A finn Basemark egy új tesztprogrammal rukkolt elő, ami két és fél évnyi szorgalmas munka eredményeként készülhetett el. A Basemark GPU névre keresztelt alkalmazás többféle operációs rendszert és többféle API-t támogat, így a legkülönfélébb konfigurációkon is gond nélkül futtatható.
A teljes egészében C++ nyelven írt szoftver jelenleg az OpenGL 4.5-ös, az OpenGL ES 3.1-es és a Vulkan 1.0-s kiadását támogatja, de a későbbiekben az Apple Metal és a Microsoft DirectX is bekerül a repertoárba. A széles API támogatás biztosításához egyébként széles iparági együttműködésre is szükség volt, azaz a fejlesztésben több nagy és neves gyártó segített, mint például az Intel, az Nvidia, a Qualcomm, a Renesas és az Imagination Technologies. Operációs rendszerek terén jelenleg az Android, a Windows (7, 8.1, 10), illetve a Debian és az Ubuntu Linux szerepel a támogatásban, de később az iOS és a macOS alatt is futhat a szoftver, ha elkészül a Metal API támogatás.
A Basemark GPU kétféle tesztet tartalmaz: az egyik 3840 x 2160 pixeles felbontásban fut és 4 GB-nyi VRAM-ot igényel, míg a másik már csak 1920 x 1080 pixeles felbontást használ és ehhez 1 GB-nyi VRAM is elegendő neki. Előbbi elsősorban az asztali konfigurációkat veszi célba, míg utóbbi a mobileszközök számára lehet hasznos.A Rocksolid Engine alapú tesztprogram képes kijelzőn (onscreen) és kijelzőn kívüli (offscreen) módban futni, ami egyszerűbbé teheti az asztali és a mobil platformok direkt összehasonlítását, hiszen az eltérő kijelző-felbontások offscreen módban nem számítanak, mert nem a natív értéket használja a tesztprogram.
Ahogy azt megszokhattuk, az új tesztprogram ingyenes és fizetős változatban egyaránt elérhető lesz. Az ingyenes változat természetesen limitált funkcionalitású lesz, vagyis mindig internetkapcsolatot igényel, minden teszt eredményét automatikusan feltölti a Basemark Power Board-ra, és nem ad lehetőséget sem a tesztpontszám részletes eredményeinek elemzésére, sem adat-exportálásra, sem pedig automatizációra. Egyedi teszteket azonban futtathatunk, valamint az onscreen és az offscreen mód között is lehet választani. A Corporate változat már nem tartalmaz megszorításokat és az eredményeket sem tölti fel automatikusan az adatbázisba, ami a gyártók és a driver készítők számára nélkülözhetetlen előny.
A Basemark GPU az autóipari beágyazott rendszereket és az okostévé platformokat is célba veszi, így az autós infotainment rendszerek és a televíziók GPU teljesítményét is lehet majd tesztelni vele. Az aktuális állapot alapján QNX és Integrity támogatás már rendelkezésre is áll, így az autós rendszereket tesztelhetik a partnerek.
Az új tesztprogramot innen tölthetik le az érdeklődők.