Shop menü

TEMU RIVÁLIST INDÍT AZ AMAZON, SZIGORÚ ÁRHATÁRRAL

Csak olcsó termékeket fognak forgalmazni az új piactéren, a kedvezőbb ár kompromisszummal jár majd, de így is bejöhet ez a húzás.
Szécsi Dániel
Szécsi Dániel
Temu riválist indít az Amazon, szigorú árhatárral

Az online kereskedelemben utazó vállalatok nagyon megszenvedik a Temu, a Shein és más kínai szolgáltatások előre törését. Az egyik legnagyobb érintett ezen a területen minden kétséget kizáróan az Amazon, akinek komoly károkat okoznak a kínai gyökerekkel rendelkező cégek. Most egy érdekes lépéssel próbál válaszolni a cég a hirtelen nagyra nőtt ellenfelei nyomására.

Ahogy a nyugati világban a legtöbb vállalkozás, az Amazon is elég nehezen tud mit kezdeni azzal a helyzettel, ami az online kereskedelemben kialakult az elmúlt években – de különösen a Temu színre lépése óta. Rengeteg vásárlót csapnak le a helyi cégek és nagyobb vállalatok kezéről a kínai szerepvállalók, akik igyekeznek a beszállítói lánc jelentős részét átlépni. Megbecsülni is nehéz azt a gazdasági kárt, amit ezek a cégek az extrém nyomott árakkal és a „speciális” üzleti modellekkel okoznak nemzetközi szinten.

Galéria megnyitása

A Temu és a Shein esetében is az az egyik kulcsa a sikernek, hogy piszkosul olcsók. Persze ez önmagában nem elég, de a módfelett kedvező árak okozzák a legtöbb fejtörést a meglévő e-kereskedelmi szereplőknek. Az Amazon nyilván felismerte azt, hogy az emberek fejét a filléres termékekkel lehet elcsavarni. Igazából nincs is hiány ilyenekből az Amazonon, de egyszerűen nem elég hatékonyan tálalja ezeket a vásárlóknak, és ezen próbál majd változtatni az új felülettel.

Az Amazon úgy döntött, hogy elindít egy teljesen új boltot, ami lényegében az eredeti 100 forintos üzletek modelljét másolja.

Persze 100 forintért ma már a Temuról sem lehet túl sok dolgot beszerezni, az Amazon 20 dolláros árplafont határozott meg, és Haul néven hozta létre az új kereskedelmi alkalmazását. A Haul felületén kizárólag olyan termékeket lehet majd találni, amiknek az ára 20 dollár alatt marad. Így ezzel egy árverseny is beindulat, amiben kiderül majd, hogy ki tud értékesebb termékeket besajtolni a 20 dolláros vételárba.

Az Amazon Haul egyelőre csak az Egyesült Államokban lesz elérhető, de nem kizárt, hogy idővel más területekre is átterjedhet, amennyiben azt látják, hogy a modell működőképes. A kínálat változatossága ebben az esetben is ugyanúgy garantált, mint az Amazon esetében, csak éppenséggel itt nem fognak az emberek orra alá tolni több száz dolláros ruhadarabokat és kiegészítőket. Minden (is) lesz a Haul felületén, divatcikkek, ruházati termékek, kiegészítők, ékszerek, lakásdekorációs megoldások, elektronikai kütyük, és így tovább.

Galéria megnyitása

„A vásárlók számára fontos, hogy nagyszerű termékeket találjanak nagyon alacsony áron, és továbbra is dolgozunk azon, hogy megteremtsük értékesítő partnereink számára annak a lehetőségét, hogy ők is rendkívül alacsony áron kínálhassák termékeiket” – mondta Dharmesh Mehta, az Amazon globális értékesítési partnerek kezeléséért felelős szakembere.

Nemcsak az árakban, hanem a megjelenésében is nagyon hasonlít majd a Haul a Temura és a Sheinre, igyekszik hasonló grafikus felületi trükkökkel csalogatni a vásárlókat. Kiemel kategóriákat, amiken belül a legjobb ajánlatokat igyekszik felsorolni például akár 1 dollár alatt, vagy éppen 1 és 10 dollár között. Külön helyen igyekszik felhívni a figyelmet a nagy áreséssel elérhető termékekre is, például lesz olyan kategória, ahol a 75 dollárnál nagyobb engedménnyel elérhető olcsóságok sorakoznak fel.

Galéria megnyitása

Hasonló a Haul modellje abban is, hogy egy viszonylag alacsony vásárlási értékhatár felett ingyenes már a kiszállítás is, 25 dollárért kell összeválogatni különböző csecsbecséket, hogy ne kelljen a vásárlónak a postaköltséget fizetni. Ez alatt pedig egészen drága a kiszállítás, 4 dollár, így érzik a nyomást az emberek, hogy csak bedobáljanak több dolgot a kosarukba. Ezeket a csomagokat az Amazon lassabban fogja kiszállítani, de ez a Temu részéről is elfogadott a vásárlók számára.

Nagyon nehéz azt megmondani, hogy a Haul mekkora sikert hozhat az Amazon számára, mert azért azt látni kell, hogy a Temuval és a Sheinnel így sem lesz a verseny egyenrangú. Már csak azért sem, mert ezek a cégek általában a szürkezónában mozognak, és nem rettennek vissza a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok folytatásától sem. Folyamatosan feszegetik a határokat, és igyekeznek a szabályokat kijátszani, illetve igen lazán értelmezni.

Neked ajánljuk

    Tesztek

      Kapcsolódó cikkek

      Vissza az oldal tetejére