami negyedéves szinten is nagyjából 200 ezerrel nagyobb mennyiséget jelent. A cég globálisan szinte mindenhol remekelt önmagához képest. Kínában és Ázsia többi piacán, de Európában is szép növekedést tudott összehozni. Az oroszoknál, a németeknél és egyebek mellett a franciáknál is szépen fogynak a Xiaomi termékei.