Shop menü

TÖBB RÉGIÓBÓL IS KIVONUL A SONY

Szécsi Dániel (DemonDani)
Szécsi Dániel (DemonDani)
Több régióból is kivonul a Sony

Egy friss döntés nyomán a japánok csökkentik a világpiaci jelenlétüket az okostelefonok ágazatában. Erre azért van szükség, hogy hatékonyabbá tegyék a Sony mobilos szekciójának a működését a költségek lefaragásával, ez ugyanis az utóbbi időben egyre lentebb csúszik a lejtőn. Tavaly már csak 6,5 millió Xperia talált gazdára, ami új negatív rekord volt.

A Sony sora alapvetően jól megy, viszont az okostelefonok rendre visszahúzzák a vállalat teljesítményét, és ezen nem meglepő módon, szeretne változtatni a vállalat vezetése. (Már korábban beemelte a cég a mobilokat más elektronikai eszközök divíziójába, de ez egyértelmű, hogy előrelépést nem eredményez, legfeljebb kevésbé látszik a pénzügyi eredményeken a terület gyengélkedése.) Most egy olyan stratégiai döntést hozott meg a gyártó, aminek értelmében újragondolják a teljes piaci jelenlétüket. És előre láthatólag sok területről eltűnhetnek az Xperiák. Olyan helyeket adhat fel a Sony, ahol már nem mozgatott meg széles vásárlóközönséget, szóval deficitesé vált a régió támogatása.

Hogyan fog átalakulni a Sony mobilos fókusza az elkövetkezőkben? Az Xperia mobilok szinte a teljes amerikai kontinensről el fognak tűnni, vagy legalábbis kikerülnek a fókuszból, és ugyanez a sors vár Afrikára, Ausztráliára, de a Közel-Kelet jelentős részére, és egyebek mellett Indiára is. A Sony ezeken a helyeken még korábban elérhető volt, de ez a jövőben megváltozhat majd a friss bejelentés alapján. Eddig is lehetett már olyan pletykákat hallani, hogy a vállalat feladja a globális jelenlétét, és csak kisebb területekre kezd koncentrálni, de ezt a Sony most először erősítette meg hivatalosan is.

Ha valóban átszabja a piaci jelenlétét a cég a bejelentésének megfelelően, akkor a továbbiakban Európában, Japánban, Tajvanon és Hongkongban is erősíteni próbál majd a márka. Szóval Magyarországon is maradni fog az Xperia, és a korábbinál talán több energiát fektet majd az eszközök népszerűsítésébe a cég. A Sony szerint az újragondolt stratégiával 50 százalékos megtakarítás érhető el a működési költségek terén. Persze az eladások még tovább csökkenhetnek, hiszen kevesebb régióban értelemszerűen szűkebb közönséget tud majd elérni a japán alakulat, de hangsúlyozta, hogy olyan helyek kerülnek ki a fókuszból, ahol egyébként sem voltak értékelhetőek az eladási eredmények.

Galéria megnyitása

A Sony korábban arról beszélt, hogy szeretné profitábilissá tenni a mobilos területet, és ezt már 2020-ra elérné. Arról még soha nem tett említést, hogy elhagyná a piacot, szóval az okostelefonokkal hosszú távon számol a gyártó, de mindenképpen szeretne változásokat elérni. Sajnos úgy fest, hogy az értékesítési árak csökkentésében nem lát növekedési potenciált a cég, pedig talán többen vennék például a hamarosan boltokba kerülő Xperia 1-et, ha nem 950 dollárba kerülne, hanem hasonló árban mozogna például a OnePlus okostelefonjaival.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére