Túl van a 320 millió aktív felhasználón a Spotify

Szépen növekedik a vállalat tábora, és az előfizetők is egyre többen vannak, de az arányok nem a cégnek kedveznek.

Túl van a 320 millió aktív felhasználón a Spotify

A Spotify egy erős harmadik negyedéve tudhat maga mögött, viszont azért továbbra sem lehet teljes az öröme a vállalatnak. A piacvezető pozícióját senki nem fenyegeti jelenleg, de úgy tűnik, hogy más stratégiára lesz szüksége, ha szeretné növelni azoknak az arányát, akik fizetnek a szolgáltatásért, és nem ingyen, hirdetéseket hallgatva használják.

A vállalat harmadik negyedéves pénzügyi jelentéséből derült ki, hogy az aktív felhasználóknak a száma új csúcsot ért el, már 320 millióan hallgatják rendszeresen a kedvenc zenéiket a Spotify közbenjárásával. Éves szinten 29 százalékkal emelkedett a szolgáltatás közönsége, és azoknak a száma növekedett jobban, akik nem havidíj ellenében használják.

Galéria megnyitása

27 százalékkal hízott a prémium hallgatóság, és 31%-kal azoké, akik ingyen veszik a Spotify-t igénybe. Számszerűsítve 144 millióan vannak, akik fizetnek a zenestreaming platformért hónapról hónapra, és 185 millió azoknak a száma, akik reklámok hallgatása mellett fogyasztják a kedvenceiket. Tehát arányaiban többen lettek az utóbbi időben egy hajszállal, akik beérik a térítésmentesen igénybe vehető konstrukcióval.

Ingyen egyébként hivatalosan senki nem hallgatja a Spotifyt, legalábbis a bevétel szempontjából, hiszen azokból a felhasználókból is van a cégnek profitja, akik nem fizetnek a szolgáltatásért. Belőlük reklámok révén húz hasznot a zenesztreamer. Viszont azt hozzá kell tenni, hogy a reklámokból közel sem képes olyan bevételt összehozni a Spotify, mint az előfizetőkből. Pedig azért bőségesen vannak reklámok több formában is.

A pénzügyi jelentésből nagyon szépen kiolvasható, hogy milyen alacsony a szolgáltatás bevétele a hirdetésekből. 185 millió eurót tudott összekalapozni ilyen módon a Spotify a 185 millió aktív felhasználója után. Az egybeesés egészen véletlen, korábban nem pont így nézett ez ki, de jól látszik, hogy a szóban forgó időszakban mindössze egyetlen eurót nyert azzal a vállalat, hogy reklámokkal bombázta a hallgatóságát.

Galéria megnyitása

A Spotify bevétele összesen 1,975 milliárd euró lett júliustól szeptemberig, és ebből látszik igazán, hogy a reklámokból mennyire kevés adódik hozzá a cég kasszájához. A prémium előfizetők hozzájárulásával tudott a zenestreaming szolgáltatás 1,790 milliárd eurót összehozni. Ez alapján egy átlagos fizető hallgató kb. 5,5 eurót hagy ott a Spotify kasszájánál. Sokan sokféle előfizetői csomagot használnak, és számos regisztrált részesíti előnyben a különböző családi és egyéb konstrukciókat.

Hiába tudta a Spotify növelni a bevételét egy év alatt 15 százalékkal, a vállalat kiadásai nagyobb mértékben emelkedtek. Ez pedig oda vezetett, hogy 40 millió eurós veszteséget volt kénytelen elkönyvelni a vállalat. Tavaly ilyenkor még 54 millió euró volt a nyeresége, de az előző negyedévet viszont 167 millió eurós mínusz jellemezte, szóval eléggé hullámzó a teljesítménye.

Neked ajánljuk

Kiemelt
{{ voucherAdditionalProduct.originalPrice|formatPrice }} Ft
Ajándékutalvány
-{{ product.discountDiff|formatPriceWithCode }}
{{ discountPercent(product) }}
Új
Teszteltük
{{ product.commentCount }}
{{ product.displayName }}
csak b2b
nem elérhető
{{ product.originalPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.grossPrice|formatPriceWithCode }}
{{ product.displayName }}

Tesztek

{{ i }}
{{ totalTranslation }}
Sorrend

Szólj hozzá!

A komment írásához előbb jelentkezz be!
{{ orderNumber }}
{{ showMoreLabelTranslation }}
A komment írásához előbb jelentkezz be!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Még nem érkeztek hozzászólások ehhez a cikkhez!
Segíts másoknak, mondd el, mit gondolsz a cikkről.

Kapcsolódó cikkek

Magazin címlap