A Twitter folyamatosan dolgozik azon, hogy minél több bevételhez tudjon jutni, Elon Musk szerint ugyanis csak akkor lehet fenntartani szabadon a platformot, ha megáll a saját lábán, és stabilan képes profitot termelni. Korábban a mikroblog erre képtelen volt, de most, hogy az üzletember kezébe került, ő mindent elkövet azért, hogy ezen változtasson.
A vállalat a Twitter Blue előfizetés árát megemelte és az eredetileg biztosítottnál sokkal több extrával szolgál azoknak, akik erre előfizetnek. Bevezette a vállalat a szürke pipát is, amit a politikusok, kormányzati felhasználók kapnak, a vállalatoknak pedig létrejött az arany pipa. A The Information úgy tudja, hogy az arany pipa minden képzeletet felülmúló összegbe kerül majd a cégek számára.
Havi 1000 dollárt kell fizessenek majd a mikroblogon jelenlevő márkák a hitelességről tanúskodó jelvényért.
A lap beszámolója szerint az 1000 dolláros havidíj pedig még nem minden, egy belső levelezés szerint további terhekkel is számolhatnak a cégek, akik meg akarják tartani az arany színű pipát. Minden profil, ami kapcsolódik a vállalkozáshoz, extra 50 dollárba fog kerülni. Ugyebár a Twitter már arra is lehetőséget nyújt, hogy a cégek dolgozói, valamint azoknak a különböző divíziói, csapatai úgy legyenek jelen a platformon, hogy a nevük mellett ki van emelve a céges kötődés is egy külön jelvénnyel.
„Korai hozzáféréssel rendelkező előfizetőként arany pipát kapott a szervezeted, és tagsági jelvényeket biztosítunk a munkatársaidnak. Ha szeretnél előfizetni, a Verified for Organizations csomag ára 1000 dollár havonta, és 50 dollár havonta további társult kezelőnkként, egy hónapnyi ingyenes időszakot követően.” – áll a meg nem nevezett Twitter partnernek kiküldött levélben.
Több forrásból is megerősítést nyert már, hogy a Twitter így árazza az új vállalati pipát, szóval nem egyedi esetről van szó, és nem is egyedi ajánlatról. Mert a cégek esetében az is benne lenne a pakliban, hogy egyedi ajánlatot kapnak a különböző partnerek, de itt nem erről van szó. Hivatalosan azonban a Twitter mostanáig nem erősítette meg az információt.
Azt nem tudni, hogy a szürke pipákkal mi a célja a vállalatnak, esetleg a standard Twitter Blue előfizetési díjat fogja ezért beszedni, de az borítékolható, hogy fizetni kell majd érte valamilyen formában. A mikroblog most dolgozik azon is, hogy a Twitter API-t megfejje. Először úgy tűnt, hogy teljesen felszámolja az API elérés ingyenes lehetőségét, de végül a nagy felháborodás hatására változtatott az elképzelésen.
Február 9-én bejelentette a vállalat, hogy az ingyenes API a továbbiakban egy alapvető funkcionalitással szolgáló opció lesz, ami lehetőséget nyújt majd bejegyzések létrehozására, a tartalmak generálására. De hozzá kell tenni, hogy nem lesz képes az API-t használó bármennyit tweetelni, havi 1500 bejegyzéses limitet adott meg a vállalat.
Ennek köszönhetően a botok jelentős része tovább üzemelhet majd. átlagosan napi 50 bejegyzésig gond nélkül elmehetnek az API-t használók és nem fogják kimeríteni a keretet. Több részletet jövő héten közölhet a vállalat annak kapcsán, hogy mire számíthatnak majd az API-t használók. Változások lesznek a prémium elérésben is, ezt már lehet tudni. Mint ahogy azt is, hogy a hirdetéshez szükséges API elérés ára havi 100 dollárban lett meghatározva.